2003-09-24, 16:50
Medlem
Hej,

Jag var ute och orienterade med klassen fr ngon dag sedan lite ster om Vaxmora, Sollentuna, Stockholm. Mellan Trnskogen och Upplands Vsby, och mitt p kartan lg tre anlggningar utritade. Vi sprang frbi dem dr, de sg ut som en liten lagerlokal (tv delad, en hgre del och en med lgre tak) med avlastningsplats och liten vndplan vid dem. De stod vid olika punkter, men alla hade
- Vg
- El
- Stora drrar med nnu strre hngls
- Ventilationstrummor
Och jag tror det stod "Varning sprngmne!" p alla.
Tv av dem var avsprrade med taggtrdsstngsel.

Vad r detta fr ngot ?
Citera
2003-09-24, 19:56
Medlem
bojos avatar
Frsvarets sprngmnes och ammunitionslager brukar se ut ngot som du beskriver.. grnmlad betong med kraftiga drrar och mycket skledare p taket.

Dock skall de visst inte innehlla ngot nu fr tiden pga alla inbrott i dem tidigare.

EDIT: lade till bild
Citera
2003-09-25, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sveuro
Nr jag gjorde lumpen -00 s larmades sgott som alla frrd, ialla fall inom mitt regementets ansvarsorde.
I frrden finns det gott om ammo till diverse vapen, men det finns inte lngre ngra vapen (k-pist, ak m.m) ute i skogarna.
Ofta s i sdana hr stora byggnader s lser man upp en "liten" drr och larmar av innan man gr in i den stora lokalen.

Haha, vilket isf minimerar risken att man ska kunna bryta sig in. Ngot som fortfarande r s konstigt, varfr sitter nya taggtrdsstngsel runt tv av dessa frrd men inte runt ett...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in