• 1
  • 2
2009-03-02, 19:20
Medlem
Tjo

Söker en liten kompakt kamera som ja kan dra med mig på konserter o liknande.

MÅSTEN

AA batterier
Någorlunda stöt tålig
Hyffsad zoom
Citera
2009-03-02, 20:20
Medlem
saccones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeAwZ
Tjo

Söker en liten kompakt kamera som ja kan dra med mig på konserter o liknande.

MÅSTEN

AA batterier
Någorlunda stöt tålig
Hyffsad zoom

glöm att hitta en bra kamera med AA batterier
Citera
2009-03-02, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saccone
glöm att hitta en bra kamera med AA batterier
varför skulle det inte finnas? behöver inte en anno 09
Citera
2009-03-02, 21:00
Medlem
fotograffs avatar
jag hade nog hellre sparat mina pengar och köpt en systemkamera, kanske en canon 40d som klarar högt iso, och ett ljus starkt objektiv till det. Jag hade aldrig tagit med en kompaktkamera på konsert, hade nog bara blivit besviken då
Citera
2009-03-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotograff
jag hade nog hellre sparat mina pengar och köpt en systemkamera, kanske en canon 40d som klarar högt iso, och ett ljus starkt objektiv till det. Jag hade aldrig tagit med en kompaktkamera på konsert, hade nog bara blivit besviken då

Har redan har en D80.

På vissa konserter får man ej ha systemera.
+ stöld risk, eventuella fyllor mm
Citera
2009-03-02, 21:44
Medlem
saccones avatar
tar tibax det jag skrev
såg just att pentax har en kamera med AA batterier
Pentax E50
Citera
2009-03-02, 23:25
Ska konserterna fotas i mörka inomhuslokaler hade jag nog skippat kompakten helt. Man behöver en kamera som klarar höga ISO utan alltför mycket brus och man behöver en stor bländaröppning, egenskaper de flesta kompakter helt enkelt inte har. Sålänge man inte vill fota med blixt rakt på dvs. - men hur jävla roliga bilder blir det då egentligen? Inte särskilt roliga alls, bilderna blir platta och det färgglada ljuset försvinner.
Senast redigerad av EnslaveThemAll! 2009-03-02 kl. 23:29.
Citera
2009-03-03, 02:49
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
Ska konserterna fotas i mörka inomhuslokaler hade jag nog skippat kompakten helt. Man behöver en kamera som klarar höga ISO utan alltför mycket brus och man behöver en stor bländaröppning, egenskaper de flesta kompakter helt enkelt inte har. Sålänge man inte vill fota med blixt rakt på dvs. - men hur jävla roliga bilder blir det då egentligen? Inte särskilt roliga alls, bilderna blir platta och det färgglada ljuset försvinner.

EOS 5d mk.II heter lösningen för oss dödliga, men den är varken billig eller kompatibel med AA-batterier.
Citera
2009-03-03, 07:25
Medlem
saccones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
EOS 5d mk.II heter lösningen för oss dödliga, men den är varken billig eller kompatibel med AA-batterier.

batterigreppet i så fall
Citera
2009-03-03, 08:36
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Det jag skulle tänka på är att välja en kamera med infällt objektiv, som annars är den känsligaste delen av kameran under en konsert.
Citera
2009-03-03, 08:51
Medlem
okej tack för tippsen
Citera
2009-03-03, 09:08
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeAwZ
okej tack för tippsen

Får man fråga anledningen till at du måste ha AA? Jag resonerade så också... för flera år sen, men nu är batterierna så bra så man behöver verkligen inte oroa sig under ne konsert.
När jag köpte min konsert så köpte jag ett 4 gigskort och ett extra batteri som ehla tiden ligger fulladdat.. är aldrig i närheten att fota slut på det.

Hur mycket bilder tar du på en konsert?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in