Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Lite barnskrik torde inte störa någon utom de mest rabiata barnhatarna. Man har betalat för sitt fika, varför ska man då behöva gå för att någon annan tycker att det är störande?
Visst, sätter ungen igång med ett sjuhelsikes larm får man väl gå, men toleransnivån verkar ju vara noll här. Lite skrik får man tåla, om man önskar vara en del av ett civilserat samhälle.
När ni själva får barn kommer ni nog förstå.
Jag har barn och tycker det du skriver är skitsnack.
Det spelar ingen roll att du har betalt för ditt fika. Du har inte batalat rätten till att störa folk.
I ett civiliserat samhälle respekterar man andra och stör inte andra utan orsak. Att en unge skriker, är ingen orsak för att utsätta andra människor för störande av fred och ro.
Skriker ungen, så lämnar man stället och hittar ett ställe där man kan trösta/mata/byta blöja på ungen utan att det stör andra. Om ungen lugnar ner sig, kan man gå tillbaka och fika. Börjar ungen skrika igen, så lämnar man stället. Det är så ett civiliserat samhälle fungerar. Det är det man gör när man tar ansvar för sitt barn.
Jag gör det varje dag med min dotter. De föräldrar jag känner gör det varje dag med deras barn.
Men det finns tydligen folk som skiter i andra och tror der är så speciella bara för att de har fått en unge, att de kräver rätten till att störa, förstöra och göra livet surt för andra.
WT är ett uttjatat ord men jag tycker det passar bra in på din argumentation. Du kan tydligen inte prestera något vettigt i dit liv annat än att skita ut en unge. Något milljoner av kvinnor gör varje dag. Det är din stolthet och nu tror du att du har rätten till att störa andra.
Få en utbildning, få ett liv. Få något att vara stolt över. Och viktigast av allt: Lär dig att respektera andra människor.