• 1
  • 2
2009-03-03, 15:47
Medlem
duuckens avatar
hejsan har en eee pc 900 och har rätt så nydligen installerat obuntu eee som är optimerat för denna pc. men nu är det så installationen gick som den skulle, men sen valde jag att uppdatera datorn och ladda ned några filer (autoupdate) men jag hade inte tid att vänta på att alla filer skulle tankas hem så jag stängde bara av datorn... och ni kan jag varken installera de filer jag tankat hem eller fortsätta hämtningen av filerna.. har även testat att plugga in ett usb-minne och testat om det går att installera om hela operativsystemet men det funkar inte heller? vad ska jag göra?
Citera
2009-03-03, 16:58
Medlem
fenylalanins avatar
pma superdupernavi
Citera
2009-03-04, 10:36
Medlem
Du får ju rimligen ett felmeddelande, där bör det stå att du skall gå in och korrigera de fel som uppstod när du avbröt installationen.
Citera
2009-03-04, 12:17
Medlem
duuckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Du får ju rimligen ett felmeddelande, där bör det stå att du skall gå in och korrigera de fel som uppstod när du avbröt installationen.
Jo det kommer upp ett meddelande men jag vet inte vart man ska gå in är inte så bra på linux op
Citera
2009-03-04, 12:40
Medlem
razorXs avatar
Kom inte den pcn med winxp? IMHO instalera det igen.

*edit* sen heter det Ubuntu
Senast redigerad av razorX 2009-03-04 kl. 12:44.
Citera
2009-03-04, 17:35
Medlem
testa köra "sudo dpkg--configure-a" i terminalen
Citera
2009-03-14, 17:12
Medlem
duuckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /dot
testa köra "sudo dpkg--configure-a" i terminalen

Ja det ska jag göra se om det funkar :P får leta fram terminalen bara ^^
Citera
2009-03-16, 21:05
Medlem
Turkfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duucken
Ja det ska jag göra se om det funkar :P får leta fram terminalen bara ^^

Citera
2009-03-16, 21:48
Medlem
proxylims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkfan

Var det inte du som installerade linux för en kvart sen?
Citera
2009-03-16, 22:05
Medlem
Turkfans avatar
Jag har aldrig sagt att jag är ett pro i ubuntu, men Terminalen är ju liksom ganska basic...

Förlåt för mitt ganska omogna inlägg, men fick bara en attack av wtf.
Citera
2009-05-05, 16:32
Medlem
duuckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkfan
Jag har aldrig sagt att jag är ett pro i ubuntu, men Terminalen är ju liksom ganska basic...

Förlåt för mitt ganska omogna inlägg, men fick bara en attack av wtf.

Hjälp snälla! ska iväg imårrn på en resa 14h och sitta på ett tåg.. någon som kan hjälpa mig hur jag kan uppdatera det hära eller installera om det så det funkar? är jättetacksam för svar om jag kan fixa det ikväll!
Citera
2009-05-05, 18:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duucken
har även testat att plugga in ett usb-minne och testat om det går att installera om hela operativsystemet men det funkar inte heller? vad ska jag göra?

Vad jag läst så går det inte att köra OS:et direkt genom ett USB-minne om man inte konfiguerar en massa inställningar för minnet. Du har ingen "Live-CD" ifrån Ubuntus hemsida som du kan bränna ut och installera genom .iso-filen på CD:n?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in