2009-02-28, 02:49
Medlem
hultass avatar
Hejsan.

Hller p att byta webbhotell och har suttit och "fixat" i 3 timmar snart. Men den jveln ger inte med sig allts. Jag ger mig fan p att jag postar i fel kategori nu ocks men det fr grna ngon snll admin ndra.

Nu till mnet:

P mitt frra webbhotell hade jag en databas kopplad till ett phpBB3 forum. Jag har tagit backup p /forum och min databas. Jag drog jag bara ver /forum till mitt nya hotell och exporterade in min databas till det nya. Jag ndrade s att config.php i /forum fick rtt vrden p databasnamn, vrd och liknande. Nu nr jag frsker komma t /forum fr jag felmeddelandet "Could not get style data" frn phpBB3. Jag har skt runt och fortfarande inte funnit svaret vad jag ska gra t detta.

Nr jag nd passar p att frga en sak kan jag vl ta upp en annan ocks. Jag driver 2st forum som p mitt tidigare webbhotell haft separata databaser. P mitt nya fr jag bara ha 1 och d kommer min frga hur jag ska gra med prefixen p mitt andra forum. Ska jag sitta och ndra manuellt i SQL dumpen eller r det ngot man kan fixa med hjlp av ngot verktyg?

Tack p frhand!
MVH, Hultas
Citera
2009-02-28, 03:51
Medlem
hultass avatar
Nr jag frsker med att tmma min cache (som frvrigt inte innehller ngon .htaccess) s jag bara har index.htm kvar s fr jag istllet detta felmeddelande:

HTML-kod:
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 450: include_once() [function.include-once]: Unable to access ./includes/auth/auth_.php
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 450: include_once(./includes/auth/auth_.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 450: include_once() [function.include]: Failed opening './includes/auth/auth_.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php')
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 942: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 942: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
Language file /common.php couldn't be opened.
Citera
2009-02-28, 09:29
Moderator
Protons avatar
Vad hnder om du gr det "the brute way" d?

1. Installera en sprillans ny phpBB3 p ditt nya webhotell.

2. Kasta ut databasen du fick p kpet.

3. stoppa i din databasdump.

4. Om du har gjort nra moddningar i temana r rtta tillfllet att stoppa i dina teman nu.

Kanske kan vara en plan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in