Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Har någon sagt att vi måste hata afrikaner? ALLA afrikaner?
Och sedan: finns det några skäl att INTE utvisa en invandrare som är kriminell? Är inte den mest basala skyldigheten för en invandrare gentemot värdlandet att i alla fall inte våldta och döda? Vilka är de rationella argumenten FÖR att sådana individer inte ska utvisas? (Och nej, vi kan uppenbarligen inte utvisa svenskar som begår samma handling - varför ska vi dumpa våra problem på andra?)
Hindra invandring? Men vi hindrar ju invandring även idag, eller hur? Eftersom vi uppenbarligen inte har vidöppna gränser (även om det kan tyckas så), så HINDRAR vi ju invandring enligt en viss matematisk ribba, eller hur? Alltså går det att hindra invandring, och givetvis går det att hindra invandring ännu mer än vad som är fallet idag. Vad är problemet med det, anser du?
Nå, här kommer ett antal frågor som jag ber dig att besvara, så att du kan tydliggöra din ståndpunkt:
1) Måste vi ha invandring, enligt dig?
2) När är invandringen för hög, enligt dig? Kan den BLI för hög?
3) Är det ondskefullt att vilja leva i ett etniskt homogent land, enligt dig?
4) Kan du ge ETT enda exempel - historiskt - på att olika folkslag frivilligt och utan friktioner har levt och integrerat sig inom samma territorium?
Fyran är mycket viktig. Jag ber om ETT enda ynka exempel på där två eller fler folkslag frivilligt integrerat sig inom samma territorium. Kan du INTE ge mig ett sådant exempel tycker jag du ska ta dig en funderare på om det här med mångkultur inom samma gränser är så lämpligt, egentligen.
och slutligen:
5) Vad är det för fel på vår mångkulturella värld, där varje folk lever i sina egna länder? Vad i detta finner du så motbjudande?
Och sedan: finns det några skäl att INTE utvisa en invandrare som är kriminell? Är inte den mest basala skyldigheten för en invandrare gentemot värdlandet att i alla fall inte våldta och döda? Vilka är de rationella argumenten FÖR att sådana individer inte ska utvisas? (Och nej, vi kan uppenbarligen inte utvisa svenskar som begår samma handling - varför ska vi dumpa våra problem på andra?)
Hindra invandring? Men vi hindrar ju invandring även idag, eller hur? Eftersom vi uppenbarligen inte har vidöppna gränser (även om det kan tyckas så), så HINDRAR vi ju invandring enligt en viss matematisk ribba, eller hur? Alltså går det att hindra invandring, och givetvis går det att hindra invandring ännu mer än vad som är fallet idag. Vad är problemet med det, anser du?
Nå, här kommer ett antal frågor som jag ber dig att besvara, så att du kan tydliggöra din ståndpunkt:
1) Måste vi ha invandring, enligt dig?
2) När är invandringen för hög, enligt dig? Kan den BLI för hög?
3) Är det ondskefullt att vilja leva i ett etniskt homogent land, enligt dig?
4) Kan du ge ETT enda exempel - historiskt - på att olika folkslag frivilligt och utan friktioner har levt och integrerat sig inom samma territorium?
Fyran är mycket viktig. Jag ber om ETT enda ynka exempel på där två eller fler folkslag frivilligt integrerat sig inom samma territorium. Kan du INTE ge mig ett sådant exempel tycker jag du ska ta dig en funderare på om det här med mångkultur inom samma gränser är så lämpligt, egentligen.
och slutligen:
5) Vad är det för fel på vår mångkulturella värld, där varje folk lever i sina egna länder? Vad i detta finner du så motbjudande?
Det har ju prestenterats ett ganska rejält hat i den här tråden och den har
ju i stora delar riktats mot afrikaner och invandrare i allmänhet och inte
mot mördaren som individ.
Sen är jag för att kriminella invandrare skall utvisas och så sker ju också
men det får även gärna för mig del ske en skärpning på den punkten.
Det tror jag de flesta svenskar och invandrare är överens om.
Dina frågor:
1) Nja..viss invandring tycker jag man måste ha, att helt stänga gränserna
och inte tillåta någon invandring alls är inte alls bra för utvecklingen.
Sen har man ju en viss utvandring också.
2) Jag tycker själv den är för hög idag, detta särskilt när det handlar
utomeuropeiska invandrare som har svårt och behöver längre tid
att integreras i Sverige. Många invandrare skulle dessutom må bättre
i sina hemländer än att hamna arbetslösa här i ett ghetto.
Det finns alltså massor av bra och acceptabla skäl till att minska invandringen
än att börja smutskasta invandrare i allmänhet.
3) Nej, det har jag respekt för. Däremot är det helt fel att grunda denna
önskan på smutskastning och andra rasistiska åsikter.
4) Ta USA...bortsett från äldre konfilkter så är det ett exempel.
Sen hjälper det knappast mot konflikter att dela upp etniska grupper
i länder. Snarare så att risken för konflikter ökar i viss mån.
5) Det är inget som är motbjudande. Däremot är det ett hinder för utveckling
och det sker en globalisering som inte kommer att gå att stoppa.
Det är dessutom ganska primitivt att eftersträva homogena samhällen.
Tyvärr är världen befolkad av en jävla massa idioter som inte klarar
av att leva tillsammans med andra människor som har annan etnicitet
och religion. Det jag kan tänkas vara skyldig till är att jag är naiv att
tro att detta kommer att fungera i framtiden.