2009-03-01, 16:22
Medlem
Zookarens avatar
Tjena,

Efter ett par resor i Afrika blev jag väldigt förtjust i Gem Squash, eller Sydafrikanska minisquash som jag också tror de kallas för. Fantastiskt goda att koka, att avnjutas med saltat smör som får smälta på dem på tallriken. Likt bakad potatis...

Är det någon som vet var man kan hitta dem i Stockholm? Har ringt runt till saluhallarna men de har dem inte till försäljning.

Tacksam för hjälp.

http://vegbox-recipes.co.uk/ingredients/gem-squash.php
Citera
2009-03-01, 16:56
Medlem
Lost cause. Jag har finkammat Stockholm efter något så mundant som Gul Squash, och blivit besviken. Enl inköpschefen på Daglivs Fridhemsplan kostar det 150kr/kg för dem att ta in gul squash, = försäljningspris på för mkt.

Och då snackar vi om sketen jävla gul squash.
Citera
2009-03-01, 20:45
Medlem
Zookarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaeng
Lost cause. Jag har finkammat Stockholm efter något så mundant som Gul Squash, och blivit besviken. Enl inköpschefen på Daglivs Fridhemsplan kostar det 150kr/kg för dem att ta in gul squash, = försäljningspris på för mkt.

Och då snackar vi om sketen jävla gul squash.

Vår kungliga huvudstad tycks inte vara någon kulinarisk huvudstad. Är Gul Squash samma som Gem Squash förresten?

Får väl se till att emigrera, så som många andra gjort när man har tröttnat på radhusbiff och ICA:s fläskkarré.

Hälsningar
Citera
2009-03-01, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zookaren
Vår kungliga huvudstad tycks inte vara någon kulinarisk huvudstad.

No arguments there.

Citat:
Ursprungligen postat av Zookaren
Är Gul Squash samma som Gem Squash förresten?

Nä, Gul squash = vanlig zucchini med gult skal. Använde det som ett exempel på att man inte ens kan hitta halvexotiska råvaror i Stockholm under lågsäsong, och att det därmed lär vara dömt att hoppas på gem squash.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in