2009-02-28, 18:50
Bannlyst
Jag insåg precis att ett spel kommer ta alldeles för stor del av min C: Windows partition och tänkte nu installera spelet på D: partitionen istället.

Kommer det bli några komplikationer? Jag har fått för mig att spel och program ska vara installerade på samma partition som Windows, men är inte helt säker.
Fungerar det felfritt? När spelet ska installeras så väljer den automatiskt C/Program/Spel osv. Men nu får man väl skapa en egen mapp på D: i så fall?

Min tanke är att det kan bli problem med registret, filändelser och liknande kopplingar, men nån får gärna rätta mig.

Tack på förhand!
Citera
2009-02-28, 18:57
Medlem
mentozs avatar
Du kan installera pogram/spel vart som helst, spelar ingen roll. Så du kan vara lugn.
Citera
2009-02-28, 18:57
Medlem
spel och sånt kan du lägga vartsomhelst, program rekomenderas väl att lägga på c men inget måste, pröva och se, funkar det inte installera om
Citera
2009-02-28, 19:01
Medlem
Det varierar. Vissa spel/program kan man välja vara den ska installeras. Andra går det inte. Du får helt enkel starta installeringen och se om du kan välja var.

Inlägg 999
Undrar om jag får en present?
Senast redigerad av panpo98 2009-02-28 kl. 19:03.
Citera
2009-02-28, 19:07
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Det varierar. Vissa spel/program kan man välja vara den ska installeras. Andra går det inte. Du får helt enkel starta installeringen och se om du kan välja var.

Inlägg 999
Undrar om jag får en present?
Nästa inlägg får du en present, då får du tillgång till passwordforumet. Have a nice saturday! haha..
Citera
2009-02-28, 19:07
Medlem
Helst skall du INTE lägga grejjer på systempartitionen. Detta eftersom att det är bra att ha så mycket fritt utrymme som möjligt på den och eftersom att det underlättar vid framtida ominstallation om du har grejjer på en annan partition/disk eftersom att systemdisken kommer tömmas. Dock räcker några GB fritt utrymme fint.

MEN, vissa program (Oftast inte spel) vill lägga vissa filer på systemdisken. T.ex. Photoshop, Microsoft Visual Studio etc.

Citat:
Ursprungligen postat av oscarericson
Nästa inlägg får du en present, då får du tillgång till passwordforumet. Have a nice saturday! haha..
Yay han får komma in i en princip död forumdel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in