2009-05-24, 02:00
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Hur är ditt liv som fronfigur för och ordförande i Vita Svenska Alkoholisters Vänner?

Fattar Du poängen?
Jag har inga problem med dom..jag sitter inte och bjäbbar om att dom borde försvinna och aldrig mer komma tillbaka, det var personen som var skyldig till dråpet/mordet, inte alla andra som också dricker alkohol.

Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Och du som gnäller på att I&I har låg standard, fy skäms!

Du måste förstå att i den värld som de flesta av oss lever i, men inte du uppenbarligen, är det inte normalt att göra på det viset som hedersknyffeln Stig Wallin gör. Visst, man behöver kanske inte börja hata alla negrer men man behöver fan inte ägna sitt liv åt att börja kämpa för dom och dessutom vilja ta hit fler. Låter inte det lite skevt ens i dina små öron?
Vad i min kommentar var låg standard? Har du sett hur den här tråden ser ut? "Pissar på dotterns grav" "hon var ju bara en negerknullare"...kallar du det hög standard eller?

Ifall man vänder sin sorg och ilska till någontin gott har jag ingenting ont att säga om det, att kalla honom för psykopat och idiot tycker jag är att vara fruktansvärt respektlös.

Hur hade ni tagit det ifall en bergsturk suttit och sagt samma saker om en svensk man som mist sin dotter?

Sedan lever jag nog i samma verklighet som du, fast jag är som tur är inte lika jävla bitter och enögd.
2009-05-24, 15:33
Medlem
genseriks avatar
Ja, gubben Wallin verkar ju vara osedvanligt förlåtande, är osäker på om jag själv skulle vara lika storsint... Tror inte det ligger i min natur helt enkelt.
2009-05-24, 16:05
Medlem
Poeten-Skes avatar
Jag mår psykiskt dåligt av att höra talas om saker som dessa. Det är inte beundransvärt det minsta.
2009-05-24, 16:15
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jag har inga problem med dom..jag sitter inte och bjäbbar om att dom borde försvinna och aldrig mer komma tillbaka, det var personen som var skyldig till dråpet/mordet, inte alla andra som också dricker alkohol.

Vad i min kommentar var låg standard? Har du sett hur den här tråden ser ut? "Pissar på dotterns grav" "hon var ju bara en negerknullare"...kallar du det hög standard eller?

Ifall man vänder sin sorg och ilska till någontin gott har jag ingenting ont att säga om det, att kalla honom för psykopat och idiot tycker jag är att vara fruktansvärt respektlös.

Hur hade ni tagit det ifall en bergsturk suttit och sagt samma saker om en svensk man som mist sin dotter?

Sedan lever jag nog i samma verklighet som du, fast jag är som tur är inte lika jävla bitter och enögd.

Vad skulle du tycka om den våldtagna och mördade lilla flickan Englas mamma startade en liknande rörelse som Wallin i syfte att motarbeta fientlighet mot feta vita våldtäktspedofiler? Och hon får statliga bidrag för verksamheten också?
2009-05-24, 21:57
Medlem
Hahaha vilket stolpskott. Vore kul om han blev våldtagen och mördad av en neger.

Ungefär som en sån där som föder upp björnar och sen blir han uppäten av en björn.
2009-05-24, 22:04
Medlem
Men låt Wallin vara, förstår ni inte att förlusten gjort att det helt har slagit slint i skallen på stackarn, och att han inte är vid sina sinnens fulla bruk? Hans förvirrade utspel för tankarna till Kejsarn av Portugallien.

Vad som verkligen är perverst är medias och nomenklaturans utnyttjande av denna stackars människospillra som en slags "antirasistisk" frontfigur för deras egna syften. Priser, utmärkelser och medial uppmärksamhet hjälper knappast hans psykiska tillstånd, utan fungerar bara som bränse till hans galenskap.
2009-05-24, 22:49
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dräng-Erik
Men låt Wallin vara, förstår ni inte att förlusten gjort att det helt har slagit slint i skallen på stackarn, och att han inte är vid sina sinnens fulla bruk? Hans förvirrade utspel för tankarna till Kejsarn av Portugallien.

Vad som verkligen är perverst är medias och nomenklaturans utnyttjande av denna stackars människospillra som en slags "antirasistisk" frontfigur för deras egna syften. Priser, utmärkelser och medial uppmärksamhet hjälper knappast hans psykiska tillstånd, utan fungerar bara som bränse till hans galenskap.

En ganska korrekt analys på det hela taget.

Med ett personligt tillägg från mig att det hela är djupt tragiskt
2009-05-24, 22:54
Medlem
Clive-Hasses avatar
Citat:

Det där låter som en trolig sammanfattning.
Djupt tragiskt..
2009-05-26, 15:31
Medlem
Brookuss avatar
Säga vad vi vill, men här är en som ohämmat älskar Stickan Wallin;
Kanske dags att börja beundra Stickan nu
Citat:
Ett samtal från en enastående människa
25 februari 2008

Alva och jag är i babyaffären på Fleminggatan. Jag ska köpa nya filter till den flitligt använda näsfridan. När jag betalar ringer min mobiltelefon.
- Hej, det är Stig Wallin.
- Nä men hej.

