2009-03-13, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medlem4614
tänk på oss som måste arbeta i lattemammamiljön...

Du får betalt, passar det inte skaffa ett annat jobb, alternativt kör mammorna på porten.
Lyckas du inte med något av ovanstående, tig o lid för då har du bevisat din ryggradslöshet.
Citera
2009-03-13, 07:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Jag kommer bli lynchad med tanke på att jag befinner mig i Barn och familj-kategorin, men trots det:

Vad ger lattemammor den etiska och moraliska rätten att ta med sina skrikande barn på fik? De tycks fullständigt ignorera det faktum att ungen skriker. Jag betalar inte för kaffe och kaka för att lyssna på ungar. Kan mammorna inte gå ut och fika när de inte har barnen? Kan inte föräldrarna turas om? Finns det inte dagis?

Antar att ett och annat cigg- och barnargument komme att ploppa upp i stil med: "om det inte passar dig kan du gå någon annanstans!" men det är inte jag som gör något allmänt störande. Lika lite som du ska behöva andas in cigglukt från någon som väljer att röka vid din sida, lika lite ska jag behöva lyssna på dina ungar!

"kaffe och kaka" Vad är du för en torr svenssonfjant. Snarare borde det vara ett förbud mot inavlade torrisar av din sort, du vet, såna som ser det som status att köpa "kaffe och kaka" på ett "trendigt" café för att prata om karriär, bloggar och partaj.
Citera
2009-03-13, 10:54
Medlem
milton76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climaxia
"kaffe och kaka" Vad är du för en torr svenssonfjant. Snarare borde det vara ett förbud mot inavlade torrisar av din sort, du vet, såna som ser det som status att köpa "kaffe och kaka" på ett "trendigt" café för att prata om karriär, bloggar och partaj.

kaffe o kaka på ett fik ellet kaffelatte med skrikande jävla unge på café ....

Jag tar torrisens kaffe o kaka vilken dag som helst!
Citera
2009-03-13, 11:43
Medlem
jkl555s avatar
Varför man ska envisas med att dra med sin snorunge till ett café, har jag aldrig förstått. Jag menar är man "ute" med sin unge, finns de ju en hel del andra saker som är tusen gånger roligare och nyttigare för ungen. Jag tror dessutom att ett café är en ganska ohälsosam miljö för en liten stackare, ångande och dunkande från espressomaskiner etc. Det verkar för mig snarare, som att de mammor som gör det är självcentrerade idioter som i stort sätt skiter i sina små trasdockor. Jag bor iofs inte i Sverige så detta stör mig inte. Och det är högst ovanligt att mammor här (och egentligen i vilken annan europeisk stad som helst) sitter och trycker med sina ungar på caféer. Man verkar istället utnyttja en del utomhus faciliteter istället, parker osv.
Citera
2013-03-06, 01:24
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Det är här diskriminering vore så perfekt, de företag som vill förbjuda lattemammor ska få göra det, de som vill förbjuda negrer på sitt etablissemang ska få göra det.

Det leder ju till att vi får ställen som riktar sig bara till lattemammor, negrer eller någon annan grupp, folk slipper stöta sig med varandra och det blir bra istället för detta när alla ska samsas om samma ställe och det blir problem.

Men men så pass bra lösningar vill ni inte ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in