2009-02-28, 05:22
Medlem
Der_Richters avatar
Ok. Lägger detta här då jag inte vet var det passar bäst in. Har ett problem som snart kommer att driva mig till vansinne.

Då jag arbetar med mjukvaruutveckling laddar jag ofta ned stora filer från repositories, CVS och liknande, detta har ofta fungerat bra.

På senare tid har det dock börjat gå åt helvete totalt. Får oerhört ofta CRC-fel på nedladdade filer, binärer likväl som arkiv.

Likadant om jag istället försöker överföra stora filer via torrent istället (om möjligheten finns).

Där är det lite extra lurigt då jag kan ladda ned till 100% via torrentprogrammet, för att sedan vid en "force-recheck" få fel i ett par-tre filer.

När man sedan återstartar nedladdningen och låter den gå klart igen kan jag sedan vid en ny kontroll ha fel på helt andra filer eller parts. Detta är inte logiskt alls...

Dessutom fallerar även så gott som alla större RAR-arkiv likväl som stora ZIP-arkiv.

Börjar bli galen.

Kört ett flertal totala scanningar av HDD:erna (har två SATA), surface scan/data scan, ger inga fel.

Kört memtest86+ i ett kontinuerligt svep på 36+ timmar utan fel.

Laddat ned diagnosmjukvara till NIC:en (realtek) som visar att allt är grönt (inga send/recieve errors, kabeln ok).

Datorn kör 64-bitars Vista Ultimate.

ASUS P5B mobo
3 gig RAM
Inbyggt realtek nätverksgränssnitt gigabit lan
Två Western Digital 320 Gb. diskar NTFS SATA

Får inga fel vid filkopiering kan nämnas, bara vid nedladdning.

Får även MÄNGDER av hash-fails vid P2P-nedladdning.

Fattar inte vad fan som pågår. Börjar nästan misstänka att min ISP pysslar med nåt, har ComHem.

Nån som har fler förslag?
Citera
2009-02-28, 06:33
Medlem
dobbelinas avatar
Är det bara filer nedladdade via p2p du får mycket fel på, eller
gäller det all typ av nedladdning ?
Citera
2009-02-28, 13:54
Medlem
Der_Richters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Är det bara filer nedladdade via p2p du får mycket fel på, eller
gäller det all typ av nedladdning ?

Har väldigt hög felprocent även vid vanlig nedladdning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in