2009-03-03, 21:46
Medlem
Tjena,
Någon som har koll på bildkvalite, förbättring och tryck?

Hur får man en bild att bli i bättre kvalite eller högre upplösning i te x Photoshop. Jag ska nämeligen trycka en bild på en t-shirt eller affisch och jag vill gärna göra den så den inte blir suddig sen när den trycks.

Bilden är 170kb 420x531 px och är en JPG fil. Finns de möjlighet att göra bilden bättre för tryck isåfall hur? Vad ska man förbättra?

Tacksam för svar
Citera
2009-03-03, 21:50
Medlem
Brunsaxs avatar
Vad är det för bild? Är det något som skall spegla verkligheten med mycket färger och sådär? Eller är det mer utav en logga?

Om den är av en simpel modell så kan du ju måla av den i illustrator. Då kan du göra bilden hur stor som helst utan att förlora kvalité.
Citera
2009-03-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunsax
Vad är det för bild? Är det något som skall spegla verkligheten med mycket färger och sådär? Eller är det mer utav en logga?

Om den är av en simpel modell så kan du ju måla av den i illustrator. Då kan du göra bilden hur stor som helst utan att förlora kvalité.
Här är den.

http://img5.imageshack.us/my.php?ima...ogaskrapig.jpg

Jag skulle vilja ha den som en poster oxå. Vore så sjuukt najs!
Citera
2009-03-03, 23:11
Medlem
Brunsaxs avatar
Okej. Då kan jag inte hjälpa dig.
Citera
2009-03-05, 15:59
Medlem
Om du lägger ner c:a 5min på google ska du se att du hittar den i betydligt mer tryckvänlig upplösning.

Edit: http://img9.imageshack.us/my.php?ima...ogaskrapig.png
c:a 20 förstoringar, 50px per ggn. Var tvungen att blura bort det värsta skräpet.

Jag skulle dock inte trycka den.

Du kan ju alltid ta en gammal sliten enfärgad tisha å trycka den på, är ju modernt med vintage...
Senast redigerad av k0ng 2009-03-05 kl. 16:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in