2009-03-04, 16:03
Medlem
Heaven23s avatar
Hej, har för tillfället XP på min nya dator, men undrar om inte vista kan vara bättre. Om jag då laddar ner Windows vista, kan jag behålla mina filer när jag installerar och kan jag egentligen överhuvudtaget installera vista om jag redan har XP? En fråga till är om jag ändå måste bränna vista eller om jag kan mounta det med daemon tools?

Tack på förhand för hjälpen!
Citera
2009-03-04, 17:44
Medlem
Titus pollos avatar
Ja du kan behålla dina filer om du uppgraderar (dvs inte formaterar om)
Du kan ju även bränna filerna på DVD eller om du har USB disk som du kan kopiera dem till om du väljer att göra en ren Vista-installation.

Du kan inte mounta eftersom datorn startar om vid installationen och jobbar utanför windowsmiljön där programmet du mountar med inte kan köras.
Citera
2009-03-04, 17:58
Medlem
Heaven23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titus pollo
Ja du kan behålla dina filer om du uppgraderar (dvs inte formaterar om)
Du kan ju även bränna filerna på DVD eller om du har USB disk som du kan kopiera dem till om du väljer att göra en ren Vista-installation.

Du kan inte mounta eftersom datorn startar om vid installationen och jobbar utanför windowsmiljön där programmet du mountar med inte kan köras.

är inte riktigt mästaren på detta, men det du säger är att om jag laddar ner vista och bränner den, kommer jag kunna installera utan att min spel och filer försvinner?
Citera
2009-03-04, 18:28
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven23
är inte riktigt mästaren på detta, men det du säger är att om jag laddar ner vista och bränner den, kommer jag kunna installera utan att min spel och filer försvinner?

Jag hoppas att du skrivit fel där vid "om jag laddar ner vista och bränner den". Den är olagligt att ladda ner!! FY FY
Citera
2009-03-04, 18:40
Medlem
De blir kvar men förvänta dig inte att dina gamla spelen och programmen ska funka utan en om installering. Var hellre förbered på det värsta och kopiera/ flytta på det du vill ha kvar så att du inte kommer tillbaka hit gråtande.

Win 7 är bättre än Vista redan nu så om du ska börja med något nytt kan du lika gärna gå på Win 7 och strunta i Vista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in