2010-10-07, 22:59
  #5221
Medlem
anaconda90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
stör mig otroligt mycket på dom där killarna som brukar vara runt 16-25 som kör någon jävla "schema" på sakerna dom gör, typ måndag ben onsdag biceps osvosv ..

liksom bara kötta !?

shit..

Du måste störa dig på allt och alla isåfall. Vem går inte efter schema liksom? Nöt...
2010-10-08, 06:56
  #5222
Medlem
miqqqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
stör mig otroligt mycket på dom där killarna som brukar vara runt 16-25 som kör någon jävla "schema" på sakerna dom gör, typ måndag ben onsdag biceps osvosv ..

liksom bara kötta !?

shit..
Okej, så du stör dig på de som tar sin träning så pass seriöst att de faktiskt planerar den??

Mitt främsta störningsmoment just nu är de som ockuperar plats bland de fria vikterna för att köra crunches på balansboll alt på träningsbänk - under den tiden som det är som mest folk på gymmet för dagen och då det finns ett eget rum för den sortens övningar.

Jag stör mig även på gymmets PT som lär ut otroligt skumma övningar till sina klienter - jag tror att han väljer övningar för att de inte ska klara av att träna själva utan måste fortsätta anlita honom för att kunna köra schemat han gett dem.
2010-10-08, 07:03
  #5223
Bannlyst
jag stör mig på folk som glor på en utan anledning så fort dem får tillfälle till det samt folk som går ivägen eller ofta fram å tillbaka eller svansar runt mellan deras pass överallt annat än där dem har sitt pass , samt när man löper på löpband och folk bara måste ta bandet brevid å köra fullt ös i 10 minuter å sen kliva av för att sedan prata skit om en för att man kör halv fort och lagom tempo för mig i över en timma .
Och även när folk byter musik på huvud radion , så inni helvete irriterande när man tex lyssnar bandit rock och dem skiftar till nått lugna favoriter eller nrj ala fjortis musik man tappar ju halva styrkan direkt när tex lady gaga eller annat junk hoppar in mitt i passet.
2010-10-08, 09:56
  #5224
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktmanschett
Klart man ska träna i tights. Det är det bästa

Har faktiskt funderat på att skaffa tights för jag är trött på att alltid spräcka byxorna när jag knäböjer. Har än så länge stannat vid att bara fundera på det dock. Jag står ganska brett isär med benen när jag böjer så om byxorna har hasat ner en aning spricker dom lätt när man går ner och har lite vikt på stången.
2010-10-08, 11:42
  #5225
Medlem
ballings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahman
Folk som måste prata med en under ett set. Händer inte ofta men när det väl händer är det jobbigt som fan.

Den håller jag med om. Så sent som igårkväll skulle en blattebanan tvunget snacka med mig. Det är okej om det är en kompis som kommer fram och håller det lite kort, typ "vad kör du idag?" eller "går det bra?" men inte när en främling kommer fram och börjar fråga en massa frågor om hur länge man tränat osv.
2010-10-08, 12:10
  #5226
Medlem
banhxeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balling
Den håller jag med om. Så sent som igårkväll skulle en blattebanan tvunget snacka med mig. Det är okej om det är en kompis som kommer fram och håller det lite kort, typ "vad kör du idag?" eller "går det bra?" men inte när en främling kommer fram och börjar fråga en massa frågor om hur länge man tränat osv.
samma här, e så drygt att de kommer fram och frågar massa skit
2010-10-08, 13:18
  #5227
Medlem
GreatLakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balling
Den håller jag med om. Så sent som igårkväll skulle en blattebanan tvunget snacka med mig. Det är okej om det är en kompis som kommer fram och håller det lite kort, typ "vad kör du idag?" eller "går det bra?" men inte när en främling kommer fram och börjar fråga en massa frågor om hur länge man tränat osv.

Är man så biffig som du är får man räkna med sånna frågor.
2010-10-08, 14:02
  #5228
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatLake
Är man så biffig som du är får man räkna med sånna frågor.

Håller med, men inte under ett set. Respektlöst.



Mvh
2010-10-08, 15:04
  #5229
Medlem
Björnbärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepRolling
Stör mig på dåliga passare till bänken. Sa åt honom att inte hjälpa mig innan jag verkligen inte klarar av att lyfta stången. Kände mig hur taggad som helst då jag skulle testa ett nytt maxlyft på 130 kg, men vad gör passaren? Hjälper mig upp med stången så fort den kommer ner till bröstkorgen! Fick inte ens en chans att försöka lyfta skiten. Sen får jag väl skylla mig själv som ber nybörjare att passa åt mig

Jag misstänker att jag gjorde det här på en kille jag passade. Kom på mig själv efteråt. Det är inte lätt att vara ny!!!!
2010-10-08, 19:00
  #5230
Medlem
ballings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatLake
Är man så biffig som du är får man räkna med sånna frågor.

Höhö...
2010-10-08, 19:21
  #5231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miqqqa
Okej, så du stör dig på de som tar sin träning så pass seriöst att de faktiskt planerar den??

Mitt främsta störningsmoment just nu är de som ockuperar plats bland de fria vikterna för att köra crunches på balansboll alt på träningsbänk - under den tiden som det är som mest folk på gymmet för dagen och då det finns ett eget rum för den sortens övningar.

Jag stör mig även på gymmets PT som lär ut otroligt skumma övningar till sina klienter - jag tror att han väljer övningar för att de inte ska klara av att träna själva utan måste fortsätta anlita honom för att kunna köra schemat han gett dem.

Vi har en ny PT på vågat gym och hon är väl runt 20-25 år. Ser henne gå runt med vissa kvinnor och lära ut övningar som man ALDRIG ser någon göra på gymet. Har sett liknande övningar i Fitness tidningar osv. Så otroligt dumt. Varför inte bara ge dem övningar som alla andra på gymet kör så de känner sig som en i gemenskapen. Att vara nybörjare är jobbigt, men att då stå där och göra konstiga övningar måste göra att man känner sig väldigt uttittad.
2010-10-08, 21:43
  #5232
Medlem
opuspocuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Vi har en ny PT på vågat gym och hon är väl runt 20-25 år. Ser henne gå runt med vissa kvinnor och lära ut övningar som man ALDRIG ser någon göra på gymet. Har sett liknande övningar i Fitness tidningar osv. Så otroligt dumt. Varför inte bara ge dem övningar som alla andra på gymet kör så de känner sig som en i gemenskapen. Att vara nybörjare är jobbigt, men att då stå där och göra konstiga övningar måste göra att man känner sig väldigt uttittad.

Jag tycker PTs verkar ha en förkärlek för övningar som ser "häftiga" ut, så att deras klienter känner sig duktiga, men som naturligtvis ofta är mindre effektiva än de gamla hederliga övningarna. Typexempel: stå och svinga med en kettlebell mellan benen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in