2009-03-01, 01:19
Citat:
Visst finns det designbögar som skaffar Mac för att den är stilig, men det innebär inte att man måste vara skinkeskavator för att ha en, precis som alla som har Linux inte är feta nördar med propellerhatt.
Ursprungligen postat av hanrik
Såvida du inte tänkt sitta på ett kontor eller är intresserad av design och ser datorn som en accessoar som komplimenterar din klädsel.
Jag har spelat/jobbat i PS/redigerat film och PC är bättre i det mesta för att programutbudet är så pass mycket större.
+
SKÄRMEN, vet inte vad Apple har för speciellt teknologi, men skärmen på min macbook håller världsklass. Jämfört med dyrare PC och de har inte en suck.
BATTERITIDEN, har haft min i 3 år och fortfarande är batteriet fräscht, film ca 1,5 h, word 3 h.
-
Allt annat
NÄTVERKET, har efter 3 år fått det att fungera 1/100 gånger med kommunikation till PC
Min macbook har gått sönder på alla ställen som finns och alla repor gör designdator väldigt ful (vit, fast mer åt svarta hållet nu). Kan tilläggas att jag är oförstiktig som fan, så...
Mest bang-for-the-buck ligger i PC, fundera inte ens. Har du dock mycket pengar och jobbar som designer eller är homosexuell så skaffa en macbook den passar ju så bra till dina vita kanintofflor.
Föresten, ta i hänsyn att macarna använder sig av FAT32 och inte NTFS så kommunikation mellan PC o MAC suger. Sen så kan du inte flytta filer på över 4 GB från MAC till t.ex. extern hårddisk. VÄRDELÖST
Jag har spelat/jobbat i PS/redigerat film och PC är bättre i det mesta för att programutbudet är så pass mycket större.
+
SKÄRMEN, vet inte vad Apple har för speciellt teknologi, men skärmen på min macbook håller världsklass. Jämfört med dyrare PC och de har inte en suck.
BATTERITIDEN, har haft min i 3 år och fortfarande är batteriet fräscht, film ca 1,5 h, word 3 h.
-
Allt annat
NÄTVERKET, har efter 3 år fått det att fungera 1/100 gånger med kommunikation till PC
Min macbook har gått sönder på alla ställen som finns och alla repor gör designdator väldigt ful (vit, fast mer åt svarta hållet nu). Kan tilläggas att jag är oförstiktig som fan, så...
Mest bang-for-the-buck ligger i PC, fundera inte ens. Har du dock mycket pengar och jobbar som designer eller är homosexuell så skaffa en macbook den passar ju så bra till dina vita kanintofflor.
Föresten, ta i hänsyn att macarna använder sig av FAT32 och inte NTFS så kommunikation mellan PC o MAC suger. Sen så kan du inte flytta filer på över 4 GB från MAC till t.ex. extern hårddisk. VÄRDELÖST
Visst är det ett stort programutbud till Windows, men det innebär inte att det är ett litet till OSX. Jag har aldrig hamnat i en situation då ett program har saknats.
Om du inte lyckas koppla ihop Win och Mac i nätverk så är det du som är inkompetent.
OSX kan bara läsa, inte skriva NTFS. OSX använder inte FAT32. Däremot använder de HFS+ (bland annat). NTFS är ett format MS har rättigheterna till, så vill du läsa och skriva krävs tredjepartsdrivrutin, precis som du måste ha tredjepartsprogramvara till Windows för att läsa HFS+.
Och förresten kommer snart mod och låser/rensar/slår ihop tråden då den utvecklats till ännu en datorkrigstråd.