2015-10-08, 23:51
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Bra skrivet, foxflickan! Där svarar du på många frågor om detta mysterium som fittor är för många av oss pojkar.

Ett par frågor om mödomen:

(1) Ordet mödomshinna har ersatts av ordet slidkrans i radikala kretsar. Är detta på bas av biologi eller politik?

(2) Trasar man (en man) sönder något när man har sex med en oskuld? Kalla det vad man vill.

(3) Varför är detta med mödom/oskuld så viktigt i många kulturer? Inte särskilt i Sverige där det är ok och accepterat för tjejer att gå ut på helgkvällar och knulla med en kille hursomhelst.

(4) Vi lever i ett mångkulturellt samhelle. Killar från andra länder betraktar svenska tjejer som slampor. Är de det?

Många importerade odjur från öknen har också skallen fullpackad av kamelskit, vilket kan förklara dess infantila tankesätt.
Citera
2015-10-09, 17:44
Medlem
lobstoks avatar
Är det inte bättre att skära i mödhomshinnan på ett kontrollerat sätt?
Så att det blir så bra som möjligt? Istället för att en kuk spräcker menar jag
Citera
2015-10-09, 19:34
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Är det inte bättre att skära i mödhomshinnan på ett kontrollerat sätt?
Så att det blir så bra som möjligt? Istället för att en kuk spräcker menar jag
Hos dom flesta tjejer är mödomshinnan enbart några hudflikar runt ingången till slidan och då spräcks ingenting. 70 % blöder ju inte alls. Då finns det ingen anledning att gå in och skära med skalpeller. Finns extremfall där mödomshinnan är så tjock att man kan behöva operera men att operera bort dom hudflikar som normalt utgör mödomshinnan på alla tjejer är onödigt.
Senast redigerad av Jonas1968 2015-10-09 kl. 19:37.
Citera
2015-10-09, 20:42
Medlem
Milizers avatar
Hur går dessa oskuldskontroller som det skrivs så mycket om egentligen till?

Om mödomshinnan är en myt, då borde dessa ju vara omöjliga att genomföra med någotsomhelst resultat.

Till exempel här: http://www.expressen.se/nyheter/lakaren-erbjuder-oskuldskontroll/
Citera
2015-10-09, 20:51
Medlem
finsmurfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krulltopp
fick idag på en föreläsning höra att det finns ingen mödomshinna.
det är bara en myt.

då är min fråga, vad är det som gör att tjejen kan börja blöda när hon har sex första gångerna?

någon som vet?
Det gör hon inte om hon blir upphetsad . Bara skitsnack
Citera
2015-10-09, 20:53
Medlem
Ballcancers avatar
jävla idiot eller troll. finns ingen hinna. blödde inte första gången. däremot våldtog mitt ex mig o då blödde jag.
för fittan blir torr omd u inte vill. den drar ihop sig. försöker du då köra in nått endå börjar det ibland blöda.
Citera
2015-10-09, 21:03
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:

Om mödomshinnan är en myt, då borde dessa ju vara omöjliga att genomföra med någotsomhelst resultat.

Till exempel här: http://www.expressen.se/nyheter/lakaren-erbjuder-oskuldskontroll/
Doktorn kör upp ett finger i flickan och är det inget motstånd vet han att flickan inte är oskuld. Doktorn kan även konstatera att flickan troligtvis är erfaren om hon är våt vid införandet av fingret.
Citera
2015-10-10, 02:46
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Doktorn kör upp ett finger i flickan och är det inget motstånd vet han att flickan inte är oskuld. Doktorn kan även konstatera att flickan troligtvis är erfaren om hon är våt vid införandet av fingret.
Vilket snack. Kvinnan blir våt när hon är kåt inte när en läkare skall kolla om hon är oskuld.
Mödomshinnan är ett dåligt namn men vi som haft sex med oskulder eller är kvinnor vet att det inte är någon vanlig hinna.
"hinnan" finns annars skulle väl inga tjejer blöda. Är man lite hårdhänt kan man säkert spräcka det som kallas hinna med fingrarna också.
Hinnan kan spricka av andra orsaker än sex och är uppenbarligen olika stor hos olika kvinnor.
Citera
2015-10-10, 15:33
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Resultatet är ju knappast tillförlitligt då hudflikarna ser olika ut hos olika kvinnor.
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
En flicka kan garanterat vara våt om hon är kåt även innan första samlaget så detta säger absolut nada i fråga om hon är oskuld eller ej. Dessutom är nog mycket få flickor våta av kåthet vid en gynekologisk undersökning.
Senast redigerad av Jonas1968 2015-10-10 kl. 15:36.
Citera
2015-10-11, 02:04
Medlem
Hymers avatar
Ordet hinna implicerar inte att den täcker hela öppningen, det är ett missförstånd av ordets betydelse. På wiktionary står det: "tunt lager eller skikt av något (ofta elastiskt)". Då hymen är hinnvävnad är det inte fel att kalla den mödomshinna.

Av de oskulder jag tagit har åtminstone fyra blödit och på tre av dessa kunde jag rent fysiskt känna hinnvävnaden i vaginan med min penis.

Hoppas detta kan vara till hjälp.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in