Resultat: McLaren F1 eller Ferrari Enzo?
McLaren F1
76,47%
26 röster
Ferrari Enzo
23,53%
8 röster
2003-09-23, 21:48
Medlem
Hmm, vilken skulle man välja?

Ferrarin väcker mer uppmärksamhet och har F1-växlar, men Mclaren går fortare, är snyggare, mer funktionell (3 säten o schysst med bagageutrymme)...

Vad säger ni?
Citera
2003-09-23, 22:43
Medlem
Du "ska" endå inte åka så snabbt, desutom är båda tillräckligt kraftiga osv, jag skulle nog säga den som är snyggast och bekvämast
Citera
2003-09-24, 00:01
Medlem
D2B2s avatar
McLaren F1? nää, hellre en
Mercedes-McLaren SLR

Fy fan va snygg...
Citera
2003-09-24, 09:48
Medlem
Ferrari Enzo helt klart. inga fråga om saken.
Citera
2003-09-24, 11:04
Medlem
Rubbermans avatar
Säga vad man vill om superbilar, men superbilen no 1, måste väl ändå vara Ferrari. Sen spelar det nog mindre roll vilken modell.
Rödlackad, svart skinn och alufälgar samt den stegrande hästen mot gul bakgrund fram. Voila! Drömmen om den ultimata sportbilen.
Plagierad av många men ingen kommer ens i närheten av originalet.
Kolla bara alla "plastiga" kopior av typen Koenigsegg, McLaren F1 etc. måhända att de är snabbare men myten Ferrai och allt som är förknippad med den, ja den tar ingen död på.
Så det får bli Enzo för min del också.

Lägger till en poll så får vi se vad som händer!
Citera
2003-09-24, 11:48
Medlem
Azraels avatar
Två saker talar mot Ferrarin:

1. Enzo Ferrari (gubben - inte bilen)
2. Den är Italiensk.

Jag har svårt för Enzos filosofi. Han ansåg att kunderna bara var korkade pengadonatorer. Han brydde sig inte ett skit om vägvagnarna utan sade rent ut att han bara sålde dem för att finansiera tävlingsverksamheten. Han var dryg och otrevlig.

Dessutom är det ju så att Italienska bilar alltid är sämre än tyska, engelska och amerikanska bilar. För oss entusiaster är det väl ganska självklart att om man låter ett gäng rödvinspåstrukna halvnegrer sätta ihop en bil så blir det aldrig riktigt bra. Konstruktionerna är sunda men företaget (hela landet?) saknar förmåga att skruva ihop bitarna ordentligt. Det är ingen hemlighet att Ferrari under stundom haft ganska dåligt rykte på kvalitetsfronten.

Maclaren då? Tja. Har svårt att komma på något negativt om dem. Möjligtvis skulle det vara priset samt det faktum att förarstolen är formgjuten efter första ägarens röv (I kid you not!). Den är snabbare, mer praktisk och dessutom snyggare.

Mitt givna val blir därför.... Porsche 962! Bigger, better, stronger & faster.

Eller Nissan R390
Eller kanske en Maclaren i alla fall.
Inte Ferrari.

Till er som har bredband och filbytarprogram vill jag tipsa om det engelska tv-programmet Top Gear som finns att ladda ner i mängder. Sök även på Jeremy Clarkson - världens bästa och roligaste motorjournalist. Finns flera timslånga program med honom på Emule.
Citera
2003-09-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Till er som har bredband och filbytarprogram vill jag tipsa om det engelska tv-programmet Top Gear som finns att ladda ner i mängder. Sök även på Jeremy Clarkson - världens bästa och roligaste motorjournalist. Finns flera timslånga program med honom på Emule.

- Ännu lättare är om man råkar inneha BBC World. Där sänder de Top Gear ibland.

Förövrigt håller jag helt med dig angående italienska bilar.
Min far jobbade på Alfa Romeo på 70-talet och kan vittna om att italienare kan göra snygga bilar, men inte funktionella.
Citera
2003-09-24, 15:27
Medlem
luukuss avatar
Jag säger så här:

Köp en F1:a sälj den och för pengarna köper man en Enzo och en Merca...

Citera
2003-09-26, 23:37
Medlem
Nikhers avatar
Utan att tveka en sekund: McLaren F1 förstås! Superbilarnas superbil som till stora delar är tillverkad i kolfiber/kevlar och med en detaljkvalitet som förmodligen har gjort Ferrari avundsjuka. Tyvärr tillverkades den bara i ca 100 exemplar.

http://www.mclarencars.com/home/hfram.htm

Citat:
Ursprungligen postat av D2B2
McLaren F1? nää, hellre en
Mercedes-McLaren SLR

Fy fan va snygg...
Snygg kanske, men är det en sportbil? Den har automatlåda...

Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Kolla bara alla "plastiga" kopior av typen Koenigsegg, McLaren F1 etc.
McLaren F1 kopia? Plastig? Ja, eller hur...
Citera
2003-09-26, 23:44
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikher
Utan att tveka en sekund: McLaren F1 förstås! Superbilarnas superbil som till stora delar är tillverkad i kolfiber/kevlar och med en detaljkvalitet som förmodligen har gjort Ferrari avundsjuka. Tyvärr tillverkades den bara i ca 100 exemplar.
så du HANN inte köpa en? e d som e prblemet här...
Citera
2003-09-26, 23:55
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
så du HANN inte köpa en? e d som e prblemet här...

Jag har en Ferrari, men just det det är ju en Daytona, måste hämta ner den från lådan på vinden någon gång.

Citera
2003-09-27, 00:16
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer

Jag har en Ferrari, men just det det är ju en Daytona, måste hämta ner den från lådan på vinden någon gång.

ja du har ju din kvar, min morsa slängde alla när jag fick en Nissan Micra (som i sin tur min farsa sen sålde...)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in