Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Ja, du har rätt. Alla som klagar på skrikande barn på fik är avvikande, alla som säger till dig att lämna fiket när ditt barn skriker är antipatiska och resten - de som inte säger något - njuter och respekterar dig. Och på toppen av allt sitter du, och har helt rätt.
Eftersom mitt statistiska underlag är begränsat, kan det inte användas som bevis. Så kan vi inte avsluta med följande:
Du anser anser dig ha en "de facto-rätt" att bära omkring på skrikande barn på fik, och du tror att majoriteten av gästerna där inte har något emot det.
Jag anser mig ha rätt att slippa dig och dina skrikande barn när jag sitter på fik, och jag tror majoriteten av gästerna håller med mig.
Eftersom mitt statistiska underlag är begränsat, kan det inte användas som bevis. Så kan vi inte avsluta med följande:
Du anser anser dig ha en "de facto-rätt" att bära omkring på skrikande barn på fik, och du tror att majoriteten av gästerna där inte har något emot det.
Jag anser mig ha rätt att slippa dig och dina skrikande barn när jag sitter på fik, och jag tror majoriteten av gästerna håller med mig.
Sluta lägg ord i min mun tack. De allra flesta människor accepterar att barn och deras föräldrar vistas i offentliga miljöer, de accepterar följdaktligen att barn låter/skriker inom rimliga gränser. Det är du och dina gelikar som vill förbjuda barn på fik, som kallar barn "dräglande äckel", som får frispel om de barn vistas påMcD, som säger sig "hata" barn osv osv som avviker från majoriteten.
Och hur vet jag det? Jo då jag har barn själv kan mitt "statistiska underlag" sägas vara ganska stort. Jag har aldrig blivit påhoppad eller attackerad av någon idiot som ställer sig och skriker om att mitt barn låter för mycket, och jag vistas dagligen i offentliga miljöer med barn. Du har däremot ingen som helst erfarenhet av detta.
Om det hade varit så att majoriteten av befolkningen delat era åsikter, hade även majoriteten av alla fik varit barnfria. Nu är dom inte det. Vad drar du för slutsats av det?