2009-03-03, 16:08
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi

Hur vet för övrigt TS om hur "det gamla Flashback" var med tanke på att han är reggad i början av 2009?
H*n kan ju ha läst här utan att varit reggad alt. haft ett annat nick tidigare......
Citera
2009-03-03, 16:10
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Äh, "de gamla hederliga flashbackarna" får acceptera att alla inte är nihilister. Att moralisera om något behöver heller inte vara off-topic. Jag ser inte riktigt varför det skulle vara bättre som det var "förr".

När jag hittade hit för många år sen så slutade alltid en tråd i psyk-avdelningen i regelrätta uppmaningar att TS skulle ta livet av sig själv och sedan ett långt meningsutbyte om hur TS bäst ska göra det, i kombination med en massa hurra-rop och annat neandertalt. På vilket sätt bidrog det mer till debatten?

Och varför ska man inte få kritisera någon som planerar att råna gamla kärringar? Världen skulle vara en extrem soptipp om det inte vore för att människor till och från moraliserande.

Hur vet för övrigt TS om hur "det gamla Flashback" var med tanke på att han är reggad i början av 2009?
Du vet att man kan registrera ett nytt konto? Och behöver således inte sitta med sitt första konto.
Citera
2009-03-03, 16:43
Medlem
Ful Fisks avatar
Jag tycker Flashback är mycket bättre nu! Förutom alla kunniga användare som har kommit hit så är det självklart en kvalitetshöjning sen den gamla tiden. Moderatorer och rp har införts som exempel. Fast jag är ju ingen bad boy utan håller mig ju oftast till de "vanliga" forumen. Man ska inte underskatta alla nya funktioner som kommer. Bara att sök fungerar nu är verkligen guld värt.

IT-säkerhet är nog det enda forum som verkligen har tappat i kvalitet på flashback och det är ju en en naturlig följd av att det är ett riktigt specialämne som mainstreammassan ändå tror att dom kan. Jag har nog inte varit inne och skrivit där sen i mitten av 07, då jag gav upp på det. Det tror jag tyvärr inte man kan göra någonting åt, då de som verkligen kan it-säkerhet har sökt sig till andra ställen och dom är ju generellt väldigt datorvana. I övrigt känns det för mig att det har varit en kvalitetshöjning över åren i mycket. Ja en förbättring i alla forum och alla funktioner förutom just IT-S då.

Jag tycker det är viktigt och väldigt bra att flashback som jobbar för yttrandefriheten blir mainstream. Det är bra för alla om den stora massan känner för yttrandefriheten och jobbar för den.
Citera
2009-03-03, 16:59
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Socfall, troll och idiot är väldigt vanligt "nu för tiden", och jag ljuger om jag kallar mig helt oskyldig själv.
Däremot så bör det gå att förbättra. Men hur?

Straff för dylika kommentarer?:
Straff för "trooooll!"?
Högre toleransnivå från moderatorernas sida och låta fler trådar vara olåsta?

Ett förslag som kanske kan stävja denna utveckling är väl att starta ett renodlat godisforum.
Citera
2009-03-04, 00:50
Medlem
rotten_88s avatar
Cannabis-forumet och UE har i mitt tycker sjunkit i kvalité det senaste året, samtidigt som andra delar förbättrats avsevärt.

Självklart saknar man tiden då Underground fortfarande existerade men det är överkomligt.
Citera
2009-03-04, 00:59
Medlem
För en gångs skull håller jag med en 90-talist..
CB forat går ej vara i nuförtiden, och även underground saknas av mig..

Om det går att få som förr? nää givetvis inte..
Citera
2009-03-04, 01:52
Medlem
beyonds avatar
Läs nåt startat av en medlem (old) och beundra alla meningslösa oneliners som följer trådstarten. Det var helt klart en annan atmosfär på den tiden men ärligt talat... Vem vill ha tillbaka den skitnivån på inläggen?
Citera
2009-03-04, 02:07
Medlem
Jag saknar det gamla FlashBack. Men alltid kul när man springer på gamla medlemmar i lite trådar här och där. Det får en och minnas dagarna och nätterna man satt uppe och härjade, vi var inte alltid överens, men roligt och vänskaplgit var det.
Citera
2009-03-04, 03:28
Medlem
chribsson2s avatar
Jag upphör aldrig att förvånas över hur medlemmar med ett par månader på nacken kan vara så otroligt initierade.....och fulla av förslag på förändring. Mycket bra initiativ av 3823,4382 eller 4283, jag ser verkligen fram emot många sköna förslag på hur vi skall få tillbaks "den gamla goda tiden"....
en stilla undran bara: VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER? Vet alla något som inte jag vet? Är 4787 en gammal användare med nytt, av administrationen godkänt användarnamn som har auktoriserats och givits i uppdrag att förvirra obegåvade medlemmar som jag själv? För ärligt talat- 9287 kan inte vara på riktigt. Väl.....?
Citera
2009-03-04, 07:57
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Jag upphör aldrig att förvånas över hur medlemmar med ett par månader på nacken kan vara så otroligt initierade.....och fulla av förslag på förändring. Mycket bra initiativ av 3823,4382 eller 4283, jag ser verkligen fram emot många sköna förslag på hur vi skall få tillbaks "den gamla goda tiden"....
en stilla undran bara: VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER? Vet alla något som inte jag vet? Är 4787 en gammal användare med nytt, av administrationen godkänt användarnamn som har auktoriserats och givits i uppdrag att förvirra obegåvade medlemmar som jag själv? För ärligt talat- 9287 kan inte vara på riktigt. Väl.....?
Varför är det så svårt för vissa att förstå att man faktiskt kan registrera ett nytt konto? Krävs väl ingen einstein för att begripa detta?

Fast ditt inlägg var ganska humoristiskt
Citera
2009-03-04, 09:27
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Det var ju bara trams förut. Ingen matnyttig info alls, nästan. Dock bättre i tramssynpunkt.
Citera
2009-03-04, 10:32
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
Skulle dock inte vara fel att återuppväcka underground-forat igen, gärna som en del i laidback så man slapp det värsta patrasket.

Nuförtiden så får man diskutera dylikt i Övrigt och nivån där sjunker ibland till låga nivåer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in