2009-03-08, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reaktionär
Jo man/du kan göra en sak: ta ungen och gå därifrån. Föräldrar som inte begriper att barnskrik alltid är störande för alla utom de själva betraktar jag som pack.

Lite barnskrik torde inte störa någon utom de mest rabiata barnhatarna. Man har betalat för sitt fika, varför ska man då behöva gå för att någon annan tycker att det är störande?

Visst, sätter ungen igång med ett sjuhelsikes larm får man väl gå, men toleransnivån verkar ju vara noll här. Lite skrik får man tåla, om man önskar vara en del av ett civilserat samhälle.

När ni själva får barn kommer ni nog förstå.
Citera
2009-03-09, 00:13
Medlem
setermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Lite barnskrik torde inte störa någon utom de mest rabiata barnhatarna. Man har betalat för sitt fika, varför ska man då behöva gå för att någon annan tycker att det är störande?

Visst, sätter ungen igång med ett sjuhelsikes larm får man väl gå, men toleransnivån verkar ju vara noll här. Lite skrik får man tåla, om man önskar vara en del av ett civilserat samhälle.

Varför är det alltid alla andra som ska visa förståelse för lattemammor?
Det här påminner om nån av Expressens PKfeminister som var väldigt upprörda över att de inte fick amma på restaurang, de hade ju betalat för maten....
Citera
2009-03-09, 05:32
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
störande av allmän ordning är ett lagbrott.. så där hade du fel igen.. ooooppss

Med tanke på hur pissenkelt det är att vända det till en fråga om yttrandesfrihet i rätten så har jag inte fel. Dessutom så klassas ju inte barnskrik som "störande av allmän ordning", så ditt påpekande blir i sammanhanget helt irrelevant...
Citera
2009-03-09, 12:19
Medlem
joppes avatar
Citat:

Jag har barn och tycker det du skriver är skitsnack.
Det spelar ingen roll att du har betalt för ditt fika. Du har inte batalat rätten till att störa folk.
I ett civiliserat samhälle respekterar man andra och stör inte andra utan orsak. Att en unge skriker, är ingen orsak för att utsätta andra människor för störande av fred och ro.

Skriker ungen, så lämnar man stället och hittar ett ställe där man kan trösta/mata/byta blöja på ungen utan att det stör andra. Om ungen lugnar ner sig, kan man gå tillbaka och fika. Börjar ungen skrika igen, så lämnar man stället. Det är så ett civiliserat samhälle fungerar. Det är det man gör när man tar ansvar för sitt barn.
Jag gör det varje dag med min dotter. De föräldrar jag känner gör det varje dag med deras barn.

Men det finns tydligen folk som skiter i andra och tror der är så speciella bara för att de har fått en unge, att de kräver rätten till att störa, förstöra och göra livet surt för andra.

WT är ett uttjatat ord men jag tycker det passar bra in på din argumentation. Du kan tydligen inte prestera något vettigt i dit liv annat än att skita ut en unge. Något milljoner av kvinnor gör varje dag. Det är din stolthet och nu tror du att du har rätten till att störa andra.

Få en utbildning, få ett liv. Få något att vara stolt över. Och viktigast av allt: Lär dig att respektera andra människor.
Citera
2009-03-09, 17:09
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Jag tycker du är rätt störande nu. Kan jag få dig vräkt då?

Nej, man kan inte göra mycket åt ett barn som bestämt sig för att livet är pest. Ett barn har inte så mycket annat än just sitt skrik att kommunicera med. Det kanske du förstår en dag.

Feta rövar får stå för dig.

