2009-06-03, 11:35
  #193
Medlem
orkarNs avatar
OT raderat.

/mod
2009-06-03, 12:43
  #194
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
Det ligger väl i farans riktning att Stigs urballande är en reaktion på rasmedvetet uppvaknande hos någon/några av övriga inblandade.
Något för nationell media att forska i, hur det ligger till med det?
Ovh framför allt att man rör sig i kretsen runt omkring före att få lite annan information, s.k skvaller. Kan nog bli ett och annat som inte går i samma spår som Stig wallins!
Den andra flickans föräldrar var nog inte aktiva politiskt kan jag tänka mig!
2009-06-05, 10:49
  #195
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Nu har hertig Stickan & CO plottrat ner ett nytt brandtal inför stundande EU val, där det dras paralleller hejvilt, bla Vännesbornas marsherande i höga stövlar får smaka på Stigs hårda känga
Är han rentav på väg att äntligen återhämta sig till livet? ty kolla in rubriken, den enda minimala detaljen som är fel är ju att han råkat vänt på vad som är gott & ont men nu har han iaff lyckats stapla sina dupploklottsar A och B på höjden, men sedan la han bokstaven Ö av gammal vana, men snart är han kanske mogen för C?
http://allehanda.se/opinion/ordetfritt/1.1097874
Citat:
Skygglappar och hörselskydd

På söndag, dagen efter nationaldagen, ska vi välja 18 svenska Europapolitiker som ska representera oss i EU-parlamentet. Demokratiska val. En man/kvinna – en röst. Men kanske den viktigaste frågan, just frågan om demokrati har lyst med sin frånvaro i hela valrörelsen. Frågan om demokrati, allas lika värde och mänskliga rättigheter är ju själva grunden för alla andra politiska sakfrågor.

På flera håll i Europa hörs återigen stöveltramp från nazistiska och fascistiska grupperingar. Högerextrema grupper är på frammarsch och finns redan i EU-parlamentet. Demokratiskt invalda och sida vid sida i sessionssalen med våra svenska EU-parlamentariker. Om detta har vi ingenting hört i den svenska valrörelsen. Djurens rätt och fildelning tycks gå före människorätt.

I Italien drivs romska barnfamiljer ut ur landet med Berlusconis grävskopor. Om detta hör vi ingenting vare sig från Carl Bildt eller från våra EU-kandidater. Tystnaden samtycker.

I England och flera andra europeiska länder bjuds ”forskare” in till biblioteksmässor och Sanningsseminarier för att mot höga arvoden berätta om att Förintelsen aldrig ägt rum. Och även om detta tiger de svenska EU-parlamentarikerna.

Här hemma ställer Sverigedemokraterna upp och vill gärna hamna i samma grupp som Danske folkeparti och italienska Lega Nord, en samling högerextremister som vill ta till vapen mot båtflyktingar i fredsprojektet EU. Det är ingen valfråga som vi hör om i duellerna mellan Reinfeldt och Sahlin.

Och i lilla Vännäs kastar vuxna föräldrar stora stenar genom lägenhetsfönstren och tvingar på Berlusconiskt maner barnfamiljer att flytta från kommunen. ”Det här kom som en total överraskning”, säger kommunalrådet. Även det tycks ha gått förbi våra svenska EU-politiker.

Och i Härnösand och andra kommuner i länet har kommunpolitikerna bidragit till tystnaden genom att ställa in det ordinarie fullmäktigemötet mitt i EU-valrörelsen. Motivering: Det finns ingenting att diskutera!

I den största framtidsfrågan – den om demokrati och människovärde gäller fortfarande både skygglappar och hörselskydd.

Men en sak gäller fortfarande. Även i EU-valet gäller en kvinna/man – en röst. Därför, gå och rösta på söndag!

Styrelsen för Internationella klubben/5i12


Stig Wallin

Ordförande

Anders Bergman

Projektledare
__________________
Senast redigerad av Herr Bökberg 2009-06-05 kl. 11:13.
2009-06-05, 11:50
  #196
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightowl
Hahaha vilket stolpskott. Vore kul om han blev våldtagen och mördad av en neger.

Ungefär som en sån där som föder upp björnar och sen blir han uppäten av en björn.


Jajaja....byfånarna gottar sönder sig i den här tråden.

Man behöver inte ändra uppfattning trots att man själv blivit drabbad
vilket är extremt olyckligt i denna historien.

Hur många här skulle skära av sig kuken och börja (ja sa börja) hata
kvinnor bara för att eran son skulle bli mördad av en kvinna...?
2009-06-05, 13:04
  #197
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic

Hur många här skulle skära av sig kuken och börja (ja sa börja) hata
kvinnor bara för att eran son skulle bli mördad av en kvinna...?


Men jisses. Du ser alltså på mänskligheten som en enda stor familj? Som är omöjlig att bryta ner i smågrupper? Det är en förenkling som heter duga.

Om kvinnan som mördade min son tillhörde någon radikal kvinnogrupp, då skulle jag givetvis vara misstänksam mot just denna kvinnogrupp. Hata? Ja, varför inte? Just denna kvinnogrupp kanske är (uppenbarligen) väldigt aggressiva mot män, och eftersom jag är en man blir de automatiskt mina fiender. Sedan är väl medlemmarna individer som alla andra, eller hur? Men de HAR TAGIT ställning i sin grupptillhörighet, och min son har strukit med på grund av deras åsikter, livsstil och beteende. Alla kvinnor i denna grupp är inte potentiella mans-mördare, men gruppen som sådan frambringar uppenbarligen folk som är skadliga för mig och min hypotetiske döde son.

