2012-01-25, 10:01
Medlem
dondes avatar
Tjockisar som bara får för sig att träna ett par veckor efter nyår och efter semestern är slut.
Alltid dubbelt så mycket folk på gymet då som tar upp alla redskap, för att sedan tröttna efter ett par veckor.
Kanske tur att dom gör det iof så det inte alltid är högtryck där man tränar.
2012-01-25, 10:09
Medlem
Siffums avatar
Jag stör mig på folk som tränar i badshorts, speciellt surfvarienten. Samt unga killar som tränar i grupp, alla vid samma maskin för att stötta varandra.
2012-01-25, 10:45
Medlem
Det som stör och irriterar mig är de som använder omklädningsrummet som ett badhus. Oftast äldre män med utländsk bakgrund (iofs bra att de har hittat till träning vilket fler äldre borde göra) som går direkt in i bastun utan att duscha innan.

Sen kommer ut med svetten kraftigt rinnande och går direkt ut i omklädningsrummet där svetten rinner av i floder på golvet och att de sätter sig på bänkarna och även där rinner svetten av på bänkar och golv.

Förbannat respektlöst mot andra att inte använda duscharna för att duscha av svett och smuts.
2012-01-25, 13:33
Medlem
krillepilles avatar
Stört mig inte på allt för mycket men idag såg jag en riktig jöns må jag säga. Han körde benpress och hade laddat på 140 kg, när han väl satte igång och började köra så såg det mer ut som om han gjorde vadpress än benpress. Hans rom var näst intill obefintlig, sen vid varje repp så stönade han enormt högt och innan varje set satt och och slog sig på låren och röt. Anars så stör jag mig på styrkelyftare som ofta kommer i grupp till mitt gym, kan lätt vara 4-6 st som kör samma övning och ockuperar bänkpressar/knäböjsrack hur länge som helst. Dom verkar köra typ 1129057 sets och vilar 10 min mellan varje. Är väl ganska imponerande när dom lyfter mycket men man blir lite less när de håller på så jävla länge. Sen stör man sig på gubbarna i 50-60 års åldern som går runt med dom tajtaste cykelbrallorna som finns, känns som om dom vill visa upp paketet för alla på gymmet eller något. Varför ska de flesta män i den åldern klä sig så extremt löjligt när dom tränar, vad är det för fel på ett par vanliga shorts eller ett par mjukisbrallor?
2012-01-25, 15:13
Medlem
Killar som använder mössa på gymmet.

Har man långt hår som stör ens träning kan man ju alltid använda hårband/pannband eller liknande. Huvudet kan ju inte vara långt ifrån överhettning.

Killar som verkar tycka att gymmet är ett utmärkt ställe för att ragga brudar. Som mer än gärna lägger sin träning åt sidan för att börja prata med tjejen.

Killar som tror att de är lite större än vad de egentligen är, och som inte är blygsamma med att ge andra tips och råd om hur de ska utföra en viss övning. Även fast dessa personer inte bett om råd över huvud taget.

Det är tydligen en del saker man stör sig på..
2012-01-25, 16:28
Medlem
BaldiNs avatar
Hade två snubbar på gymmet idag som satt och gjorde bicepscurl med hantlar med på tok för tunga vikter, det var inte snack om full rom utan snarare 1dm "juck".
Sedan gick jag iväg för att fylla på vatten i shakern o när jag kommer tillbaka så låg det typ 6-8 hantlar på golvet där killarna hade suttit...
2012-01-25, 16:45
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaldiN
Hade två snubbar på gymmet idag som satt och gjorde bicepscurl med hantlar med på tok för tunga vikter, det var inte snack om full rom utan snarare 1dm "juck".
Sedan gick jag iväg för att fylla på vatten i shakern o när jag kommer tillbaka så låg det typ 6-8 hantlar på golvet där killarna hade suttit...

