2009-03-03, 19:48
Bannlyst
Jag postade tidigare idag en tråd med rubriken:

Regel 1.02. vad är poängen med detta?

Denna blev låst med följande motivering och kommentar,

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av paleface
därför att https://www.flashback.org/showthread.php?t=401088

Just så. Dessutom hittar du antagligen mer om du använder sökfunktionen.

Tråd låst.

/Moderator

Den länkade tråden var inte speciellt mycket till hjälp. Som jag förstått det så är många av de ämnen som diskuteras på FB illegala. Såsom I&I där vi dagligen ser hets mot folkgrupp (vilket jag inte har några problem med), och därför har man flyttat forumet utanför Sveriges gränser. Rätta mig gärna om jag har fel.

Varför kan då inte diskussioner som förbjuds i regel 1.02. diskuteras. Om nu domen var ifrån Sverige.

Vidare, tycker jag att man på FB allt oftare ser trådar låsas med motiveringen SÖK!. Men att återuppta en tråd från 2006 som legat latent sedan dess känns smått onädigt. Speciellt om inte motiveringen egentligen besvara frågan som ställts.
Citera
2009-03-03, 19:58
Medlem
ABBORREs avatar
Herregud
Citera
2009-03-03, 20:03
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Som jag förstått det så är många av de ämnen som diskuteras på FB illegala.
Nej, egentligen inte.
Citat:
Varför kan då inte diskussioner som förbjuds i regel 1.02. diskuteras. Om nu domen var ifrån Sverige.
Jag vet inte exakt hur det ligger till, men eftersom forumet vänder sig till svenskar måste man ändå följa vissa svenska lagar.
Eftersom Flashback tidigare har åkt på hundratusentals kronor i böter så vill man antagligen inte återupprepa samma misstag.
Citat:
Men att återuppta en tråd från 2006 som legat latent sedan dess känns smått onödigt.
Varför? Det är bättre att fortsätta på en tråd från 2006 än att skapa en helt ny tråd.
Citera
2009-03-03, 20:06
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Men att återuppta en tråd från 2006 som legat latent sedan dess känns smått onädigt. Speciellt om inte motiveringen egentligen besvara frågan som ställts.
En från 2009, fan sök inann du postar plattnacke
https://www.flashback.org/showthread.php?t=839322
Citera
2009-03-03, 20:09
Bannlyst
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Nej, egentligen inte.
Jag vet inte exakt hur det ligger till, men eftersom forumet vänder sig till svenskar måste man ändå följa vissa svenska lagar.

Fel, juridiskt så kan inte Svenska lagar gälla för ett företag eller en nät-sida som är utanför Sveriges gränser. Du kan ha en svenskspråkig sida utan att du behöver följa svenska lagar. Annars skulle alla offentligt ägda sidor i ex. Finland vara tvungna att följa svenska lagar, för att de publicerar på svenska. Det argumentet håller inte.

Citat:
Eftersom Flashback tidigare har åkt på hundratusentals kronor i böter så vill man antagligen inte återupprepa samma misstag.

Det kan jag förstå. Men det har med lagen att göra. Beror helt enkelt vilket land servern ligger i. Det finns många länder där det inte är illegalt att diskutera kriminella aktiviteter. Och inte heller illegalt att beskriva hur en begår dem.

Citat:
Varför? Det är bättre att fortsätta på en tråd från 2006 än att skapa en helt ny tråd.

Om nu FB vill spara på utrymme, så kanske man kan ta bort trådar som inte varit aktiva under mer än ett år.
Citera
2009-03-03, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
En från 2009, fan sök inann du postar plattnacke
https://www.flashback.org/showthread.php?t=839322

Ja, och du har inget liv eller hur.
Citera
2009-03-03, 20:12
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ja, och du har inget liv eller hur.

Det är väl tur att flera av oss inte har det så att vi orkar använda "sök" en gång?
Citera
2009-03-03, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Det är väl tur att flera av oss inte har det så att vi orkar använda "sök" en gång?

Vad fan är det ni inte förstår? Jag frågar ju lite bredare i frågan. Och ingen av de jävla länkar som postats här svarar på det.

Nu i klar text:

OM NU FB SERVERN LIGGER UTANFÖR SVERIGES GRÄNSER. VARFÖR KAN DÅ INTE SÅDANT SOM HAR MED PIRATKORT ELLER STREAMING DISKUTERAS? NÄR DOMEN SOM LÅG BAKOM REGELN FÖLL I SVERIGE.
Citera
2009-03-03, 20:17
Medlem
csts avatar
Nu tycker jag att vi taggar ner.
Citera
2009-03-03, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Nu tycker jag att vi taggar ner.

TACK! Det tycker jag med. Men det går ju inte att fråga en fråga på detta ställe utan ett satans liv, om sök hit och dit.
Citera
2009-03-03, 20:19
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Vad fan är det ni inte förstår? Jag frågar ju lite bredare i frågan. Och ingen av de jävla länkar som postats här svarar på det.

Nu i klar text:

OM NU FB SERVERN LIGGER UTANFÖR SVERIGES GRÄNSER. VARFÖR KAN DÅ INTE SÅDANT SOM HAR MED PIRATKORT ELLER STREAMING DISKUTERAS? NÄR DOMEN SOM LÅG BAKOM REGELN FÖLL I SVERIGE.

BOLAGET är brittiskt, FORUMET riktar sig till svenskar därav svenska regler! Kolla i djurporrtråden t.ex. där en lag som gäller i Storbrittanien men inte i Sverige är det som gäller.

Citat:
TACK! Det tycker jag med. Men det går ju inte att fråga en fråga på detta ställe utan ett satans liv, om sök hit och dit.

Vad fick du inte svar på i tråden som länkades?
Citera
2009-03-03, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
BOLAGET är brittiskt, FORUMET riktar sig till svenskar därav svenska regler! Kolla i djurporrtråden t.ex. där en lag som gäller i Storbrittanien men inte i Sverige är det som gäller.

Vad fick du inte svar på i tråden som länkades?

Det kan inte stämma. Det bör vara de brittiska reglerna som gäller för forumet så länge som servern ligger i UK. Även om den är riktad till Svenskar. Det samma gäller onlin-pokerbolag.

Även om det finns svensk ägda pokerbolag som främst riktats mor svenskar. Behöver de inte följa svenska lagar om spel, då de är registrerade i utlandet och eller att företagets servrar ligger utanför Sveriges gränser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in