Flashback bygger pepparkakshus!
2006-11-06, 22:53
Medlem
För oss som både är över 18 och fortfarande bor hemma - vart kan ni tipsa om att gömma knark för ens föräldrar? Det ska kunna ligga där länge utan att de hittar någonting.

Förstår att det beror på där man bor, men aja, tipsa på i alla fall - vart har ni gömt era grejer?

MVH
KAKDEG
Citera
2006-11-06, 22:56
Medlem
Spaics avatar
Nu tänker jag inte röja mitt extremt finurliga gömställe, men kan dra några vanliga.

Högtalare, elektronik (t.ex i en klockradio, eller varför inte i en gammal mobiltelefon där batteriet egentligen skulle sitta, under skalet dvs.), krukor, madrassen.

Bara att låta fantasin flöda
Citera
2006-11-06, 22:57
Medlem
RaoulDukes avatar
I en lufttät plastburk underst i byrålådan, under några DVD-fodral. Inte så att någon tittar där i alla fall. Där har jag min "stora" stash. Sen brukar jag klippa upp lite buds efter hand och dessa har jag i typ en filmrulle fast genomskinlig och den ligger i ett kassaskrin lite mer lättåtkomlig.
Citera
2006-11-06, 22:59
Medlem
Mindseyes avatar
Jag brukar gömma mitt i en "urgröpt" cd-läsare
Citera
2006-11-06, 23:01
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Ett skåp som knappt går att låsa... det suger.

Luktar igenom gör det med.

Men men, om de kommer på mig får jag väl gött förklara mig. Tror jag skulle klara mig ganska bra.
Citera
2006-11-06, 23:03
Medlem
grappens avatar
För tillfället ligger mitt godis i en påse, som ligger i en väska, som står på golvet. Men jag drar ju till min lägenhet imorrn så det är ju rätt chill
Citera
2006-11-06, 23:05
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Ett skåp som knappt går att låsa... det suger.

Luktar igenom gör det med.

Men men, om de kommer på mig får jag väl gött förklara mig. Tror jag skulle klara mig ganska bra.

håller med orkar inte heller hålla på och krångla, sen så skall faktist inte ens föräldrar gå in och rota på ens rum! aja, jag brukar lägga mina grejer i en liten läderhållare som man har snaps glas i, den står på hyllan rätt och slätt verkar faktist va bra gömställe trots allt, vilket kollar man först om man letar efter något skumt den hemliga lådan med lås eller en lädergrej som står mitt i rummet?
(mamma och pappa, LÄS INTE DETTA NU )
Citera
2006-11-06, 23:14
Medlem
jagärfuls avatar
Brukar lägga det i ett låst plåtskåp i en snusdosa eller likande. Funkat fint än så länge.
Citera
2006-11-06, 23:14
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Det kan väl inte vara så enormt svårt? Såvida du inte är van vid kroppsvisitation, och rumsrannsakan är det bara att lägga det i en snusdosa t.ex. Eller varför inte i en byrålåda? Kanske bakom byrån? Om du kan med datorer kan du ta loss en sida från chassit och lägga det i datorn. Om dina föräldrar inte var Hitler jugends kommer dom inte att hitta det. Det är lätt att gömma det.
Citera
2006-11-06, 23:48
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lat_jävel
Helvete, kan inte någon banna Skogsrök

/lat_jävel
Som jag skrev i någon annan tråd där han svamlade omkring med sin (besynnerligt konstiga åsikt) anmäl det han skriver (varningstriangeln är där för just det). Det hände något då, så det lär nog göra det nu också.

OnTopic. Tyvärr (eller inte tyvärr på det sättet) flyttade jag hemifrån då jag var 19 år, två år innan jag började röka.
Men lite tips kan ni få ändå: Röker ni vanliga cigg, lägg det i ciggpaketet. Köp ett kondompaket och göm det där. Ingen förälder går väl och snokar i ett kondompaket.=)

Men varför måste ni gömma det på sånna här ställen? Misstänker era päron något?
Citera
2006-11-07, 00:02
Medlem
Bor ensam så det ligger framme på soff-bordet, men om det ska gömmas när mitt päron kommer på besök ligger det nog i en zip-påse gömt bakom elementet eller i nån ventil, till exempel ventilen i badrummet.

Lycka till
Citera
2006-11-07, 00:03
Medlem
Tillbaks till topic nu!

Ang. att gömma det på ett "enkelt" ställe är ingen möjlighet för min del, då min mor har för vana att möblera mitt rum från och till och då jag genom åren aldrig direkt brytt mig om ifall hon öppnade en byrålåda eller garderob.

Och då jag åkt fast ett par gånger för dem så är nog risken ganska stor för att hon söker igenom mitt rum från och till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in