• 1
  • 2
2009-03-03, 16:53
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
offt, varfr knns det som om du vill att vi ska gra jobbet till dig.

ont, ndra i xp frn arbetsgrupp till domn, domnnamnet ska vara det du skrev i servern, allts bda datorerna ska ha en och samma domnnamn.
Det r inte att jag vill att ni ska gra jobbet utan detta r problem ngot som inte str beskrivet alls i lroboken och hur ska jag kunna utfra ngot som jag inte knner till som inte ens str i boken?

hade det sttt i boken hade jag inte behvt frga.

men tack fr hjlpen iallafall. Jag verkar brja f rtt p det nu. tror jag.
Citera
2009-03-03, 17:13
Medlem
BesserWissers avatar
Nu har jag ftt upp den dr inloggningsrutan nu s nu vet jag hur man ska logga in.

Men nu ett nytt problem, varfr tar det 20 r fr xp-datorn att logga in? Det str bara: "Datorinstllningar tillmpas".

Hur lnge ska det st s?

jag mste ju skicka in lxan idag, inte om 20 r?
Citera
2009-03-03, 17:20
Medlem
Troll?
Citera
2009-03-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Nu har jag ftt upp den dr inloggningsrutan nu s nu vet jag hur man ska logga in.

Men nu ett nytt problem, varfr tar det 20 r fr xp-datorn att logga in? Det str bara: "Datorinstllningar tillmpas".

Hur lnge ska det st s?

jag mste ju skicka in lxan idag, inte om 20 r?
Tyckte det inlgget var vldigt roligt

Ontopic: Frsta gngen du loggar in tar det lite lngre tid.
10 sekunder - 5 minuter beroende p milj.
Citera
2009-03-03, 20:46
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E903
Tyckte det inlgget var vldigt roligt

Ontopic: Frsta gngen du loggar in tar det lite lngre tid.
10 sekunder - 5 minuter beroende p milj.
Ok men detta tog nog rligt 10-15 min mellan varje in/utloggning. Jag antar att det beror p att Serverns ramminne bara r 256mb, minimum fr Win2003 Server?? Annars r ju vrig utrustning rtt s potent fr jobbet.

Men jag lste iallafall problemen jag hade innan. tack fr er hjlp. och nej, jag r inget troll. Jag gillar inte windows bara

Ett av problemen innan var att XP-datorn var i fel arbetsgrupp, hade ej fast ip och att ntverkskabeln mellan servern och switchen var kass. Nu funkar allt, men jvligt sltt.

Men tillsvidare s tror jag att jag klarar mig.

Det som var det jobbiga problemet var att det var en del uppgifter man skulle dr de ej hade skrivit vilken dator det skulle utfras p, vart i datorn man fann grejorna samt hur de hr tv datorerna skulle loggas in p varandra. Det stod inget om det och jag har ju aldrig gjort det frr s jag visste ju inte. Men ni har jag lyckats f rtt p det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in