På mitt gamla gym kunde man bli avstängd upp till en månad om man blir ertappad med att inte plocka bort vikter efter sig. Tycker fler borde införa det. Hatar folk som håller på och flytta runt bänkar, vikter mm och sedan knappt använder skiten.
2012-01-25, 17:03
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
På mitt gamla gym kunde man bli avstängd upp till en månad om man blir ertappad med att inte plocka bort vikter efter sig. Tycker fler borde införa det. Hatar folk som håller på och flytta runt bänkar, vikter mm och sedan knappt använder skiten.
Det är som de 2-3 stora utlänningarna på vårt gym som vi kallar piraterna. Alltid likadant men om vi tar förra gången som ex så skulle jag köra benpressen tänkte jag. kikar uppåt mot maskinen och ser den lille av piraterna sitta o köra med 8-10 viktskivor i 20kg klassen på. han kör klart setet och springer bort mot sin piratkompis som börjat på nästa övning och skiter fullständigt i att röra vikterna. tittar en stund, suckar och skiter i övningen.

och ja för er som kommer klaga så visst jag kan säga till piraterna men det är inte min uppgift plus att vad fan skulle det hjälpa. dom är ju trots allt pirater
2012-01-25, 18:49
Medlem
mumin-trollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
Stört mig inte på allt för mycket men idag såg jag en riktig jöns må jag säga. Han körde benpress och hade laddat på 140 kg, när han väl satte igång och började köra så såg det mer ut som om han gjorde vadpress än benpress. Hans rom var näst intill obefintlig, sen vid varje repp så stönade han enormt högt och innan varje set satt och och slog sig på låren och röt. Anars så stör jag mig på styrkelyftare som ofta kommer i grupp till mitt gym, kan lätt vara 4-6 st som kör samma övning och ockuperar bänkpressar/knäböjsrack hur länge som helst. Dom verkar köra typ 1129057 sets och vilar 10 min mellan varje. Är väl ganska imponerande när dom lyfter mycket men man blir lite less när de håller på så jävla länge. Sen stör man sig på gubbarna i 50-60 års åldern som går runt med dom tajtaste cykelbrallorna som finns, känns som om dom vill visa upp paketet för alla på gymmet eller något. Varför ska de flesta män i den åldern klä sig så extremt löjligt när dom tränar, vad är det för fel på ett par vanliga shorts eller ett par mjukisbrallor?

Gymmar vi på samma gym?

Actic?
2012-01-25, 19:12
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eztermi
Jag befinner mig fortfarande i en ålder då ett ligg med en 10a är värt mer än 15 minuter kortare väntan. Oavsett hur stor eller liten chansen är att jag räddat ett framtida ligg på dethär sättet, så ska man aldrig underskatta möjligheten.

Dessutom har jag alltid varit lite blyg fram tills för något år sedan, så jag är allt lite rädd för att komma in i allt för pinsamma situationer ännu.

Men pucko. du vill ligga med tjejerna men du går inte fram och snackar med dom? Du borde gått fram och sagt till dom att ge fan i att dansa och fjolla sig när det finns folk på gymmet som vill träna. Var gärna lite auktoritär i tonen och visa vem som bestämmer. Tjejer gillar inte inställsamma mesar utan vill ha en hård karl som kan dominera dom. Inget illa ment, men det jag säger stämmer faktiskt
2012-01-25, 19:54
Medlem
Eztermis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Men pucko. du vill ligga med tjejerna men du går inte fram och snackar med dom? Du borde gått fram och sagt till dom att ge fan i att dansa och fjolla sig när det finns folk på gymmet som vill träna. Var gärna lite auktoritär i tonen och visa vem som bestämmer. Tjejer gillar inte inställsamma mesar utan vill ha en hård karl som kan dominera dom. Inget illa ment, men det jag säger stämmer faktiskt
Jag har väldigt svårt för att låta auktoritär utan att låta otrevlig. Gränsen är hårfin, och tjejerna ogillar verkligen en otrevlig man.

Du är dock far from the topic nu.
2012-01-25, 20:14
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eztermi
Jag har väldigt svårt för att låta auktoritär utan att låta otrevlig. Gränsen är hårfin, och tjejerna ogillar verkligen en otrevlig man.

Du är dock far from the topic nu.

Trust me, att prata är alltid bättre än att inte göra det, om man vill få ligg. Även otrevligt prat.

Men OnT då:
En störig typ för ett tag sen var en invandrare som gick fram till preachercurlstolen (just innan jag hade tänkt använda den) och satte sin vattenflaska samt hängde sin tröja på den . Sen började han prata i sin mobil i ca 15 minuter och när han pratat klart tog han sin flaska och tröja och gick, utan att ha rört preachercurlen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in