• 1
  • 2
2009-02-28, 12:37
Medlem
Halloj allihopa. Jag vet att det säkert öppnats tusen trådar som denna, men varje problem är ju unikt eftersom man har olika datorer med olika egenskaper. Så jag vill inte förstöra någon annans tråd med mina problemisar.

Jag spelade WoW allting fungerade fint fint. Jag ominstallera windows på ett icke-hundraprocentigt lagligt sätt (hade nyckel men ej cd).... och nu försvinner typ väggar i spelet och man ser inte andra characters... not good om man är en healer heh heh.

Jag är inte bra på datorer, kan bara säga att min dator är en hp pavilion t460.se, jag har redan laddat ner alla drivers från hps hemsida, laddat ner activex och från ATIs hemsida Radeon 9600 series, jag har också programmet, everest, som ger specifikationer på moderkort och blabla allt som är nödvädningt. Så om det krävs så kan jag titta upp sånt.

Kan någon hjälpa mig att få igång grafiken? Skulle verkligen uppskatta all hjälp jag kan få så jag kan börja heala igen.
Citera
2009-02-28, 12:43
Medlem
Titus pollos avatar
jag tycker det är bra att du startar en ny tråd, vem fan orkar kolla på de långa trådarna som fylls med bara skräp. Då upptäcker man inlägg som ditt.

Nu tror jag inte att ett crackat windows (vilken har du? XP? vista? är den uppdaterad med de senaste patchen?) har med det att göra, om det inte är någon mindre release från amatörer.
Prova nån äldre version av grafikdrivrutinerna och se om det hjälper.
Citera
2009-02-28, 12:56
Medlem
Hmm, okej jag ska testa med det! Jag har XP home edition btw.
Citera
2009-02-28, 13:55
Medlem
Ubis avatar
Jag hade likandant när jag började med wow, sen ändrade jag en inställning å då fungerade de
Kommer inte ihåg vilken men provaändra lite inställningar och se om det fungerar

Annars kan du ju alltid prova ta bort WTF och cache maparna som ligger i World Of Warcraft mappen
Citera
2009-02-28, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubi
Jag hade likandant när jag började med wow, sen ändrade jag en inställning å då fungerade de
Kommer inte ihåg vilken men provaändra lite inställningar och se om det fungerar

Annars kan du ju alltid prova ta bort WTF och cache maparna som ligger i World Of Warcraft mappen

okej, var det en inställning som du ändrade "ingame" eller någonting du ändrade på programmet som berör grafiken?
Citera
2009-02-28, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BSG
Jag tror nog ditt problem är drivrutiner kolla vad du har för bildskärmskort och därefter går du in på tillverkarnas hemsida och laddar ner drivrutinerna.

OT:finns det verkligen 18+ som spelar wow?
Jo men det är ju det jag har gjort, bilskärmskortet är ATI radeon 9600 series, står i alla fall så när jag tittar på enhetshanteraren, och jag har laddat ner det senaste och nu även som någon tidigare i forumet postade, en äldre version, nämligen 6.12. Det funkar inte heller. Den nyaste är ju 9. någonting.
Funderar på att pröva en ännu äldre version.
OT: Ja det finns väldigt många över 18, hihi
Citera
2009-02-28, 15:02
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Hade inte TS varit över 18 så hade medlemsskap på FB inte varit tillåtet, så lägg nu ner det tjafset och håll er till den ursprungliga frågeställningen.

OT och trams raderat

// Mod
Citera
2009-02-28, 19:16
Medlem
Ingen som har en aning?
Kan det helt enkelt vara så att den xp jag laddat hem varit för gammal och det inte går ihop med de drivrutiner som erbjuds? för min dator är typ 5 -6 år gammal, och när jag satte i skivan sa den att min xp var nyare. Dvs den är extremt gammal.

Jag kanske gör så om ingen kommer på något bättre, laddar ner en nyare xp eller kanske kan hitta någon som har xp skivan.

Som sagt har laddat ner äldre versioner, installerade stegvis äldre versioner, och tillslut använde jag version 4,12 radeon 9600 serien, och då blev hela wow svart.. så det fungerar inte med äldre version av drivrutinerna.
Citera
2009-03-01, 14:56
Medlem
Ubis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lordie
okej, var det en inställning som du ändrade "ingame" eller någonting du ändrade på programmet som berör grafiken?

Jag ändrade ingame

testa lite, inget kan hända som inte går att ändra tillbax
Citera
2009-03-01, 15:27
Medlem
Skezs avatar
Installera SP2 (möjligtvis SP3) och se till att du har senaste drivrutiner till både ditt moderkort och ditt grafikkort.
Har du redan allt det så kan jag inte komma med mer hjälp
Citera
2009-03-02, 10:18
Medlem
Okej, jag har testat allt nu som går att testa, även det ni skrev här på forumet, inget fungerar .Men tack så hemsk mycket i alla fall ni som svarat.

im doooooomed to death
Citera
2009-03-02, 10:43
Medlem
apintofstellas avatar
Jag skulle tippa pa att det ar din dator som ar fruktansvart dalig och out of date. Att investera i en ny burk skulle ju inte skada. Jag spelade ca forsta halvaret, nar Wow precis kom ut, med 512mb ram och da fick jag utbrott pa att det laggade. Nu har de lagt till tva stycken expansioner som har uppat grafiken ganska markant. Skulle absolut inte rekommendera att lira med sa lite minne.

Om du ska lira med din nuvarande dator. Sa foreslar jag att du ser till att ha bra med kylning pa framforallt grafikkortet. Stang ned alla orelevanta processer som du har igang pa datorn (msn, media player, weblasare osv). Sank grafiken i spelet som upplosning, skuggeffekter, v-sync, glow effect osv. Om det fortfarande strular sa ta en titt pa vad som star i Fet text i detta inlagg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in