• 17 897 online
  • 1 128 019 medlemmar
  • 58 533 799 inlägg
  • 1
  • 2
2009-03-04, 13:22
Administrator
admins avatar
Polisen i Tierp har skickat ut ett pressmeddelande där man uppmanar föräldrar att läsa Flashback.

http://www.newsdesk.se/view/pressrel...uppsala-276474

admin
Citera
2009-03-04, 13:25
Medlem
micaeles avatar
Med andra ord kommer snart hela Familjelivs klientel regga sig på FB för att ligga steget före ungarna...
Citera
2009-03-04, 13:27
Medlem
Förbannads avatar
Stackars föräldrar som kommer hit i hopp om att lära sig lite mer om sina barn.
Citera
2009-03-04, 13:30
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Med andra ord kommer snart hela Familjelivs klientel regga sig på FB för att ligga steget före ungarna...

Kommer att bli rätt skoj tror jag! Forumet kommer att översvämmas av krav på trådlåsningar, borttagning av inlägg och allmän censur. Slutar väl med någon form av namninsamling på facebook för att stänga ner Flashback helt. Hehe.. Kommer att bli underhållande, sanna mina ord.
Citera
2009-03-04, 13:35
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Stackars föräldrar som kommer hit i hopp om att lära sig lite mer om sina barn.
...och får lära sig mycket mer än dom från början antog.
Citera
2009-03-04, 13:38
Medlem
Coldons avatar
Haha, vill föräldrarna bekymra sig med att läsa vart andra gömmer sina droger får dom göra det. Det kommer nog inte underlätta att hitta sitt eventuella barns droger.
Om de nu hade misstänkt sina barn för narkotikabruk skulle dem väl letat igenom hela rummet, överallt?
Citera
2009-03-04, 13:54
Medlem
rotten_88s avatar
"Var gömmer man sina droger om man bor hemma och är under 18 år?"

Finns det verkligen en tråd med det namnet?
Menar mest att jag har svårt att tänka mig det där med "under arton".
Citera
2009-03-04, 13:57
Medlem
Ödlans avatar
Det verkar vara den här tråden polisen tipsar om. Däremot har det varit en miss i frågeställningen i pressmeddelandet. Tråden handlar om myndiga personer som bor hemma och ska gömma knark och alltså inte mindreåriga ("Var gömmer man sina droger om man bor hemma och är under 18 år?").
Citera
2009-03-04, 15:23
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Mina föräldrar var unga i slutet av 60- och första halvan av 70-talet. De har gjort väldigt klart för mig att inget som dagens ungar hittar på har något att komma med mot deras generation. Oavsett vad. Det söps, knarkades, slogs, knullades och levdes allmänt mer rövare då än nu.
Citera
2009-03-04, 16:17
Medlem
""Var gömmer man sina droger om man bor hemma och är under 18 år?""
Tråden hette väl snarare "Var gömmer man sina droger om man bor hemma hos föräldrar?"
De verkar ju inte ens veta att det är 18-årsgräns på sidan.
Citera
2009-03-04, 17:26
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Det här visar på ett fint sätt glädjen med yttrandefrihet. Den tjänar alla. Likaväl som den befrämjar ett utbyte av information mellan ungdomar som vill gömma droger, befrämjar den ett utbyte av information mellan föräldrar som vill veta var ungdomarna har gömt drogerna.

Alla är vinnare och det tack vare flashback.
Citera
2009-03-04, 17:32
Avstängd
TrollKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det här visar på ett fint sätt glädjen med yttrandefrihet. Den tjänar alla. Likaväl som den befrämjar ett utbyte av information mellan ungdomar som vill gömma droger, befrämjar den ett utbyte av information mellan föräldrar som vill veta var ungdomarna har gömt drogerna.

Alla är vinnare och det tack vare flashback.

Underbart uttryckt!

-Information ska vara tillgänglig för alla...
Citera
  • 1
  • 2