2009-02-25, 21:23
Medlem
Fogelbergs avatar
Jag börjar bli tokig på att varje gång jag går in och kollar i diverse mappar så ligger de huller om buller och inget ligger i ordning, jag måste ordna efter namn varje gång så att det ligger rätt.

Ni som har haft Mac längre än mig och kan detta underbara system bättre än jag, kan ni komma med ett bra tips så att det ALLTID sorteras rätt?
Citera
2009-02-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Jag börjar bli tokig på att varje gång jag går in och kollar i diverse mappar så ligger de huller om buller och inget ligger i ordning, jag måste ordna efter namn varje gång så att det ligger rätt.

Ni som har haft Mac längre än mig och kan detta underbara system bättre än jag, kan ni komma med ett bra tips så att det ALLTID sorteras rätt?

http://i44.tinypic.com/29dehld.png

Välj hur du vill det ska se ut , under "arrange by" sen när du valt hur du vill det ska visas klickar du på "use as defaults" längst ner.
Citera
2009-02-25, 21:41
Medlem
Fogelbergs avatar
Fan va basic... !!!

Har varit där inne och kollat flera gånger och missat "ordna efter".

Tack för hjälpen
Citera
2009-02-26, 08:59
Medlem
Clifford500s avatar
Haha, jag hade samma problem. Grymt att de är fixat nu!!
Citera
2009-02-26, 09:12
Medlem
Kul att det ordnade sig
Citera
2009-02-26, 20:44
Medlem
Fogelbergs avatar
skönt att veta att man inte var ett ensamt pucko som missat det självklara
Citera
2009-02-26, 20:56
Medlem
Meciraes avatar
Det viskas ju om att Finder kommer att skrivas om till Snow Leopard. Som det är nu klarar jag inte av Finder alls. Det är helt enkelt som att sitta med en dator från andra världskriget. Jag kör Path Finder till Snow Leopard kommer och det fungerar riktigt tillfredsställande. Det är ju med andra ord ett tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in