2009-03-05, 22:58
Medlem
Man kan nästan jämföra detta med att jag inför era barn sitter och pratar i normal ton om fisting eller analsex eller andra sjuka saker jag kommer på. Visst är det med all säkerhet lagligt men jag gör det ju inte för det.

Det kallas att visa hänsyn. Det snacket tar jag ju när ingen annan än polaren hör för jag vet att en del störs av det.

//Holk
Citera
2009-03-06, 01:33
Medlem
Biatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Påstår du att espresso house eller andra caféer är fyllda med clowner och bollhav?

Inte jag nej, men Motvillig 1.1 däremot....
Citera
2009-03-06, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirHolk
Min åsikt är att det är stötande för mig. Det jag kan jämföra det närmast med är att se en hantverkares halva röv när dom fixar med nått. Typ rörkrökare eller nått.

Man har väl rätt att amma på allmän plats i Sverige?

Återigen, du har säkert rätt till det men så var det det här med att visa hänsyn.

Vad är det som är stötande med att mata ett spädbarn? Vi pratar nu om att göra det lite diskret, inte fläka ut sig.. Vilket jag tycker är att visa hänsyn.

Jag tycker faktiskt det är lite smått absurt att finna det stötande, i vanliga fall kan jag vara rätt så förstående för mycket men just amning? Det är ju inte precis säkert att ens baby följer någon 4 timmar regel så man vet ju aldrig när babyn behöver mat - så ska jag då behöva sitta hemma eller på illaluktande offentliga toaletter för att folk inte ska känna sig stötta? Det är lite sjukt i min värld, kan inte förstå det.

Läser man runt på nätet om tidigare diskussioner så kommer ammande mammor med argumentet att det är naturligt - och ja det är det ju. Men motargumenten verkar vara i stil med att "det är det att skita också". Grejen med amning är att det är det optimala för barnet om det fungerar med amning - det är så tokigt mycket fördelar inte bara rent fysiskt hälsomässigt utan även socialt och för barnets allmänna välmående och utveckling. Och det finner du stötande och vill jämföra det med att titta på en hantverkares röv? Som sagt, jag förstår inte. Dessutom, om det görs diskret så behöver du inte sitta och kika på ett naket bröst - det går, som sagt, att göra det diskret och det är det jag syftar på.
Citera
2009-03-06, 05:42
Medlem
-benito-s avatar
Nåt verkar fan mig hända i skallen på många nyblivna föräldrar. Vet inte hur många besök på fik och restuaranger som förstörts av skrikande barn. Noterbart är att det inte bara rör sig om spädbarn utan även äldre barn som skriker och springer runt, utan att föräldrarna rör en min. Verkar som dom tror att deras små glin inte kan störa. Sen beter sig många föräldrar personligen åt som svin när dom slänger fram sina barnvagnar i hundraåttio utan hänsyn, runt hörn och över fötter. Värst är när lattemammorna kommer en massé breddgrupperade som en stridsvagnspluton längs gator och torg. Bästa exemplet var när jag stod inklämmd på en buss som verkligen inte kunde ta en endaste person till (4:an rusningstid). Då kommer en snubbe glidande och skriker i falsett "Men flytta på er! Ser ni inte att jag har barnvagn!". Precis som mäniskor skulle gå upp i rök eller kliva av bussen för att han skulle ombord.
Citera
2009-03-06, 10:23
Medlem
milton76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Nåt verkar fan mig hända i skallen på många nyblivna föräldrar. Vet inte hur många besök på fik och restuaranger som förstörts av skrikande barn. Noterbart är att det inte bara rör sig om spädbarn utan även äldre barn som skriker och springer runt, utan att föräldrarna rör en min. Verkar som dom tror att deras små glin inte kan störa. Sen beter sig många föräldrar personligen åt som svin när dom slänger fram sina barnvagnar i hundraåttio utan hänsyn, runt hörn och över fötter. Värst är när lattemammorna kommer en massé breddgrupperade som en stridsvagnspluton längs gator och torg. Bästa exemplet var när jag stod inklämmd på en buss som verkligen inte kunde ta en endaste person till (4:an rusningstid). Då kommer en snubbe glidande och skriker i falsett "Men flytta på er! Ser ni inte att jag har barnvagn!". Precis som mäniskor skulle gå upp i rök eller kliva av bussen för att han skulle ombord.

