2009-02-28, 13:11
Medlem
bessies avatar
jag har börjat fundera på att köpa elcykel, men vill gärna veta om det ok eller kasst, man får ju ge runt 10 000 . att jag tänkt just på elcykel är att jag har en rätt regäl backe upp sista biten hem, vore bra om jag kom upp utan gå av och leda cykeln.
Citera
2009-02-28, 13:16
Medlem
radiolukes avatar
Min farmor har en

Hon fick betala 7k och är jättenöjd (=
Citera
2009-02-28, 13:30
Medlem
hawaruss avatar
Amen för fan, cykel ska man cykla på! Ta den lilla extra motionen så blir det bättre för dig!
Citera
2009-02-28, 13:45
Medlem
bessies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawarus
Amen för fan, cykel ska man cykla på! Ta den lilla extra motionen så blir det bättre för dig!

tänk på att jag börjar bli en gammal skärring , kan kanske behöva hjälpen.
Citera
2009-02-28, 15:04
Medlem
actionbents avatar
El-cyklar fungera bra, ger bra extra kraft i backar och lättre att hålla jämn fart. Nog många som skulle gilla att komma fram utan att vara genom svettig och ändå kunna hålla rimlig fart.
Citera
2009-02-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av actionbent
El-cyklar fungera bra, ger bra extra kraft i backar och lättre att hålla jämn fart. Nog många som skulle gilla att komma fram utan att vara genom svettig och ändå kunna hålla rimlig fart.

Det är ju som sagt en cykel, och man måste trampa för att få ut motorns effekt. Det är effektivt vid backar och liknande, dock är de allra flesta elcyklar tunga som as. Skulle själv aldrig få för mig att skaffa något liknande, inte efter sommarjobbet senast, då var man tvungen att använda en sådan...
Citera
2009-02-28, 19:10
Medlem
bessies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Det är ju som sagt en cykel, och man måste trampa för att få ut motorns effekt. Det är effektivt vid backar och liknande, dock är de allra flesta elcyklar tunga som as. Skulle själv aldrig få för mig att skaffa något liknande, inte efter sommarjobbet senast, då var man tvungen att använda en sådan...

vad så illa , jag har inte tänkt på att elcykel väger så mycket mer . hur många kilon kan det vara mellan el och vanlig cykel?
Citera
2009-02-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bessie
vad så illa , jag har inte tänkt på att elcykel väger så mycket mer . hur många kilon kan det vara mellan el och vanlig cykel?

Den här marknadsförs som "lätt" http://www.ecoride.se/produkter/elcyklar/aveny-delux.aspx den väger 23 kg

Min privata cykel marknadsförs inte som lätt på något sätt, väger in på 12 kilo med relativt "tung" framdämpare, 1800g. Sen går det ju med en Hardtail att komma ner till sjuka siffror, har för mig att jag sett en Scott väga fem och nånting. Sen om man övergår till "racing"cyklar så väger ju dessa standard mellan 7-9 kg.
Citera
2009-03-01, 06:32
Medlem
actionbents avatar
Från 5-6kg extra och upp åt beroende på vad det är för batteri, men vikten lider du först av när du fått slut på ström i batterierna. Någon racer blir inte el-cyklen men som pendalr hoj till jobbet fungera det utmärkt, elmotorn ger kraft upp till 25km/h.
Citera
2009-03-01, 14:05
Medlem
bessies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av actionbent
Från 5-6kg extra och upp åt beroende på vad det är för batteri, men vikten lider du först av när du fått slut på ström i batterierna. Någon racer blir inte el-cyklen men som pendalr hoj till jobbet fungera det utmärkt, elmotorn ger kraft upp till 25km/h.

har du något bra märke att rekommendera, vad har du för cykel själv?
Citera
2009-03-01, 14:10
Medlem
jagvillhas avatar
Köp en bra cykel eller köp en moped
Citera
2009-03-01, 14:26
Medlem
bessies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvillha
Köp en bra cykel eller köp en moped