2009-03-03, 13:36
Medlem
Hej jag undrar vilka växter som är rotskottsspridare?

De får gärna tåla vind, kyla & snö, samt bli sönder klipta av diverse maskiner som gräsklippare, motorsågsröj eller rakt av motorsåg. Och de får gärna stå kvar och glänsa över vintern. Samt ska de givetvis tåla vägsallt.

Och vad jag vill även komma med, de skall bli som buskar när de är klara, gärna tagiga för den delen med

Någon som vet en sådan hemskt växt?
Citera
2009-03-03, 17:13
Medlem
rotskottsspridande växter skulle det ha stått.

Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
Hej jag undrar vilka växter som är rotskottsspridande?

De får gärna tåla vind, kyla & snö, samt bli sönderklipta av diverse maskiner som gräsklippare, motorsågsröj m.m. Och de får gärna synas under vintern. Samt tåla vägsalt.

Och vad jag vill även komma med, de skall bli som buskar när de är klara, gärna tagiga för den delen med

Någon som vet en sådan hemskt växt?

Rättelse i texten ovan!
Citera
2009-03-03, 17:17
Medlem
MaZtoRs avatar
tredje tråden om samma sak? Eller har jag missat någon?
Citera
2009-03-04, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaZtoR
tredje tråden om samma sak? Eller har jag missat någon?

I din fantasi ja, men jag frågar om en speciell växt, inte ogräs...fast det kan betraktas som det.
Citera
2009-03-04, 18:59
Medlem
bessies avatar
[quote=skcuskcabhsalf]Hej jag undrar vilka växter som är rotskottsspridare?

De får gärna tåla vind, kyla & snö, samt bli sönder klipta av diverse maskiner som gräsklippare, motorsågsröj eller rakt av motorsåg. Och de får gärna stå kvar och glänsa över vintern. Samt ska de givetvis tåla vägsallt.

Någon som vet en sådan hemskt växt?[/QUOTE

jag tror inte att det finns en växt som tål den behandligen och sedan står fint på vintern , men jag kan ha fel . rekommenderar dig att söka på google , vi flashbackare har nog inte den kunnskapen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in