2009-03-04, 19:03
Medlem
Hej , nn som vet om det finns ntt program som man kan ta bort sitt gamla operativsystem med? fr jag skulle formatera om datorn och d gick det inte p ntt stt att ta bort gamla operativsystemet och formatera hrddisken s enda alternativet jag hade var att installera det nya operativsystemet p samma partition och nu r datorn lite skum s tnkte om det gr med ntt program att ta bort det gamla s att bara 1 operativsystem finns p datorn?
Citera
2009-03-04, 19:10
Medlem
dobbelinas avatar
Ledsen, jag har inte foliehatten eller stanniol tofflorna p mig, s jag kan inte registrera vad du anvnder fr system ?
Senast redigerad av dobbelina 2009-03-04 kl. 19:19.
Citera
2009-03-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Ledsen, jag har inte foliehatten eller stanniol tofflorna p mig, s jag kan inte registrera vad du anvnder fr system ?

hade frst windows xp home edition och nu installerade jag professional p samma partition
Citera
2009-03-04, 21:07
Medlem
Germanias avatar
P vilket stt har du tv os?
Citera
2009-03-04, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shortfuse
Hej , nn som vet om det finns ntt program som man kan ta bort sitt gamla operativsystem med? fr jag skulle formatera om datorn och d gick det inte p ntt stt att ta bort gamla operativsystemet och formatera hrddisken s enda alternativet jag hade var att installera det nya operativsystemet p samma partition och nu r datorn lite skum s tnkte om det gr med ntt program att ta bort det gamla s att bara 1 operativsystem finns p datorn?

LOL Du skmtar vad?

Om inte s kommer en liten genomgng hr!

Nr du bootar upp din dator med windows skivan (Fr att gra en ominstallation) s dyker din hrddisk/hrddiskar/partioner upp! Innan du ens kan pbrja en installation s mste du ju frst vlja vart du vill installera windows!

Om du markerar din C: parition och trycker p D s tas partionen bort!
Skapa en ny partition genom att trycka p C och flj instruktionerna!
Alternatift kan du ju bara formatera den markerade partionen innan du installerar windows!

Hoppas detta hjlper!
Citera
2009-03-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
P vilket stt har du tv os?

installerade windows xp professional utan att ta bort det gamla , home edition
Citera
2009-03-05, 00:51
Medlem
dobbelinas avatar
https://www.flashback.org/showpost....7&postcount=17
https://www.flashback.org/showpost....9&postcount=19
Citera
2009-03-05, 09:21
Medlem
Germanias avatar
jo, jag tnkte bootmeny frst ocks, men jag tvivlar att han ftt d d han installerat ver sitt gamla
Citera
2009-03-05, 09:37
Medlem
hottentotts avatar
han har uppenbarligen stoppat in skivan I windows och installerat via autostart ssom man installerar random spel.
s har han vl frskt formatera hrddisken genom diskhanteraren eller commandprompten.
nnu en ytterst begvad anvndare som sger hej.
...
Citera
2009-03-05, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappa79
LOL Du skmtar vad?

Om inte s kommer en liten genomgng hr!

Nr du bootar upp din dator med windows skivan (Fr att gra en ominstallation) s dyker din hrddisk/hrddiskar/partioner upp! Innan du ens kan pbrja en installation s mste du ju frst vlja vart du vill installera windows!

Om du markerar din C: parition och trycker p D s tas partionen bort!
Skapa en ny partition genom att trycka p C och flj instruktionerna!
Alternatift kan du ju bara formatera den markerade partionen innan du installerar windows!

Hoppas detta hjlper!

allts jag har formaterat om datorer mnga gnger och alltid lyckats frutom nu , jag vet att man ska markera och trycka p D s att den tas bort men nr jag trck p D s stog det att den inte gr att ta bort , och kunde inte ta bort den p ntt annat stt heller s som jag skrev s enda sttet jag kunde installera s var det att installera p samma partition som den gamla var p som jag inte fick bort . och kunde inte skapa en ny partition heller , gick inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in