snälla lilla du! Ett jag har noll emot barn. Dels min äldre syster har ett barn. Min yngre har två. så nej jag är långt ifrån barnhatar, däremot idioter som inte förstår bättre är jag rent allergisk.
Två komunikation säger du? Ett barn som är hungrigt! (vilket man rimligt borde se till att fixa innan man slår ner röven på ett fik?) skriker. ett barn som har gjort på sig skriker (vilket inte heller vore nått större problem att ordna på TOALETTEN) ett barn som har ont skriker det med. Men det borde man rimligtvis inte släpa med sig överallt eller allra helst inte på ett fik. Det bevisar ju bara åter igen att du är helt nollställd när det gäller det eget barn. "Skiter om det skriker för det kan ju varken jag eller gud göra nått åt" Det är nästan så jag börjar tro du tillhör jehovas vittne som vägrar sina barn sjukvård för det inte är Guds vilja!... du måste ju inse vad du själv skriver? Du eller nån annan kan inte göra nått åt ditt skrikande kräkoskitpaket. Utan det är bara för alla andra att acceptera att så funkar det. Och då ska VI som betalat även vi får stå ut med dig och din skrikande unge? Barnet tycker jag synd om. Men dig som förälder klassar jag som hjärndöd tamifan....
Citera
2009-03-09, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av setermannen
Varför är det alltid alla andra som ska visa förståelse för lattemammor?
Det här påminner om nån av Expressens PKfeminister som var väldigt upprörda över att de inte fick amma på restaurang, de hade ju betalat för maten....

Jag säger inte att alla andra ska visa förståelse. Jag säger att om DU blir störd av att ett barn skriker, just DU, så får du väl säga till mamman att lugna ner sitt barn eller så får du gå därifrån. Om ett helt café blir stört får väl alla säga till mamman.

Vad jag säger är alltså att om EN människa blir störd undrar jag varför just den enda människan har företräde framför mamman?
Citera
2009-03-09, 17:24
Bannlyst
Citat:
snälla lilla du! Ett jag har noll emot barn. Dels min äldre syster har ett barn. Min yngre har två. så nej jag är långt ifrån barnhatar, däremot idioter som inte förstår bättre är jag rent allergisk.
Två komunikation säger du? Ett barn som är hungrigt! (vilket man rimligt borde se till att fixa innan man slår ner röven på ett fik?) skriker. ett barn som har gjort på sig skriker (vilket inte heller vore nått större problem att ordna på TOALETTEN) ett barn som har ont skriker det med. Men det borde man rimligtvis inte släpa med sig överallt eller allra helst inte på ett fik. Det bevisar ju bara åter igen att du är helt nollställd när det gäller det eget barn. "Skiter om det skriker för det kan ju varken jag eller gud göra nått åt" Det är nästan så jag börjar tro du tillhör jehovas vittne som vägrar sina barn sjukvård för det inte är Guds vilja!... du måste ju inse vad du själv skriver? Du eller nån annan kan inte göra nått åt ditt skrikande kräkoskitpaket. Utan det är bara för alla andra att acceptera att så funkar det. Och då ska VI som betalat även vi får stå ut med dig och din skrikande unge? Barnet tycker jag synd om. Men dig som förälder klassar jag som hjärndöd tamifan....

Jag kan i alla fall stava...

Jag kan även läsa, vilket du inte tycks klara av. Läs igen vad jag skrivit. Pucko.
Citera
2009-03-09, 22:54
Bannlyst
Citat:
jösses.. vilken mamma du måsta vara...

Mina barn tycker att jag är en bra mamma, och deras åsikter väger tusen gånger mer än dina.

Jag tycker det är trist att vår diskussion har spårat ur så här, jag ber om ursäkt för att jag klankade ner på din stavning osv. Jag brusade upp lite.

För att avrunda (åtminstone detta inlägg); Naturligtvis tycker jag inte att alla måste ta hänsyn till mammor, jag har aldrig sagt det. Men jag tycker att det verkar vara en otrologt låg toleransnvå här.

Barn skriker, barn stojar, barn för ett jäkla liv ibland. Sitter man på ett fik med sitt barn och det börjar gasta så att alla blir störda, gör man naturligtvis allt för att lugna barnet. Skriker barnet så att verkligen stör omgivningen, ja, då får man lämna fiket.

Men det verkar som om många här inte tål ens ett litet pip från ett barn, det blir ju löjligt!

När jag tänker efter har jag faktiskt bara haft med mig mina barn på fik två-tre gånger när de var små. Den ena skrek lite (han var väl runt 3 månader) men somnade snabbt efter att ha fått lite mat.

Så jag är inte en av de "störande lattemammorna".
Citera
2009-03-10, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Jag kommer bli lynchad med tanke på att jag befinner mig i Barn och familj-kategorin, men trots det:

Vad ger lattemammor den etiska och moraliska rätten att ta med sina skrikande barn på fik? De tycks fullständigt ignorera det faktum att ungen skriker. Jag betalar inte för kaffe och kaka för att lyssna på ungar. Kan mammorna inte gå ut och fika när de inte har barnen? Kan inte föräldrarna turas om? Finns det inte dagis?

