Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Om varumärkesägaren skriver bestämmer den själv vad som är rätt eller fel. Den skulle ju lika gärna kunna ersätta texten om det egna varumärket med en bild och då är det så. Du har däremot din fulla rätt att tycka illa om vad de gör och agera därefter.
Ja, men det är det jag menar och alla måste hålla med om det orimliga att döpa det till Tobias Registret. Det spelar ingen roll om det är rätt eller "inte fel". Ingen vettig människa skulle döpa det till Tobias Registret. Jag gillar vettiga människor, även om jag själv inte alltid är det.
Det är inte vettigt alls. När de satte sig ned och skrev ned namnet som ett bra alternativ så borde det slagit dem att Tobiasregistret hade vare ett mer vettigt alternativ. Det är helt obegripligt. Och som sagt, att en liten butik "inte bryr sig" och skriver jul skinka kan jag leva med, men när man sitter ned och bestämmer ett namn som man sedan registrerar så är det ofattbart att man väljer Tobias Registret.
Men jag förstår vad du menar. De får göra så om de vill, men det är ändå fortfarande helt obegripligt att de väljer det namnet. Genom att "revoltera" kan vi få alla andra att inte göra samma "fel".
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Av de ord du ställer upp i slutet är det ju endast "Regeringskansliet" som kan sägas vara ett fristående varumärke. De två andra är benämningar på produkt/företeelse.
Jag var otydlig där och menade generellt att exempelvis Marabou hade varumärket "Marabou mjölk choklad" registrerat eller Gävle sjuk hus (jag vet inte om sjukhuset i Gävle heter Gävle sjukhus, men som exempel).