Whats not to dislike?

Samma sak med svartskallar och negrer. Du vet mycket väl att svartskallar är mer aggressiva mot svenskar än tvärtom. Svartskalle-gruppen som sådan frambringar uppenbarligen människor som när ett hat mot svenskar, eller vita (om de är niggers). Våra fängelser är smockfulla med svartskallar. Våra gator görs osäkrare på grund av deras närvaro. Det spelar ingen roll att din morsa och farsa "sköter sig", eller att du sköter dig. Fenomenet invandring för med sig potentiellt negativa konsekvenser för mina familjemedlemmar, och definitivt negativa konsekvenser för Sveriges ekonomi och välfärd och allmänna trygghet.

Du ber mig acceptera detta? Du ber mig att INTE smäda en idiot som blir anti-rasist när hans dotter får halsen avskuren av en nigger?

Är du seriös?
2009-06-05, 13:55
  #198
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Jajaja....byfånarna gottar sönder sig i den här tråden.

Man behöver inte ändra uppfattning trots att man själv blivit drabbad
vilket är extremt olyckligt i denna historien.

Hur många här skulle skära av sig kuken och börja (ja sa börja) hata
kvinnor bara för att eran son skulle bli mördad av en kvinna...?


Dåligt exempel. Säg istället att en kille som kör motocross inne i stan kör på dig i hög hastighet och gör dig förlamad i båda benen så du får sitta i rullstol för resten av ditt liv.

Är din naturliga reaktion då att starta upp en rörelse som propagerar för att motocross bör få köras i höga hastigheter i städerna?


2009-06-05, 14:05
  #199
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Dåligt exempel. Säg istället att en kille som kör motocross inne i stan kör på dig i hög hastighet och gör dig förlamad i båda benen så du får sitta i rullstol för resten av ditt liv.

Är din naturliga reaktion då att starta upp en rörelse som propagerar för att motocross bör få köras i höga hastigheter i städerna?

Nej..det var ett extremt passande exempel jag la fram.

Ditt exempel suger röv för att det haltar och är irrelevant kontra
det fallet vi diskuterar.

Tycker jag det är skoj att köra motocorss behöver man
inte kallas för en idiot om man därefter propagera att det skall byggas en
motocrossbana bara för att man har själv har skadats på en motocross
....eller?

Det SÅ är ett analogt exempel ser ut.......
__________________
Senast redigerad av Mihailovic 2009-06-05 kl. 14:07.
2009-06-05, 14:32
  #200
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Nej..det var ett extremt passande exempel jag la fram.

Ditt exempel suger röv för att det haltar och är irrelevant kontra
det fallet vi diskuterar.

Tycker jag det är skoj att köra motocorss behöver man
inte kallas för en idiot om man därefter propagera att det skall byggas en
motocrossbana bara för att man har själv har skadats på en motocross
....eller?

Det SÅ är ett analogt exempel ser ut.......

Ok, vi formulerar om frågan så den blir så konkret som möjligt. Tycker du att Stig Wallins beteende är rationellt?
2009-06-05, 15:04
  #201
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Ok, vi formulerar om frågan så den blir så konkret som möjligt. Tycker du att Stig Wallins beteende är rationellt?

Det beror på vilken definition man har.

Vanliga människor reagerar oftast inte på det sättet.

Tydligen har han ansett att värderingen om att rasism är fel
inte ändras bara för att han själv blir drabbad.

Stig Wallin står högre över detta...så hans handlande kanske inte kan
ses som typiskt och rationellt men det är något helt beundransvärt.


Men det är ni för dumma för att fatta.........

han är en hjälte och inte en idiot...............
2009-06-05, 15:26
  #202
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic

Stig Wallin står högre över detta...så hans handlande kanske inte kan
ses som typiskt och rationellt men det är något helt beundransvärt.


Men det är ni för dumma för att fatta.........

han är en hjälte och inte en idiot...............

Nej, det är inte något beundransvärt, inte ens i närheten. Stig Wallin ger allt jävla verklighetsfrånvänt flum ett ansikte. Skulle Sverige som land ha reagerat tidigare på invandringens konsekvenser och minskat ner den till en rimlig nivå skulle vi haft ett bättre samhälle, med fler välfungerande individer istället för den uppbyggda kriminella underklass som utanförskapet och massinvandringen har lett till.

Vänstervriden press, skygglappar och avsaknaden av förmågan att se konsekvenser har lett till samhället vi har idag.


Stig Wallin är en jävla mupp!
2009-06-05, 16:58
  #203
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
*yada..yada* Stig Wallin är en jävla mupp!

Nej, att var emot rasism är inte samma sak som att vara för
invandring.

Vad är hans inställning i den frågan? nån som vet?

Har han särskilt lobbat för att visa låta fler svarta invandra?

Däremot kan han även agera som en mupp och när han gnällde om att
glassen Nogger Black som ses som rasistisk var ju komiskt.
2009-07-06, 04:21
  #204
Medlem
sam_elofs avatar
Blir deprimerad av att läsa denna tråden, inte för att folk rackar ner på Wallin, för all del, fortsätt. Utan, pga, som folk skriver, hur Sverige bara raseras. Då jag är ung kan jag bara drömma om ett samhälle där man inte behöver vara rädd om man går ut på kvällen för att ett gäng araber flyger på en för att man råkar se på dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in