Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Jag har försökt förklara just detta i ett otal inlägg. Det är ingen mening, i deras lilla egocentriska värld skall alla som de stör sig på anpassa sig till deras antipatier.
Men som sagt, ute i verkligheten är detta inte ngt problem. Åter igen bevisas det att FB:s användare är långt ifrån något tvärsnitt av befolkningen. Ibland kan man tro att majoriteten här består av ett gäng misogyna, barnhatande nazister.
Ja, du har rätt. Alla som klagar på skrikande barn på fik är avvikande, alla som säger till dig att lämna fiket när ditt barn skriker är antipatiska och resten - de som inte säger något - njuter och respekterar dig. Och på toppen av allt sitter du, och har helt rätt.
Eftersom mitt statistiska underlag är begränsat, kan det inte användas som bevis. Så kan vi inte avsluta med följande:
Du anser anser dig ha en "de facto-rätt" att bära omkring på skrikande barn på fik, och du tror att majoriteten av gästerna där inte har något emot det.
Jag anser mig ha rätt att slippa dig och dina skrikande barn när jag sitter på fik, och jag tror majoriteten av gästerna håller med mig.