Citat:
Ursprungligen postat av PCuri
Några synpunkter:
När det gäller kalibreringen så verkar du sikta in dig på svenska RMV. Så det mätvärdet underkände du alltså.
Rätten underkände det då det inte uppfyllde kraven för rättssäkerhet.
Citat:
Några synpunkter:
Finska RMV, som var ackrediterat för att mäta tiopentalhalter, kom dock fram till ungefär samma tiopentalhalt som svenska RMV, alltså 2000 mikrogram/gram. Detta mätvärde verkar du också underkänna eftersom man spätt babyns blod 10 ggr med slaktblod. Att späda med slaktblod är som sagt en standardmetod och jag har ovan gått igenom vad sannolikheterna är för att något skulle bli fel av den anledningen. I domen verkar man inte heller sikta in sig på det argumentet. Det man i stället siktar in sig på är en påstådd risk för felspädning, vilket jag diskuterat i mitt svar ovan till Bergakungen.
Jag börjar alvarligt fundera på om du verkligen är förståndshandikapad.
Om det var rutin, var är rutinbeskrivningen?
Var är underlaget som visar att det är en rättssäker metod?
Var är protokollet för hur man har följt rutinen?
Var är akrediteringen för metoden?
Var är testet av blodet utfört på ett kalibrerat instrument?
Inget av dessa finns eftersom det inte är någon rutinmetod utan ett rent hemmapul av RMV. Att RMV sen har gjort fel flera gånger gör inte att det blir rätt den här gången heller.
Och så tar vi det igen:
FINSKA RMV HAR INTE ANALYSERAT BLOD FRÅN FLICKAN, DVS MAN HAR INTE ANALYSERAT BEVIS
FINSKA RMV HAR INTE ANALYSERAT BLOD FRÅN FLICKAN, DVS MAN HAR INTE ANALYSERAT BEVIS
Kan du nu begripa vad du läser?
Citat:
Några synpunkter:
När det gäller övre gränser för morfin så brukar man aldrig kunna öka 10 ggr på en gång. Dosjusterar man med en ökning om 50 % brukar man ligga klart i överkant. Dessutom var ingen ökning av morfinet 10 ggr journalförd. Man påstår heller inte att det skulle vara fråga om någon icke journalförd ökning av morfindosen med 10 ggr.
Fortfarande inget bevis för någon överdos