• 1
  • 2
2009-03-04, 19:39
Medlem
Smutzs avatar
Hejsan,
På senare tid har jag drabbats av en ganska sjuk tanke. Jag har funderat på hur det skulle vara att knalla in i en djuraffär, köpa hem ett "husdjur", nacka och tillaga.
Om ni skulle handla middag på er lokala djuraffär, vad hade ni köpt och hur skulle ni tillaga det arma kräket? Finns det kanske någon här som prövat?
Själv är jag lite inne på någon slags ormwok eller kanske grillad hamster med klyftpotatis och tsatziki.

Kanske bör tilläggas att detta är rent hypotetiskt och jag kommer säkert aldrig göra slag i saken, det känns som lite väl dekadent.
Citera
2009-03-04, 19:49
Medlem
Pratbubblans avatar
Kanin skulle jag köpa. Används ju som mat i andra delar av världen. Och mycket mer kött än på en undulat. Jag har aldrig ätit kanin. Däremot hare flera gånger och det var gott.

Jag tror det får bli indisk kärlekskanin:

http://www.stjarnas.com/Indisk_karlekskanin.asp
Citera
2009-03-04, 20:22
Medlem
Californias avatar
Guldfisk. Soppa skulle det bli av naturliga skäl.
Citera
2009-03-04, 21:04
Medlem
Marsvin skulle nog vara rätt intressant att pröva (används ju som köttingrediens i flera Sydamerikanska länder). Bara att köpa hem en och mata den med groteska mängder majs. Sen flå levande, och rakt in i oljan. Eller nåt (Det där förfarandet har jag faktiskt sett i nån dokumentär)
Citera
2009-03-04, 21:27
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av California
Guldfisk. Soppa skulle det bli av naturliga skäl.

Guldfisksoppa är nog en riktig delikatess, fast det kanske vore roligare med en blandad fisksoppa med guldfisk, mollies, guppies och kanske en kampfisk som hemlig ingrediens. Färggrant och fint om inte annat.
Citera
2009-03-04, 21:31
Medlem
rayraviolis avatar
Om jag inte minns fel så säljer vissa zooaffärer vaktlar så jag skulle nog nypa ett dussin sådana och ställa till med kalas.
Citera
2009-03-04, 23:04
Medlem
Dengues avatar
En välsorterad zooaffär borde ha gott om kräldjur så det får väl bli grodlår då.
Jag tror dock inte att recepten är problemet snarare att ha ihjäl de små gynnarna. Är en jävla mes på the killing buissnes.
Citera
2009-03-05, 00:15
Medlem
PhatPhils avatar
Kanske kocka lite sydamerikanskt, marsvin någon?
Citera
2009-03-05, 01:05
Medlem
zepofans avatar
Se till att det är många barn i butiken när du ska handla och var noga med att tydligt säga till om att du vill ha den kanin eller det marsvin som väger mest, eftersom du ska äta det. Ungarna får på så sätt en praktisk lektion i hur näringskedjan funkar, och vem som står på toppen av den!
Citera
2009-03-05, 09:47
Medlem
BigFatCones avatar
SJU SORTERS APA! (googla på det)

kanin låter väl vettigast antar jag.. akvariefiskar är så jävla små.. kanske marsvin som nån sa.. nån form av gnagare iaf..
Citera
2009-03-05, 09:52
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
sköldpaddssoppa sägs ju vara en delikatess.

fast jag skulle antagligen köra på kanin..det är ju vanlig mat för en köttätare ju.
Eller möjligen insekter att rosta..det verkar lite spännande...ifall de nu har insekter i en djuraffär.
Citera
2009-03-05, 10:00
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
sköldpaddssoppa sägs ju vara en delikatess.

fast jag skulle antagligen köra på kanin..det är ju vanlig mat för en köttätare ju.
Eller möjligen insekter att rosta..det verkar lite spännande...ifall de nu har insekter i en djuraffär.

oh.. honungsrostade gräshoppor doppade i choklad är smaskens.. smakar som.. honung och choklad..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in