Ja fy fan. Och bara för att barnvagnen får plats mellan tex. två fika bord så betyder det inte att den kan stå där ....

Eller som du säger, att de går i bredd. Där jag bor har vi inte överdrivet breda gågator och ska man förbi dem som håller en hastighet på 2,5-3 km/h så får man riskera livet och kliva ut i körbanan för dom tänker MINSANN inte flytta på sig .. Dom kräver att man ska respektera dom och deras avkomma men kan själva inte ge respekt.
Citera
2009-03-06, 10:31
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Spelar ingen roll vart jag äter..
Måste man byta en jävla bajsblöja så gör det diskret bakom någon bil eller gör som normalt folk! ANVÄND TOALETTEN!!
Att göra det precis vid en drive-in innan man får sin mat är inte så jävla trevligt!
Om man vet med sig att man stör sig på barn och barnrelaterat så måste man vara en fullblodsidiot om man går till McDonald's. Svårare än så är det inte.

Ni (du, Oaiki och de andra prusseluskorna) får helt enkelt lära er att anpassa er efter era egna avvikande uppfattningar och preferenser. Det är trots allt ni som är konstiga, inte alla andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Inte jag nej, men Motvillig 1.1 däremot....
Om du skall delta i skriven debatt vore det bra om du lärde dig att läsa. Jävla dumhuvud.
Citera
2009-03-06, 12:58
Medlem
Biatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Om man vet med sig att man stör sig på barn och barnrelaterat så måste man vara en fullblodsidiot om man går till McDonald's. Svårare än så är det inte.

Som jag skrev.. Det spelar fan ingen roll. Jag anser att det hör till vett och etikett att man gör vissa saker diskret... Men tyvärr så är många barnfamiljer så jävla insnöade..
Citera
2009-03-06, 13:00
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1

Ni (du, Oaiki och de andra prusseluskorna) får helt enkelt lära er att anpassa er efter era egna avvikande uppfattningar och preferenser. Det är trots allt ni som är konstiga, inte alla andra.

Jag har försökt förklara just detta i ett otal inlägg. Det är ingen mening, i deras lilla egocentriska värld skall alla som de stör sig på anpassa sig till deras antipatier.

Men som sagt, ute i verkligheten är detta inte ngt problem. Åter igen bevisas det att FB:s användare är långt ifrån något tvärsnitt av befolkningen. Ibland kan man tro att majoriteten här består av ett gäng misogyna, barnhatande nazister.
Citera
2009-03-06, 13:13
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Jag har försökt förklara just detta i ett otal inlägg. Det är ingen mening, i deras lilla egocentriska värld skall alla som de stör sig på anpassa sig till deras antipatier.

Men som sagt, ute i verkligheten är detta inte ngt problem. Åter igen bevisas det att FB:s användare är långt ifrån något tvärsnitt av befolkningen. Ibland kan man tro att majoriteten här består av ett gäng misogyna, barnhatande nazister.

hoppas för guds skull du inte anser dig reprensetera resterande folket!
Citera
2009-03-06, 13:22
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
hoppas för guds skull du inte anser dig reprensetera resterande folket!
Menar du alla som inte är misogyna, barnhatande nazister då eller?

Nej, jag representerar ingen annan än mig själv, hurså?

Dock är det utan tvivel så att era åsikter i den här frågan är extrema i jämförelse med hur de allar flesta tänker och agerar.
Citera
2009-03-06, 14:02
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice

Ja, du har rätt. Alla som klagar på skrikande barn på fik är avvikande, alla som säger till dig att lämna fiket när ditt barn skriker är antipatiska och resten - de som inte säger något - njuter och respekterar dig. Och på toppen av allt sitter du, och har helt rätt.

Eftersom mitt statistiska underlag är begränsat, kan det inte användas som bevis. Så kan vi inte avsluta med följande:

Du anser anser dig ha en "de facto-rätt" att bära omkring på skrikande barn på fik, och du tror att majoriteten av gästerna där inte har något emot det.

Jag anser mig ha rätt att slippa dig och dina skrikande barn när jag sitter på fik, och jag tror majoriteten av gästerna håller med mig.
Citera
2009-03-06, 14:34
Medlem
Little Feats avatar
Det är bara att bita i det sura äpplet och gå till puben istället, där är det barnvagnsfritt! Dessutom 100 gånger manligare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in