Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-09, 11:42
  #601
Medlem
Är det bara jag som blev...förvånad över att hennes nyårstal slutade innan kl 12?
Fick lite panik o hade inte ens hällt upp i alla glasen innan hon var klar. Blev lite antiklimax att klockan redan var 12. Sedan visade det sig att hon låg ju över en minut före.

Var hon full/drogad?
Hade hon inte övat alls på talet?
Kommer hon få fortsätta hålla dåliga nyårstal?

Värdelöst framträdande.
Citera
2016-01-09, 12:41
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Är det bara jag som blev...förvånad över att hennes nyårstal slutade innan kl 12?
Fick lite panik o hade inte ens hällt upp i alla glasen innan hon var klar. Blev lite antiklimax att klockan redan var 12. Sedan visade det sig att hon låg ju över en minut före.

Var hon full/drogad?
Hade hon inte övat alls på talet?
Kommer hon få fortsätta hålla dåliga nyårstal?

Värdelöst framträdande.

Det är väl för att det ska låta spontant i TV.
Citera
2016-01-09, 13:43
  #603
Medlem
Zwerchstands avatar
Skärpning, skit skall rätt skit ha.

Givetvis hade hon övat, det märktes idiotsäkert. Fras för fras satt som limmade, om än operatiskt överspelat, alltför hackigt (fras för fras), kameramedvetet, nickigt och en generellt misslyckad lågmäldhet (även i avsikt att kontrastera föregångarnas gormande; ett vara eller icke i minusluft över sorl mot ett sig höjande hav av fyrverkande knallerimuller och klocka i anklang). Förmodligen har hon fått villkoret max 2:30 av 5:00, klockat 2:20, och man gått därefter. Enligt nedräkningen på scen ropar Leijnegard in henne med 4:20 kvar, hon knallar in och inväntar tystnad, tar sedan 2:23 på sig och slutar med 1:30 kvar. Hon har nedräkningen bakom sig, men 2 monitorer framför sig, förmodligen ena text och andra nedräkning, men ser inte åt dem alls (Enda nående nicken är inövad gest.) eftersom hon välrepad vet sig vara i närbild granskad av Hela Sverige Hatar. Missen verkar vara Leijnegards friare företal.

Malena är f.ö. dundernygg, både med & mot de drag drägg kallar manliga (och som sångerska ännu av internationell klassisk högklass, sålänge hon struntar i sådan kryssöverlåt som kom efter läsningen, vilken tydligt demonstrerade hennes oförmåga att skarvlöst blanda klassisk med pop-röst). Fulare fel var det åter av Leijnegard – men i dagens låtgå-språkbildning ej längre en skymf annat än som patriarkalsång – att i hennes inrop särskilt betona “den svenska TV-historiens yngste uppläsare av lord Tennysons dikt”.
__________________
Senast redigerad av Zwerchstand 2016-01-09 kl. 13:46.
Citera
2016-01-09, 13:49
  #604
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Är det bara jag som blev...förvånad över att hennes nyårstal slutade innan kl 12?
Fick lite panik o hade inte ens hällt upp i alla glasen innan hon var klar. Blev lite antiklimax att klockan redan var 12. Sedan visade det sig att hon låg ju över en minut före.

Var hon full/drogad?
Hade hon inte övat alls på talet?
Kommer hon få fortsätta hålla dåliga nyårstal?

Värdelöst framträdande.
Enligt henne och svt så fick inte talet gå över 12-slaget, de ville att det skulle sluta i god tid. Vilket ju blev misslyckat. Ska det vara så svårt att öva in talet, tajma tiden och börja i rätt tid? Men skit samma, jag stod ute och tittade på fyrverkerierna i stället. Vem vill se den jävla fittan!
Citera
2016-01-14, 02:39
  #605
Medlem
Saccards avatar
Kikade på Malena Ernmans Facebook nu ikväll. Jag brukar inte göra det eftersom jag får blodtrycksfall av att se hundratals korkade svennebananer, i stort sett bara kvinnor, sitta och ryggdunka varandra och ömka blattar och negrer i inlägg efter inlägg. Hon delar med sig av ett flertal "visdomsord" per dag och brukar ha hundratals om inte tusentals kommentarer från godhetsknarkare med munnen full av sin egen godhetspenis. Nånting har emellertid hänt. 800 inlägg per artikel har förvandlats till 80. 120. 230. Ryggdunkarna är fortfarande medelålders kvinnor vars inbillade samhällspatos utgör hela deras person, men de är betydligt färre nu än för säg 2-3 månader sedan när jag senast tittade in.

