• 1
  • 2
2010-11-15, 18:38
Medlem
Bondpojkens avatar
Pulled pork! finns en tråd om det. HELT underbart!
Citera
2010-11-15, 18:59
Medlem
dePauls avatar
Saken är att den så kallde pulled pork är en helt vanlig stek. Den enda skillnaden är att man med fingrarna drar isär köttet i enlighet med dess anatomiska sammansättning, dvs fibrerna. Det viktiga i sammanhanget är som vanligt att pricka tiden och temperaturen.

Det möraste köttet får du genom tryckkokning eller sous vide. Frågan är vilket som är bäst. Personligen anser jag att fläsk är bäst i samband med tryckkoknig och nötkött med sous vide.

Den sista pricken över i-et är förstås kryddningen/glazen/marinaden. Detta har dock inte med själva tekniken att göra.

~Paul~
Citera
2011-02-10, 09:19
Medlem
Använder denna tråd istä'llet för att starta en ny.
Har kommit över ett kg fläskkarre i bit, hur länge håller den i kylen efter jag har tillagat den i ugn?
Citera
2011-02-10, 09:32
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittapa
Har kommit över ett kg fläskkarre i bit, hur länge håller den i kylen efter jag har tillagat den i ugn?
Det beror på vilken temperatur du har i kylen, om biten är hel eller i bitar, vilken grad av hygien som har tillämpats samt till vilken grad köttet är tillagat. Det kan därför röra sig om allt från 4-5 dagar till 7 dagar.

~Paul~

PS Du undvek att starta en ny tråd men placerade din fråga i fel dito i alla fall. Testa den här nästa gång du har frågor gällande hållbarhet: https://www.flashback.org/t1044868
Citera
2011-02-10, 09:33
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittapa

En vecka skulle jag våga ge den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in