• 1
  • 2
2009-03-04, 22:36
Bannlyst
vill ha lite mer kalorier så jag tänkte prova koka gröt med rapsolja istället för vatten...Tror ni det går? och kan man då äta upp det med?
Citera
2009-03-04, 22:37
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aalgfan
vill ha lite mer kalorier så jag tänkte prova koka gröt med rapsolja istället för vatten...Tror ni det går? och kan man då äta upp det med?

Jag tror det blir totalt FAIL! Det kan inte vara gott heller! Smula ner ett knäckebröd eller något i gröten och ät istället!
Citera
2009-03-04, 22:38
Medlem
spazbites avatar
Låter inte gott för fem öre!
Citera
2009-03-04, 22:38
Medlem
Todeswalzs avatar
Nej, havregrynen kommer inte att ta åt sig fettet på samma sätt som dom tar åt sig vatten. tyvärr
Citera
2009-03-04, 22:41
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aalgfan
Det tar väl ungefär lika lång tid att prova som att fråga? Det är ju inte precis några dyra råvaror som går till spillo om det blir äckligt heller. Sen är det kanske inte det smartaste att öka fettintaget om man vill äta mer kalorier.
Citera
2009-03-04, 22:48
Medlem
Koka gröten som vanligt och lägg en stor smörklick i mitten när du ska äta den. Klassiskt jultomterecept.
Citera
2009-03-04, 22:59
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Koka gröten som vanligt och lägg en stor smörklick i mitten när du ska äta den. Klassiskt jultomterecept.
...och där tror jag lösningen på dina kaloriproblem kom. Alternativet, om du brinner för rapsolja, är att hälla på en rejäl skvätt efter normal tillagning.

Alla sätt att få i sig mer kalorier är bättre än ditt.
Citera
2009-03-04, 23:00
Medlem
Dengues avatar
Om det nu bara är kalorier du är ute efter så är det inte helt ovanligt att ha sylt eller socker på gröt.
Den tanken hade slagit mig betydligt tidigare än olja....
Citera
2009-03-06, 01:48
Medlem
Mandingos avatar
Fläskgröt is the way to go!

http://www.na.se/matdryck/visa_recept.asp?intId=71
Citera
2009-03-06, 19:32
Medlem
Om du är ute efter viktökning så gör som jag skrev förut, ta en rejäl klick smör i gröten. Smör, EJ margarin. Häll mjölk runt gröten, standardmjölk 3 % eller ännu hellre Gammaldags mjölk. Ta kanske lite socker på gröten.

När man äter smör frigörs endorfiner, det är jag säker på. Man blir mätt och gla och go. Nerverna lugnas och hjärnan börjar spinna.

Massor av problem i samhället beror helt enkelt på att folk äter för lite smör.
Citera
2009-03-06, 20:36
Medlem
eskims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Om du är ute efter viktökning så gör som jag skrev förut, ta en rejäl klick smör i gröten. Smör, EJ margarin. Häll mjölk runt gröten, standardmjölk 3 % eller ännu hellre Gammaldags mjölk. Ta kanske lite socker på gröten.

När man äter smör frigörs endorfiner, det är jag säker på. Man blir mätt och gla och go. Nerverna lugnas och hjärnan börjar spinna.

Massor av problem i samhället beror helt enkelt på att folk äter för lite smör.

Om ni bara visste EXAKT HUR man tillverkar margarin så hade ni inte käkat skiten!

Mer smör åt folket
Citera
2009-03-06, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eskimå

Om ni bara visste EXAKT HUR man tillverkar margarin så hade ni inte käkat skiten!

Mer smör åt folket

Utveckla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här