Det väcker ju onekligen frågan... Vad gör Malena när vinden vänt? Hon har positionerat sig stenhårt som en del av PK-eliten (hon sportade ju till och med en t-shirt med just den texten på nån babbekramargala i höstas) så det kommer inte att bli helt lätt att svänga. Hon, som varandes artist, är känslig för opinionssvängningar. Hon har inte råd att skrämma bort biljettköpare. Var går Malena härnäst, när PK-kossan är mjölkad torr?
Citera
2016-01-15, 01:16
  #606
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Kikade på Malena Ernmans Facebook nu ikväll. Jag brukar inte göra det eftersom jag får blodtrycksfall av att se hundratals korkade svennebananer, i stort sett bara kvinnor, sitta och ryggdunka varandra och ömka blattar och negrer i inlägg efter inlägg. Hon delar med sig av ett flertal "visdomsord" per dag och brukar ha hundratals om inte tusentals kommentarer från godhetsknarkare med munnen full av sin egen godhetspenis. Nånting har emellertid hänt. 800 inlägg per artikel har förvandlats till 80. 120. 230. Ryggdunkarna är fortfarande medelålders kvinnor vars inbillade samhällspatos utgör hela deras person, men de är betydligt färre nu än för säg 2-3 månader sedan när jag senast tittade in.

Det väcker ju onekligen frågan... Vad gör Malena när vinden vänt? Hon har positionerat sig stenhårt som en del av PK-eliten (hon sportade ju till och med en t-shirt med just den texten på nån babbekramargala i höstas) så det kommer inte att bli helt lätt att svänga. Hon, som varandes artist, är känslig för opinionssvängningar. Hon har inte råd att skrämma bort biljettköpare. Var går Malena härnäst, när PK-kossan är mjölkad torr?

Svårt att avgöra ändå. Vissa ämnen bjuder ju inte in till någon större diskussion. Det är stor skillnad när hon skriver om sitt vanliga PK-pladder eller när hon berättar att hon spelar in ny musik. Det finns liksom inte så mycket att diskutera när hon skriver att hon spelar ny musik.

Det är trots allt ändå mest (bara?) av Malenas hjärntvättade "fans" som hänger där.
Citera
2016-01-18, 17:12
  #607
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Kikade på Malena Ernmans Facebook nu ikväll. Jag brukar inte göra det eftersom jag får blodtrycksfall av att se hundratals korkade svennebananer, i stort sett bara kvinnor, sitta och ryggdunka varandra och ömka blattar och negrer i inlägg efter inlägg. Hon delar med sig av ett flertal "visdomsord" per dag och brukar ha hundratals om inte tusentals kommentarer från godhetsknarkare med munnen full av sin egen godhetspenis. Nånting har emellertid hänt. 800 inlägg per artikel har förvandlats till 80. 120. 230. Ryggdunkarna är fortfarande medelålders kvinnor vars inbillade samhällspatos utgör hela deras person, men de är betydligt färre nu än för säg 2-3 månader sedan när jag senast tittade in.

Det väcker ju onekligen frågan... Vad gör Malena när vinden vänt? Hon har positionerat sig stenhårt som en del av PK-eliten (hon sportade ju till och med en t-shirt med just den texten på nån babbekramargala i höstas) så det kommer inte att bli helt lätt att svänga. Hon, som varandes artist, är känslig för opinionssvängningar. Hon har inte råd att skrämma bort biljettköpare. Var går Malena härnäst, när PK-kossan är mjölkad torr?

