2009-12-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Nja, det är väl inte riktigt det som sägs. Ditt (ohyggliga) exempel vore mer passande om du samtidigt hade börjat i en eller annan organisation som ägnar sig åt att bekämpa hatet mot just vita svenska villaägare. Jag skulle tro att det är den logiken Keruac invänder mot. En gissning från min sida.

Han jobbade väl redan tidigare mot rasism?

Så om jag var medlem i villaägarnas riksförbund så bör jag alltså gå ur eftersom mördaren var det?

Herregud...
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det sunda förnuftet och den historiska erfarenheten kräver av varje individ att han eller hon informerar sig om den extremt våldsamma, enormt omfattande negerbrottslighet som riktas mot vita i samhällen där stora mängder negrer tillåts vistas med lösa tyglar (i "demokratiska", liberalkapitalistiska samhällen som USA, England, Frankrike). Man bör även orientera sig om det groteska tillståndet i det svarta Afrika:

http://www.newnation.org/

http://www.iamanenglishman.com/

Stig Wallin var en ömklig sosseidiot som vägrade ta lärdom av att dottern och en annan flicka mördades av en "traumatiserad" neger. Till sin dödsdag arbetade gubbfan outtröttligt på att Sverige skulle importera så många "traumatiserade" unga negrer som möjligt. Detta innebar att Stig Wallin och alla som agerar som han gjorde klassas som folkfiender.

"Folkfiende" för att man verkarde för medmänsklighet!? Det är en mänsklig rättighet att kunna fly undan krig (jepp, det är med på FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 13 och 14), han var väl snarare en "Folkhjälte" för mänskligheten för att han stod upp för denna.

Och vad har det för jävla skillnad om det är en "neger" som begår ett brott än om det är en vit man? Om båda är svenskar så ska de behandlas och dömas på samma villkor, och om de inte är de så bör de utvisas.
2009-12-09, 20:57
Medlem
UT64s avatar
Kan man tänka sig att Stig W.s dödsdag görs till någon form av helgdag?
En slags Afrikadag kanske; afrikansk mat, afrikansk sång och musik och
"spännande" kulturutbyte. Dagen kan lämpligen avslutas med ett fackeltåg
för världens viktigaste journalist, Dawit Isak. Sahlin och Reinfeldt håller
ett gemensamt tal där de tar avstånd från (barbariska, töntiga) Sverige.

Skämt åsido är det beklämmande att se hur många som spelar med när
en stolle som Stig W. startar ett korståg FÖR sin dotters mördare..
Det är upp och nedvända världen och enda kritiken mot Stig W. kan
man hitta på diverse internetforum. NÅGON journalist eller politiker eller
offentlig person kunde ifrågasatt människan.
2009-12-10, 09:50
Medlem
aisha51s avatar
jag förstår inte att så många som skriver här har fått för sig att SW startade rörelsen PGA att hans dotter mördades av en flykting, och till stöd för just denna flykting.

Som om han vaknat upp på morgonen efter att hans dotter blivit mördad, funderat lite...istil med.. "J-a bra gjort av grabben, tror jag startar en rörelse för att få in flera som han till Sverige, gamla Svedala behöver folk av hans kaliber!"

Vad han märkte var att pga mordet ökade främligfientligheten i hans stad, rasisterna ville hämnas och det gick ju stick i stäv med allt som hans dotter stod för och hade kämpat för så att han fortsatte i rörelsen är väl naturligt?
Jag tror inte så mycket på karriärskäl utan mer en sorts terapi för att klara sig igenom sorgen. Om man nu misstänker att det finns egoistiska skäl bakom hans agerande.
Sen tror jag inte att något liknande inträffat i Sverige sedan dess, och det var ju väldigt länge sen.
Senast redigerad av aisha51 2009-12-10 kl. 10:00.
2009-12-10, 10:04
Avslutad
Gubben Wallin ville göra moralisk karriär. Men uppenbarligen blev det för mycket och han jobbade ihjäl sig på vägen!
2009-12-10, 10:24
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobax

1) "Folkfiende" för att man verkarde för medmänsklighet!?

2) Det är en mänsklig rättighet att kunna fly undan krig (jepp, det är med på FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 13 och 14), han var väl snarare en "Folkhjälte" för mänskligheten för att han stod upp för denna.

1) Uppenbarligen vet du inte vad "folk" betyder, eller vikten av ett sådant. Alla som bor i Sverige är renodlade svenskar enligt dig, eller hur? När du ser en neger på stan tillämpar du orwellsk dubbeltänkande för att INTE din hjärna ska ta in det som dina ögon bär vittne om - att denne neger inte är, och aldrig kan bli, en svensk - och således inte tillhöra det svenska folket. Att medverka till att svenskar trängs undan eller far illa - det klassar givetvis en människa som folkfiende.

