• 1
  • 2
2009-02-26, 14:09
Medlem
♫♫♫s avatar
Hej,

Nu är det såhär att jag hittade en oöppnad förpackning med ca 200g vanlig, tunt skivad örtsalami. Har hitilis kanske käkat 1/3 på mackor men känner nu att det inte kommer att rulla hela vägen så att säga. Den gå... gick ut den 25:e februari, så det är lite brådis att äta upp den

Har ni några tips om vad man skulle kunna göra med den? Har funderat på att ruta den och slänga ner den i en omelett men känns inte helt 100...

mvh
Citera
2009-02-26, 14:15
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
Hej,

Nu är det såhär att jag hittade en oöppnad förpackning med ca 200g vanlig, tunt skivad örtsalami. Har hitilis kanske käkat 1/3 på mackor men känner nu att det inte kommer att rulla hela vägen så att säga. Den gå... gick ut den 25:e februari, så det är lite brådis att äta upp den

Har ni några tips om vad man skulle kunna göra med den? Har funderat på att ruta den och slänga ner den i en omelett men känns inte helt 100...

mvh
Du har alltså 150 g salami kvar. Jag kan lova dig att den säkert håller i en vecka till.

Men OK, om du ändå vill göra dig av med den så varför inte baka en pizza med salamin som pålägg?

~Paul~
Citera
2009-02-26, 14:20
Medlem
Luigis avatar
Pizza är ett bra förslag.
Citera
2009-02-26, 14:28
Medlem
oboypakets avatar
synd att den var skivad annars hade du kunnat smeta in den i vaselin och haft dig en trevlig kväll tillsammans med den
Citera
2009-02-26, 14:32
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Du har alltså 150 g salami kvar. Jag kan lova dig att den säkert håller i en vecka till.

Men OK, om du ändå vill göra dig av med den så varför inte baka en pizza med salamin som pålägg?

~Paul~

Pizza är ett bra förslag...Har aldrig gjort pizzadeg själv dock, men någon gång ska ju vara den första
Citera
2009-02-26, 14:37
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Pizza är ett bra förslag...Har aldrig gjort pizzadeg själv dock, men någon gång ska ju vara den första
Tänk på att lägga på salamin först på slutet om du kör i en helt vanlig ugn som inte går längre än till ca 275 grader. Annars blir din salami till torra löv.

~Paul~
Citera
2009-02-26, 14:50
Medlem
♫♫♫s avatar
Yes...
Lite färsk basilika när de kommer ut ur ungen kanske? Mmm..
Citera
2009-02-26, 14:53
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Yes...
Lite färsk basilika när de kommer ut ur ungen kanske? Mmm..
Ja, basilika och oregano tillsammans ger fin smak. Mozarella och Västerbotten tillsammans ger ännu bättre smak .

~Paul~
Citera
2009-02-26, 14:59
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Ja, basilika och oregano tillsammans ger fin smak. Mozarella och Västerbotten tillsammans ger ännu bättre smak .

~Paul~

Haha, sluta fresta mig!
Jag kan ju inte åka iväg och handla, meningen var ju att jag skulle bli av med grejjer.
Citera
2009-02-26, 15:04
Bannlyst
Själv åt jag min första salamipizza, i samband med den där scenen där Dr. Lecter lyfte upp huvudsvålen på den där senatorn. Det har stannat i mitt huvud, och kommer nog aldrig försvinna. Kombinationen mellan skräck och salami är en tung börda att bära!
Senast redigerad av Paraflex 2009-02-26 kl. 15:09.
Citera
2009-02-26, 16:27
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Haha, sluta fresta mig!
Jag kan ju inte åka iväg och handla, meningen var ju att jag skulle bli av med grejjer.
Just det, så var det ju .

~Paul~
Citera
2009-02-26, 16:31
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
Själv åt jag min första salamipizza, i samband med den där scenen där Dr. Lecter lyfte upp huvudsvålen på den där senatorn. Det har stannat i mitt huvud, och kommer nog aldrig försvinna. Kombinationen mellan skräck och salami är en tung börda att bära!
Haha OK, inte kul när man är sugen på salamipizza. Får en knallröd Røde pølse dig också att må illa?

~Paul~
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in