Citat:
Ursprungligen postat av Procrastinator
Jag förstår inte varför du drar in matchen med Coleman. De står upp i mindre än 3 min och större delen av den tiden är i clinch. Inte heller särskilt många som anklagar Coleman för att vara en vass boxare.
Jag förstår inte heller vad du menar med Sylvia. Jag tycker att Sylvia är en av de bästa i tungvikten när det kommer till striking. Han boxas inte vackert men han slår hårt och når långt. Om du inte är övertygad kan du kolla matcherna mot Arlovski och Rodriguez. Tränar du/har tränat någon sorts boxning? Förstår du hur stor roll längd spelar?
Coleman menade jag mer vilken form Nog var i jämfört med nu, inte att han skulle göra matchen likadant.
Att Sylvia är den bästa inom striking i HW får stå för dig, visst han har en lång jabb men kommer man på in på han så kan han inte försvara sig se Couture, Arlovski (kommer inte ihåg vilket möte nu 2:a tror jag) där Arlovski sänker Sylvia men han lyckas få in nån desperat krok på Arlovskis klena haka. och Se även Fedor matchen.
plus så har Jerome LeBanner hånat Sylvia för att han inte kan slåss stående och att han har sagt att skulle han få chansen när Sylvia var UFC champ så hade han tagit det och vunnit, visst lätt att säga såna saker men han kan nog.
Och nej jag tränar inte boxning men jag förstår hur en längre fighter får fördelar för det, det är inte direkt rymdfysik.