Jag blir varm i kroppen när jag hör den mjuka härnösandsdialekten. Det är minst tre år sedan. Våra vägar möttes när jag ville engagera mig frivilligt i den nystartade organisationen Centrum mot rasism. Stig var nybliven ordförande i föreningen. Att motverka rasism och främlingsfientlighet har alltid varit en hjärtefråga för mig. Jag såg chansen att gratis erbjuda mina kunskaper inom varumärkesbygge och kommunikation till den nya föreningen. Stig och resten av styrelsen lät sig övertygas och vårt samarbete började. Tyvärr tog det inte så lång tid innan interna maktkamper och externt förtal överskuggade föreningens ambition att motverka rasism i samhället. Jag avvecklade så småningom mitt samarbete med föreningen eftersom vi inte kom någonstans. Men det var definitivt inte Stigs fel.

Stig Wallin är pappa till Sara som startade fem-i-tolvrörelsen i Härnösand. Sara och hennes väninna ville göra något åt de främlingsfientliga strömningar som blivit allt starkare i Härnösand. Saras engagemang slutade i tragedi. Hon och hennes väninna blev mördade av en ung invandrarkille. Sara blev sjutton år. Istället för att låta hat och bitterhet ta över valde Stig att driva dotterns kamp vidare. I 20 år har han varit en av de ledande personerna inom fem-i-tolvrörelsen och outtröttligt arbetat mot rasism och främlingsfientlighet.

Nu när Alva kommit beundrar jag Stig än mer. Jag har tidigare skrivit på bloggen, att om någon skulle göra min dotter illa skulle jag vilja jämna den personen med marken på det mest plågsamma sätt.

Stig ringer tre år senare bara för att tala om hur fantastiskt han tyckte att mitt engagemang för Centrum mot rasism var, även om det inte blev som någon av oss tänkt sig. Kära Stig, jag är bara en vanlig tjej som när jag har orken försöker göra lite skillnad. Men du. Du är helt, helt enastående.
http://mammapappabarn.wordpress.com/2008/02/25/ett-samtal-fran-en-enastaende-manniska/

Det här stycket är intressant.
Citat:
Stig och resten av styrelsen lät sig övertygas och vårt samarbete började. Tyvärr tog det inte så lång tid innan interna maktkamper och externt förtal överskuggade föreningens ambition att motverka rasism i samhället. Jag avvecklade så småningom mitt samarbete med föreningen eftersom vi inte kom någonstans.
2009-05-26, 15:58
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Säga vad vi vill, men här är en som ohämmat älskar Stickan Wallin;
Kanske dags att börja beundra Stickan nu

http://mammapappabarn.wordpress.com/2008/02/25/ett-samtal-fran-en-enastaende-manniska/

Det här stycket är intressant.

I klartext: Bråk om hur alla bidragspengar skulle fördelas.
2009-05-27, 00:25
Medlem
Keruacs avatar
Citat:

Karln är ju bara en nyttig idiot kan tyckas.
En neger mördar hans dotter och karln väljer att börja bekämpa svenskarnas rasism!
Ett mycket märkligt beslut...

Det är ju självklart att pk media nästan faller i gråt av glädje över hans kamp mot svenskarnas rasism.
Men (även om jag vet att du var ironisk) så borde Stig Wallin bestraffas för sin dumhet.
Stig Wallin sålde sin värdighet som far/människa och som svensk på den heliga mångkulturens altare.
Men man kan ju alltid hoppas att karln känner sig stolt när han ser sig själva i spegeln?
2009-05-27, 08:35
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keruac

1) En neger mördar hans dotter och karln väljer att börja bekämpa svenskarnas rasism!
Ett mycket märkligt beslut.

2) Men man kan ju alltid hoppas att karln känner sig stolt när han ser sig själva i spegeln?

1) Ja, tänkande och hederliga människor kan naturligtvis inte se annat än det bisarra i karlens agerande. Men det ligger i vår sorgliga tidsanda: när icke-vita begår brott mot vita så verkar det VÄRSTA alltid vara att "rasismen kan öka i samhället"... sekundärt är själva brottet och offrets lidande/död.

Bisarrt, var ordet för dagen.

2) Jag tror nog inte att ens en så idiotisk man som Wallin kan leva ett helt liv utan att då och då inse hur grotesk han egentligen är, vilken ryggradslös ynkrygg han är, och hur han utnyttjas av feg-media och dess ynkliga journalister. Långt därinne - mycket långt, antar jag - finns den sanna och riktiga reaktionen till det som hände: hat mot negern som dödade dottern (som borde ha vetat bättre än att umgås med pack) och en önskan om att se gärningsmannen dinglande i en galge.

Men ynkryggar som Wallin vågar aldrig erkänna sådana känslor. De har svalt myten att "ont föder ont" med hull och hår, och glömt bort den grundläggande sanningen: ett öga för ett öga, ett liv för ett liv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in