2009-03-01, 13:56
Medlem
Jag kan inte få mitt grafikkort att vrida skärmen. Det har inte fungerat för mig sen Catalyst 8.10 eller nåt. Jag har letat runt ett bra tag i Catalyst men hittar ingenting nytt. Tidigare räckte det ju med att högerklicka på Catalyst och välja Rotate Display med det är grått nu och går inte att välja. Vad har jag missat?
Citera
2009-03-01, 21:41
Medlem
Ingen som vet nåt?
Citera
2009-03-01, 21:46
Medlem
Funkar det inte ens med CTRL + piltangenterna, alltså?
Citera
2009-03-01, 22:04
Medlem
Nepp.

http://i16.photobucket.com/albums/b2...te_Display.jpg

Så där ser det ut och så har det varit länge. Det är väldigt irriterande då jag behöver funktionen till bildredigering ibland. Det blir så mycket lättare att redigera en affisch i A3 om man kan ha den rättvänd och fullstor på skärmen.
Citera
2009-03-01, 23:32
Medlem
Långskott: Ditt 4850 kanske inte är kompis med din Dell-skärm längre? Är skärmen P&P eller vill den måhända ha drivrutiner som fallit bort sedan allt funkade sedan 8.10?
Citera
2009-03-01, 23:35
Medlem
Jag har inte installerat om datorn sedan skärmen installerades. Tror faktiskt inte att jag slängde in några drivrutiner om jag ska vara ärlig. Ska kolla vad som följde med skivan.

Edit: Skivan innehöll bara instruktioner om hur man sätter i kablarna och var on-knappen sitter. Det är en Plug and play skärm.
Senast redigerad av Zotamedu 2009-03-01 kl. 23:42.
Citera
2009-03-01, 23:59
Medlem
Lägg tillbaka 8.10 och kolla om det funkar som det ska. Gör det INTE det, så har du ivf ringat in problemet lite och kan börja forska på andra faktorer.

Min misstanke är att du inte har avinstallerat gamla versioner totalt innan du installerade de färskare. Allt måste bort när det gäller ATI-graffa, finns funktion för detta i Kontrollpanelen.
Citera
2009-03-02, 00:11
Medlem
Jag avinstallerar först via kontrollpanelen och sen kör jag Driver Sweeper innan jag lägger på de nya drivrutinerna. Får testa med gamla drivrutiner någon annan dag för det är så extremt omständligt att installera om drivrutinerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in