2007-05-21, 20:50
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardir
Skippa de satans moralkakorna och kom med lite matnyttigt. För övrigt skriver jag alltid övervägande med egna ord, men man vet aldrig hur det blir när det körs i sådanda program. En polare fick IG i en kurs pga en mening som han tagit ur en bok. Och det är inget jag är särskilt pigg på att få.

Jag kom med nåt matnyttigt, men du ställde frågan skevt. Hade du kunnat uttrycka dig mer precist hade du kanske fått ett annat svar.
Citera
2007-05-21, 20:51
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Ett tips är ju faktist att plagiera ett ENGELSKT arbete. Dvs du översätter det, och får därav dina egna meningar. Så det blir lite svårt för lärarna att kolla upp ditt "fusk".
Citera
2007-08-29, 22:56
Medlem
men hur funkar detta om man tex skule skicka dokumentet i till exempel .zip eller .rar -format?
Citera
2007-08-29, 23:10
Medlem
fordonsförarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macbook
men hur funkar detta om man tex skule skicka dokumentet i till exempel .zip eller .rar -format?

Dom packar upp det och får en Word-fil som sedan körs i progammet? Vad är det för korkad fråga?
Citera
2007-09-02, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fordonsföraren
Dom packar upp det och får en Word-fil som sedan körs i progammet? Vad är det för korkad fråga?

ja men mailen går ju genom urkund. vilket troligtvis är automatiserat? om urkund då inte kan läsa paketet för det är en .zip/rar. fil vad händer då?
Citera
2007-09-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macbook
ja men mailen går ju genom urkund. vilket troligtvis är automatiserat? om urkund då inte kan läsa paketet för det är en .zip/rar. fil vad händer då?
Antagligen kan de även köra arbeten manuellt. Jag förstår dock inte varför programmet inte skulle kunna klara de vanligaste komprimeringsformaten och automatiskt packa upp och testa?
Citera
2007-09-03, 00:09
Medlem
Zip- och rarfiler är nog inga problem för urkund att scanna, men antagligen väcks dessutom en liten väckarklocka hos lärarna om att något skumt är på G. Dålig metod.

Något som jag och några kompisar funderat kring är dock möjligheten att skydda ett .pdf-dokument så att det ej går att markera/klippa ut/extrahera texten utan rätt lösenord - bara att visa det på skärmen och skriva ut. Har testat att skicka in några sådana (helt egentillverkade) dokument till urkund men fick ingen som helst feedback från läraren om att något hade varit skumt. Vågade inte fråga heller Någon som vet?
Citera
2007-09-03, 14:46
Medlem
truperts avatar
Förr gick ju ryktet att man kunde lura liknande program genom att lägga in " först o sist i arbetet och göra dom vita och extremt små. Programmen skulle då se det som är inom citationstecken som citat och därför inte söka igenom det. Vet dock inte hur bra det funkar i dagsläget.
Citera
2007-09-03, 16:20
Medlem
Jag la ut 2 arbeten som jag gjort på Internet. Nån idiot använde sagda arbete utan att titta på mina ändringar. Denne åkte dit så det small om det. Jag njöt
Citera
2007-09-03, 16:38
Medlem
buyzabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag la ut 2 arbeten som jag gjort på Internet. Nån idiot använde sagda arbete utan att titta på mina ändringar. Denne åkte dit så det small om det. Jag njöt
Hur fick du reda på det?
Citera
2007-09-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buyzaba
Hur fick du reda på det?

Jag hade lagt in min emailadress och personen i fråga såg den inte men ansvarige lärare
Citera
2007-09-05, 01:01
Medlem
Sinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardir
Skippa de satans moralkakorna och kom med lite matnyttigt. För övrigt skriver jag alltid övervägande med egna ord, men man vet aldrig hur det blir när det körs i sådanda program. En polare fick IG i en kurs pga en mening som han tagit ur en bok. Och det är inget jag är särskilt pigg på att få.
Tar du en mening ur en bok kan du ju citera boken. Det är ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in