2009-02-26, 15:25
Medlem
orkarNs avatar
En vår för fyra-fem år sen fick jag helt plötsligt alla allergisymtom som fanns, och gick med det några veckor innan jag testade nån form av antihistamin och botade skiten. Jag har aldrig upplevt det sen dess. Däremot utvecklade jag under den perioden nån form av böjveckseksem i armvecken. Det har dröjt sig kvar och behandlas som så att jag kör lite hydrokortison på det när det börjar klia, vilket är i snitt en gång varannan vecka. Det syns inte över huvud taget.

Under samma "allergiperiod" gick området runt mina ögon helt åt helvete, och även detta har hållit sig kvar sedan dess. Den här grejen går dock inte lika bra att bota, så jag har konstant torr hud från ögonbrynen och ned till "påsarna" under ögonen vilket får mig att se jävligt osympatisk ut när det är dåligt. Jag har upptäckt att varmt vatten förvärrar symtomen kraftigt, men man kan ju inte låta bli att duscha.

Hur som helst har jag upptäckt att riktigt varmt vatten på de påverkade områdena ger en riktigt jävla orgasmisk känsla. I ögonen räcker det med lite varmare än vad man egentligen vill ha eftersom resten av ansiktet inte klarar smärtan, men i armvecken kan jag fan köra på med skållhett vatten direkt på området utan att det gör ont - det är bara osannolikt skönt, som att klia nåt som stört länge men hundra gånger bättre.

Vad beror det här på? Varför känner området i fråga inte av värmen när det gör ohyggligt ont att få samma vatten någon annan stans?
Finnes tips för att förbättra läget med ögonen får ni gärna ge dem, men min läkare har bara sagt "eugh.. funkar hydrokortison så kör på med det".
Citera
2009-02-26, 16:10
Medlem
Luigis avatar
Jag tror inte det är nyttigt för huden att bli skållad med varmt vatten, se det som ett varningstecken, du är kanske påväg att förlora känseln i de drabbade områdena?
Citera
2009-10-19, 22:46
Medlem
Gammal tråd, men jag måste ändå svara.

Har också besväret böjveckseksem, dock är just böjveckseksem något man har sedan man är liten och ingenting man "bara får sådär".

Har också märkt att det är jäkligt skönt att spruta med skållhett vatten på utvalda ställen där jag har eksemet, och det är som du skriver: en orgasmisk känsla. Den är ungefär 100 gånger bättre än en orgasm. Men om vattnet kommer på andra ställen än där eksem finns (eller har funnits) så gör det sjukt jävla ont.
Citera
2009-10-19, 23:03
Medlem
DeFs avatar
Där ser man, fler som inte kan låta bli att skålla sig själva

Eksemet "stimuleras" på samma sätt som om man kliar på det, fast på hela eksemet samtidigt och mycket skönare. Det blir som att varmvattnet liksom river lite lätt både på och i eksemet. Instämmer i ordvalet orgasmiskt, tycker det är likvärdigt med att knulla. Varenda led liksom viker sig av en blandning av smärta och njutning och man tappar helt befattningen. Jag står böjd som en heroinist vid handfatet när det är som skönast.

Har slutat med detta nöje då det bara förvärrade symptomen, och varje gång man skulle tvätta händera var man bara tvungen att vrida på kranen till det varmaste några sekunder. Numera tvättar jag händerna och diskar i kallt/ljummet vatten.
Citera
2009-10-20, 07:55
Medlem
BackNINEs avatar
Jag hade också "osynliga utslag", fast på ovansidan av händerna. Otroligt skönt att spola skållhett vatten på dom. Kan märkligt nog också relatera till en sorts orgasmkänsla i händerna. Dock blev det bara värre och värre, och jag upphörde med det skamliga när jag insåg baksidan med förfarandet. Är intresserad av vad det kan bero på, att det känns såhär?
Citera
2012-04-21, 18:48
Medlem
bumpar tråden lite väl mycket kanske, men jävlar i helvete, trodde jag var ensam om att göra detta och precis som TS säger är det i klass med eller i vissa fall faktiskt skönare än orgasm. Frågan är hur dåligt det är, jag har gjort det i flera år nu och det blir inte märkbart värre skulle jag säga, det värsta är när man av olika anledningar inte har tillgång till dusch där värmen går att få upp tillräckligt högt, det är fan outhärdligt att inte få sig den dagliga dosen.
Citera
2018-01-27, 22:46
Medlem
SkogsKonungs avatar
Jag måste bara bumpa denna tråden.

Helt sjukt. Pratat med bekanta men ingen känner igen sig. Så skönt att jag hittade tråden. Nu är det lite bättre men under vissa perioder så var det sååå skönt att skålla händerna. Det liksom sprider sig en känsla i kroppen som enbart kan beskrivas som gudomlig. Led då av eksem och torra händer. Vill veta om detta är utbrett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in