2) Och FN är GUD för dig, eller? Har du tittat på vilka länder som sätter dagordningen i FN?

En mänsklig rättighet att fly undan krig? Det har aldrig fallit dig in att om alla skulle tillämpa denna "rättighet", så skulle världen falla ner i totalt kaos? Pultronen flyr - och domen över pultronen har aldrig varit att han tillämpar någon sorts rättighet, utan snarare att han flyr sin SKYLDIGHET att kämpa för sin sak, sin rätt.
2009-12-10, 16:17
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Han dog i morse.
http://allehanda.se/start/harnosand/1.1586005

Med tanke på datumet är det lite utav ett ödets ironi.
Poetisk rättvisa!
2009-12-10, 18:21
Medlem
Tretjaks avatar
Alltså tycker du att det är konstigt att han inte drar alla över en kam?

Hade det vart en svensk hade det minsann inte vart ett jävla liv.
2009-12-10, 18:35
Medlem
IQzeagulls avatar
Citat:
"Folkfiende" för att man verkarde för medmänsklighet!? Det är en mänsklig rättighet att kunna fly undan krig (jepp, det är med på FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 13 och 14), han var väl snarare en "Folkhjälte" för mänskligheten för att han stod upp för denna.

Det denna vidriga man har gjort är som följer... Han har tagit sitt eget kött och blod, bespottat detta och samtidigt framställt sig själv som fullkomligt galen.

Vad är en dotters liv värt gentemot kampen för öppna svängdörrar ? Att han sedemra i skuggan av sin dotters grav ställt sig på gärningsmannens sida ter sig för de flesta som totalt obegripligt. En äkta landsförrädare av stor dignitet, det var han denna vidriga man !

Att hans dotter sedemera var en svenskhatare av rang kan vi dock lämna därhän.
Senast redigerad av IQzeagull 2009-12-10 kl. 18:39.
2009-12-10, 18:46
Medlem
IQzeagulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aisha51
Enligt min lärare hade killen som mördade sara svåra psykiska trauman efter att ha tvingats delta i kriget i Eritrea. Jag tror och hoppas att han fick vård efter det som hände.

Så att negroiden varit med om psykiska trauman rättfärdigar alltså mord på sin livskamrat ? Och för detta ska stackarn ha skattefinansierad vård ?!? Det är livsformer som du som gör att man tvivlar på framtiden för människan...
Senast redigerad av IQzeagull 2009-12-10 kl. 19:02.
2009-12-10, 18:57
Medlem
IQzeagulls avatar
Citat:
I somras blev en av mina goda vänner mördad. Enligt din logik bör jag alltså gå omkring och hata alla som är:

A Vita
B Svenskar
C Villa-ägare

Bara för att idioten som gjorde detta frukantsvärda brott var det. Det låter som riktigt sunt förnuft, eller hur?

NEDANSTÅENDE TEXT BORDE VARA EN TANKESTÄLLARE FÖR VISSA !

En dansk bland miljoner danskar ritar en teckning som inte gillas av en viss grupp. Denna grupp uppmanar då till bojkott av varor och tjänster från hela Danmark, ja till och med hela norden/eu. Man uppmanar även till våld och mord på danskfödda. I praktiken riskerar lille Preben 5 år att likvideras p.g av något en för honom totalt främmande man gjort. (sunt förnuft lobax?) Detta är en annan sida av samma mynt, det är också den sida av myntet som aldrig får se dagens ljus i handen på vurmarna. Att dra en hel nation över en kam är tydligen helt ok i vissa fall, men vidrig rasism i andra. Allt beroende på vem som håller i kammen...

Vidare kan man disskutera hur många danskar som målat stötande teckningar, samt hur många negroider som begått grova sex och våldsbrott i främmande land.
Senast redigerad av IQzeagull 2009-12-10 kl. 19:16.
2009-12-10, 19:06
Medlem
TengilKatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aisha51
Vad han märkte var att pga mordet ökade främligfientligheten i hans stad, rasisterna ville hämnas och det gick ju stick i stäv med allt som hans dotter stod för och hade kämpat för så att han fortsatte i rörelsen är väl naturligt?

Ja, uppenbarligen satsade hon på fel kort.
2009-12-10, 20:58
Medlem
aisha51s avatar
SW ansåg var att alla människor har lika värde oavsett hudfärg. ras religion mm. Men mordet kom att fokuseras på det faktum att mördaren var flykting och svart och ökade på främlingsfientligheten. Nu var mördaren svårt psykiskt traumatiserad pga krigsupplevelser i sitt hemland. Så det kanske var lättare att förlåta honom? Det var ju inte av ren ondska han högg ihjäl flickorna.
Mig veterligen är det det enda mord i Sverige som begåtts av en afrikan mot en svensk kvinna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in