• 1
  • 2
2009-02-26, 11:11
Medlem
|oRkaR|s avatar
hej!

nu är det så att jag har tappat bort min vista skiva. men jag har product key på undersidan av datorn. kan jag bara ladda hem ett vista och använda den nyckeln?

spelar det någon roll att nyckeln jag har under datorn är till vista home basic eller kan jag använda den nyckeln till vilket vista som helst? Och till sist, vilket vista är att föredra att ladda hem? behöver en x64-release.

tack på förhand!
Citera
2009-02-26, 11:14
Medlem
4283s avatar
De brukar inte alltid funka.

Om du laddar hem en Vista-release så behöver du inte skriva i någon serial överhuvudtaget.
Du klickar bara förbi det fönstret, en bekräftelsefråga kommer upp, och du klickar så att du kommer framåt från denna också.
Efter att installationen är klar så använder du valfritt WGA-crack.
Citera
2009-02-26, 11:19
Om du tankar en 1:1 kopia, alltså en direkt avbild av en vistaskiva ska det inte vara några som helst problem.
Citera
2009-02-26, 11:25
Medlem
cannaBes avatar
Ni glömmer en viktig detalj, på klistermärket där produktnyckeln står finns det även ett Partnummer. Exempel: X09-56095.

Detta nummer ska också finnas på skivan, viktigast är att dom 2 första siffrorna efter X stämmer överens. Gör dom inte det så kommer det inte gå att aktivera.
Citera
2009-02-26, 11:27
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Ni glömmer en viktig detalj, på klistermärket där produktnyckeln står finns det även ett Partnummer. Exempel: X09-56095.

Detta nummer ska också finnas på skivan, viktigast är att dom 2 första siffrorna efter X stämmer överens. Gör dom inte det så kommer det inte gå att aktivera.

Det kände jag inte till. Men där ser man.
Då återstår väl bara att köra crackat.
Citera
2009-02-26, 11:32
Medlem
|oRkaR|s avatar
Okej crackat får det väl bli då isåfall. Vilken crackad version är bäst att ta hem då? är vista ultimate det bästa som finns ute?

Sen en fråga till då, wga-crack, vad är det?

tack
Citera
2009-02-26, 11:33
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Okej crackat får det väl bli då isåfall. Vilken crackad version är bäst att ta hem då? är vista ultimate det bästa som finns ute?

tack
Ultimate är den versionen som innehåller allt som Vista har att erbjuda. Ta den nyaste realesen du hittar med flest seeders, WGA crack ligger oftast med i en egen mapp.
Citera
2009-02-26, 11:35
Citat:

tack

Winbeta releaserna är rätt bra. WGA-Crack är det som stoppar aktiveringen av windows, skulle jag tro.
Citera
2009-02-26, 11:37
Medlem
4283s avatar
http://thepiratebay.org/torrent/4687...w_Activator_RE

http://thepiratebay.org/torrent/4736...NEW%5D_works__
Citera
2009-02-26, 11:42
Medlem
|oRkaR|s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
http://thepiratebay.org/torrent/4687...w_Activator_RE

http://thepiratebay.org/torrent/4736...NEW%5D_works__

är inte x86 till 32 bits? eller funkar det till 64bitars också?

tack för all hjälp

EDIT: hittade till 64 bitars. men det är bara att boota med skivan sen så formaterar man hårddisken och så ska det funka va?
Senast redigerad av |oRkaR| 2009-02-26 kl. 11:49.
Citera
2009-02-26, 11:52
Citat:
är inte x86 till 32 bits? eller funkar det till 64bitars också?

tack för all hjälp

EDIT: hittade till 64 bitars. men det är bara att boota med skivan sen så formaterar man hårddisken och så ska det funka va?

Japp, du väljer ju bara hårddisk att installera på och vilken utgåva av Vista du vill ha. Jätte enkelt.
Citera
2009-02-26, 12:00
Medlem
|oRkaR|s avatar
fasen vad bra!

men det känns väl lite onödigt för mig som bara vill använda datorn till att surfa, spela något spel osv att installera ultimate? då är kanske home premium är bättre? eller spelar det ens någon roll?

och sista frågan jag har en zepto nexus laptop. det är bara att installera vista sen installera alla drivers från skivan jag har så ska allting vara klart va?
Senast redigerad av |oRkaR| 2009-02-26 kl. 12:08.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in