Det är oftast samma individer som kommenterar hennes inlägg. Samma människor kan man finna bland Schyfferts kommentarer. Se det som en sekt. Hon censurerar även bort inlägg som inte går enligt hennes linje när hon låtsas bjuda in till diskussion. Om det står 150 kommentarer och det enbart är 80 som går att läsa betyder det att hon tagit bort 70 kommentarer. Hela antalet står ändå med.
__________________
Senast redigerad av elliot1990 2016-01-18 kl. 17:16.
Citera
2016-01-18, 17:40
  #608
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Det är oftast samma individer som kommenterar hennes inlägg. Samma människor kan man finna bland Schyfferts kommentarer. Se det som en sekt. Hon censurerar även bort inlägg som inte går enligt hennes linje när hon låtsas bjuda in till diskussion. Om det står 150 kommentarer och det enbart är 80 som går att läsa betyder det att hon tagit bort 70 kommentarer. Hela antalet står ändå med.

Ja och de flesta som inte ryggdunkar och är lika PK-präktiga som hennes trogna svans blir ju helt sonika bannade vilket får till följd det också förre kommentarer.
Citera
2016-01-24, 19:31
  #609
Medlem
elliot1990s avatar
Vuxna människor på twitter som hashtagar varandra och sen tackar varandra. Patetiskt var namnet. Det verkar vara viktigt för pk eliten att berömma och slicka varandras rövar. Jag finner det mest förvirrande och ledsamt. Acceptabelt för yngre tonåringar. Nu handlar det om vuxna människor.

Några hon har hashtagat är Viktor Banke, Niklas Strömstedt, Helle Klein, Jack Werner, Loan Sundman, Andreas Ekström och Alex Voronov. Som topping på kakan deklarerar hon att journalister och politiker är hjältar.
Citera
2016-02-09, 05:28
  #610
Medlem
Mats Linds avatar
Nu har Malena vunnit pris som årets hetero på QX-galan. Gissar att Malena är mäkta stolt.

Fan, jag giller ju alla homosexuella, men avskyr Malena och hennes åsikter. Dilemma. Varför i helvete röstade ni på henne?
Citera
2016-02-09, 06:18
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Lind
Nu har Malena vunnit pris som årets hetero på QX-galan. Gissar att Malena är mäkta stolt.

Fan, jag giller ju alla homosexuella, men avskyr Malena och hennes åsikter. Dilemma. Varför i helvete röstade ni på henne?

Precis som du säger går det läsa mer om det här:
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle22230441.ab

Hennes nominering löd:
Citat:
”Slår man upp civilkurage så hittar man en bild på Malena Ernman intill texten. Vilken hjälte denna kvinna är! Inte nog med att hon envist tar varje tillfälle att stå upp mot SD:s mörka krafter, dessutom har hon i alla år stått på HBT-personer sida."

Enligt wikipedia är civilkurage följande:
Citat:
Att ha civilkurage innebär att ha mod att stå för sin mening även när det innebär en personlig risk, förmågan att stå för sina värderingar, trots vetskap om öppet eller latent motstånd från omgivningen.

Den personliga risken hon utsätter sig för är att ta emot några illa sinnade twittrar när hon skriver sina "kritiska" texter på facebook om flyktingkatastrofen..

Men men, man ska väl inte bli för sur trots allt, vem fan bryr sig om det här jävla priset till att börja med?

EDIT: Efter att ha läst mer om ordet civilkurage på wikipedia (https://sv.wikipedia.org/wiki/Civilkurage) så blir det ännu mer humoristiskt det här
Citera
2016-02-09, 12:56
  #612
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Lind
Nu har Malena vunnit pris som årets hetero på QX-galan. Gissar att Malena är mäkta stolt.
Tröttnar aldrig dom där grupperingarna på att upprepa samma saker och hylla samma typ av beteende i det oändliga? I en sund värld hade dom varit tacksamma för att någon utmanade deras inavlade åsikter. Det ger ju dom chansen att slipa på argumenten och verkligen övertyga folk om att dom har rätt.

Nej, jag vet. Dom har inte mycket till argument och det är därför dom blir så sura och oroliga varje gång någon säger emot dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback