2003-09-25, 22:15
Medlem
kezoos avatar
Kollade upp HBW på erowid och såg att blommorna ser ut som änlatrumpetblommor, så kan det vara så att det är änglatrumpetfrön som det är man knaprar i sig? Och om det är Änglatrumpet som har släktnamnet Datura så är det ju också Spikklubba..? Eller är jag ute å vimsar som vanligt?
Citera
2003-09-25, 23:21
Medlem
Jag tycker det ser ut som att HBW blomman är röd innuti och DATURAN ser ut att ha fler blad och lite mörkare grön till färgen...
Tvivlar på att det är samma sort...
Citera
2003-09-25, 23:55
Bannlyst
Växt

I min trädgård växer det rikligt av en förvildad växt som har vita blommor som liknar blomman för dagens, bladen är också ganska lika, från varje planta slingrar det ut många utväxter.

Jag funderar på om den kan vara psykoaktiv?
Citera
2003-09-26, 11:23
Medlem
kezoos avatar
Testa istapp..

Nä, menar om HBW är spikklubba så ska man vara jävligt försiktig med det. Och om det är det så finns det andra sätt att få tag på det än drugshops, och billigare desutom.

Skulle ju kunna vara så att dom är släckt med varandra, HBW är ju ursprungligen ifån Hawai har jag för mig. Så om nordens växter är släckt med dem så kan dom ha dom samma psykoaktiva ämnerna i sig. Men det är rätt långt ifrån Hawai till Sveriges skogar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in