• 1
  • 2
2009-02-28, 12:37
Medlem
Halloj allihopa. Jag vet att det skert ppnats tusen trdar som denna, men varje problem r ju unikt eftersom man har olika datorer med olika egenskaper. S jag vill inte frstra ngon annans trd med mina problemisar.

Jag spelade WoW allting fungerade fint fint. Jag ominstallera windows p ett icke-hundraprocentigt lagligt stt (hade nyckel men ej cd).... och nu frsvinner typ vggar i spelet och man ser inte andra characters... not good om man r en healer heh heh.

Jag r inte bra p datorer, kan bara sga att min dator r en hp pavilion t460.se, jag har redan laddat ner alla drivers frn hps hemsida, laddat ner activex och frn ATIs hemsida Radeon 9600 series, jag har ocks programmet, everest, som ger specifikationer p moderkort och blabla allt som r ndvdningt. S om det krvs s kan jag titta upp snt.

Kan ngon hjlpa mig att f igng grafiken? Skulle verkligen uppskatta all hjlp jag kan f s jag kan brja heala igen.
Citera
2009-02-28, 12:43
Medlem
Titus pollos avatar
jag tycker det r bra att du startar en ny trd, vem fan orkar kolla p de lnga trdarna som fylls med bara skrp. D upptcker man inlgg som ditt.

Nu tror jag inte att ett crackat windows (vilken har du? XP? vista? r den uppdaterad med de senaste patchen?) har med det att gra, om det inte r ngon mindre release frn amatrer.
Prova nn ldre version av grafikdrivrutinerna och se om det hjlper.
Citera
2009-02-28, 12:56
Medlem
Hmm, okej jag ska testa med det! Jag har XP home edition btw.
Citera
2009-02-28, 13:55
Medlem
Ubis avatar
Jag hade likandant nr jag brjade med wow, sen ndrade jag en instllning d fungerade de
Kommer inte ihg vilken men provandra lite instllningar och se om det fungerar

Annars kan du ju alltid prova ta bort WTF och cache maparna som ligger i World Of Warcraft mappen
Citera
2009-02-28, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubi
Jag hade likandant nr jag brjade med wow, sen ndrade jag en instllning d fungerade de
Kommer inte ihg vilken men provandra lite instllningar och se om det fungerar

Annars kan du ju alltid prova ta bort WTF och cache maparna som ligger i World Of Warcraft mappen

okej, var det en instllning som du ndrade "ingame" eller ngonting du ndrade p programmet som berr grafiken?
Citera
2009-02-28, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BSG
Jag tror nog ditt problem r drivrutiner kolla vad du har fr bildskrmskort och drefter gr du in p tillverkarnas hemsida och laddar ner drivrutinerna.

OT:finns det verkligen 18+ som spelar wow?
Jo men det r ju det jag har gjort, bilskrmskortet r ATI radeon 9600 series, str i alla fall s nr jag tittar p enhetshanteraren, och jag har laddat ner det senaste och nu ven som ngon tidigare i forumet postade, en ldre version, nmligen 6.12. Det funkar inte heller. Den nyaste r ju 9. ngonting.
Funderar p att prva en nnu ldre version.
OT: Ja det finns vldigt mnga ver 18, hihi
Citera
2009-02-28, 15:02
Medlem
nkelGunnars avatar
Hade inte TS varit ver 18 s hade medlemsskap p FB inte varit tilltet, s lgg nu ner det tjafset och hll er till den ursprungliga frgestllningen.

OT och trams raderat

// Mod
Citera
2009-02-28, 19:16
Medlem
Ingen som har en aning?
Kan det helt enkelt vara s att den xp jag laddat hem varit fr gammal och det inte gr ihop med de drivrutiner som erbjuds? fr min dator r typ 5 -6 r gammal, och nr jag satte i skivan sa den att min xp var nyare. Dvs den r extremt gammal.

Jag kanske gr s om ingen kommer p ngot bttre, laddar ner en nyare xp eller kanske kan hitta ngon som har xp skivan.

Som sagt har laddat ner ldre versioner, installerade stegvis ldre versioner, och tillslut anvnde jag version 4,12 radeon 9600 serien, och d blev hela wow svart.. s det fungerar inte med ldre version av drivrutinerna.
Citera
2009-03-01, 14:56
Medlem
Ubis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lordie
okej, var det en instllning som du ndrade "ingame" eller ngonting du ndrade p programmet som berr grafiken?

Jag ndrade ingame

testa lite, inget kan hnda som inte gr att ndra tillbax
Citera
2009-03-01, 15:27
Medlem
Skezs avatar
Installera SP2 (mjligtvis SP3) och se till att du har senaste drivrutiner till bde ditt moderkort och ditt grafikkort.
Har du redan allt det s kan jag inte komma med mer hjlp
Citera
2009-03-02, 10:18
Medlem
Okej, jag har testat allt nu som gr att testa, ven det ni skrev hr p forumet, inget fungerar .Men tack s hemsk mycket i alla fall ni som svarat.

im doooooomed to death
Citera
2009-03-02, 10:43
Medlem
apintofstellas avatar
Jag skulle tippa pa att det ar din dator som ar fruktansvart dalig och out of date. Att investera i en ny burk skulle ju inte skada. Jag spelade ca forsta halvaret, nar Wow precis kom ut, med 512mb ram och da fick jag utbrott pa att det laggade. Nu har de lagt till tva stycken expansioner som har uppat grafiken ganska markant. Skulle absolut inte rekommendera att lira med sa lite minne.

Om du ska lira med din nuvarande dator. Sa foreslar jag att du ser till att ha bra med kylning pa framforallt grafikkortet. Stang ned alla orelevanta processer som du har igang pa datorn (msn, media player, weblasare osv). Sank grafiken i spelet som upplosning, skuggeffekter, v-sync, glow effect osv. Om det fortfarande strular sa ta en titt pa vad som star i Fet text i detta inlagg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in