Antar att ett och annat cigg- och barnargument komme att ploppa upp i stil med: "om det inte passar dig kan du gå någon annanstans!" men det är inte jag som gör något allmänt störande. Lika lite som du ska behöva andas in cigglukt från någon som väljer att röka vid din sida, lika lite ska jag behöva lyssna på dina ungar!

Jag håller delvis med. På många caféer finns det ju faktiskt "familjeavdelning" och då kanske man får skylla sig själv om man sätter sig där om man nu inte har bihang med sig. Men ja, nog stör även jag mig på att vissa föräldrar sitter där med skrikande barn och liksom bara accepterar det. Det största störningsmomentet för mig är dock barnvagnarna som står ÖVERALLT. Inte heller vill folk flytta på dem, och jag har vid ett flertal tillfällen blivit överskörd med barnvagn och istället fått arga "flytta på dig!!!!"-blickar än ursäkta.
Nu har jag ändå en son själv som jag faktiskt då och då tar med mig. Jag försöker verkligen visa hänsyn till folk och ställer exempelvis vagnen på ett så bra sätt jag bara kan, och jag tar med mig en massa mutor till sonen i förebyggande syfte.
Till min unges försvar så kan jag lite stolt meddela att han aldrig skrikit på nåt café. Nästan aldrig någon annanstans heller för den delen. Fast det kanske är för att jag är en relativt ung morsa (ett sånt där psyko som det beskrevs i nån tråd), och inte känner en endaste småbarnsförälder utöver min sons pappa och därför bara umgås med folk som hatar ungar på fik. Det kanske är det som gör att han inte vågar annat än att hålla käften och se glad ut, för annars blir hans mamma bitter som inte längre har någon att umgås med.
Citera
2009-03-10, 17:08
Medlem
milton76s avatar
Citat:
Mina barn tycker att jag är en bra mamma, och deras åsikter väger tusen gånger mer än dina.

Jag tycker det är trist att vår diskussion har spårat ur så här, jag ber om ursäkt för att jag klankade ner på din stavning osv. Jag brusade upp lite.

För att avrunda (åtminstone detta inlägg); Naturligtvis tycker jag inte att alla måste ta hänsyn till mammor, jag har aldrig sagt det. Men jag tycker att det verkar vara en otrologt låg toleransnvå här.

Barn skriker, barn stojar, barn för ett jäkla liv ibland. Sitter man på ett fik med sitt barn och det börjar gasta så att alla blir störda, gör man naturligtvis allt för att lugna barnet. Skriker barnet så att verkligen stör omgivningen, ja, då får man lämna fiket.

Men det verkar som om många här inte tål ens ett litet pip från ett barn, det blir ju löjligt!
När jag tänker efter har jag faktiskt bara haft med mig mina barn på fik två-tre gånger när de var små. Den ena skrek lite (han var väl runt 3 månader) men somnade snabbt efter att ha fått lite mat.

Så jag är inte en av de "störande lattemammorna".

Det är inte så konstigt att man reagerar på minsta lilla. De mammor som lämnar fiket när ungen blir för höljudd är obefintliga, iaf i min stad. Hade "lattemammor" betett sig så som du beskriver i ditt inlägg så hade jag inte brytt mig men som sagt ... dom mammorna är sällsynta.

I denna stan har vi nog dom odrägligaste mammorna som existerar och jag hater dem och deras telningar innerligt.
Citera
2009-03-11, 22:47
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Jag håller med.. Ser jag ett gäng lattemammor på ett café så vänder jag på klacken och går direkt!
går det att undvika dem? har jag inte märkt... fan vad det är irriterande. skaffar kvinnor barn i grupper om fyra och fyra eller? gör nånting konstruktivt med er barnledighet för satan

kanske bör det noteras att jag inte bryr mig så mycket om deras yngel så mycket som att morsorna spenderar hela sina dagar och väldigt mycket pengar på att sitta och röra med skeden i sina jävla lattes. hela fenomenet är lamt
Citera
2009-03-12, 23:03
Medlem
tänk på oss som måste arbeta i lattemammamiljön...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in