• 1
  • 2
2009-03-02, 12:42
Medlem
Jag läser just nu matematik b på komvux och jag ska skriva nationellt prov om ett par dagar. Jag har dock inte hunnit plugga igenom hela kursen utan jag har bara gjort lite uppgifter här och där.

Så min fråga till er är: Går det att klara det här provet utan att egentligen kunna kursen? Jag menar man får ju formelblad så det är väl bara att sätta in siffrorna i formlerna så borde det väl gå fint?
Citera
2009-03-02, 12:46
Medlem
rularns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redwings
Jag läser just nu matematik b på komvux och jag ska skriva nationellt prov om ett par dagar. Jag har dock inte hunnit plugga igenom hela kursen utan jag har bara gjort lite uppgifter här och där.

Så min fråga till er är: Går det att klara det här provet utan att egentligen kunna kursen? Jag menar man får ju formelblad så det är väl bara att sätta in siffrorna i formlerna så borde det väl gå fint?

Det är väl ungefär så svårt som de uppgifter du har gått igenom. Lär dig andragradsfunktioner så ska det inte vara några problem.
Citera
2009-03-02, 13:55
Medlem
Sk1llzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redwings

Godkänt kanske du kan klara genom formelbladet. Men som allt annat så handlar det om hur lätt man har för det. Vissa sätter ju inte G även fast de läst hela kursen.
Citera
2009-03-02, 17:38
Medlem
Sosabowskis avatar
Det beror lite vad du har för mål. Godkänt är enkelt att få, du behöver inte många poäng. Väl Godkänt kräver lite mer och dessutom lite VG-poäng medans för Mycket Väl Godkänt kräver att du gör generella lösningar och dessutom visar MVG-kvalitet på en eller flera av de tillfällen som ges.

Gissar att sista uppgiften blir lite större och ger dig en bra möjlighet att plocka ett MVG. Brukar vara om andragradsekvationer av något slag..?
Citera
2009-03-02, 18:22
Medlem
Oforets avatar
Eftersom man har formelblad på gymnasiet så är det ju bara trycka in talen i formlerna, du borde kunna få g utan problem kanske t o m vg utan att kunna ett skit.
Citera
2009-03-02, 18:26
Medlem
dynamit-kisens avatar
Beror på om du har "mattehuvud" eller inte. Har du det och har skummat igenom det klarar du dig utmärkt med formelbladet. Har du inte det får du nog G iaf
Citera
2009-03-02, 18:28
Medlem
underrs avatar
Sök efter gamla NP och titta. Klarar du dom så borde det inte vara något speciellt problem. Jag fick kämpa med skiten, nä blä för matte
Citera
2009-03-02, 21:46
Medlem
Seanbanan2s avatar
Läser matte - B nu och säger bara att ifall du inte kan pq - formeln eller har som folk tidigare i tråden har nämnt som "mattehuvud" så kommer du förmodligen få godkänt. Men ifall du ändå har fått kläm på det och förstått alla avsnitt så lär det inte vara något större problem. De sista utredande uppgifterna ger MVG - poäng, även känt som "solar" och dessa behöver du ifall jag inte minns fel på 3 olika bedömningar (t.ex. redovisning) av 5 möjliga ifall du vill ha MVG i betyg.
Citera
2009-03-03, 01:45
Medlem
503s avatar
A&S -> matte mm.
/mod
Citera
2009-03-03, 10:51
Medlem
Varm&Kalls avatar
Alla som är gamla nog att hänga här bör väl inte ha några svårigheter med Matte B
Citera
2009-03-04, 16:38
Medlem
Carelesss avatar
Kan säga så här: Jämfört med matte-A var matte-B NP sjukt svårt.
Hade solklar MVG i A (har alltid haft det) och på matte-B delprov fick jag MVG, MVG- och VG+ men sedan fick jag VG- NP. Helt sjukt tänkte jag, men som tur fick jag ändå mitt MVG .
Hade några småfel på G-tal men skillnaden mellan ¤-frågorna är sjukt stor tycker jag jämfört med matte-A.
Citera
2009-05-11, 21:03
Medlem
grabbarnas avatar
Jag klarade matte A med nöd och näppe, och fick fuska på nationella för matte B. Ta me dig en mobil och messa diskret med en kompis som är ett snille. Be han skicka uträkningar och svar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in