Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2009-03-02, 21:58
  #49
Medlem
sverker11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Vem är det som ska bestämma vad, sedan är det lite trist att man faktiskt inte kan gemensamt med flera partier hitta breda lösningar på problem, det vore bättre politiskt sett och väljarna skulle känna sig mera trygga, i stället för dessa eviga maktkamper som känns ganska förlegade nu på 2000 talat.
Det beror nog på att partierna vill visa sig oberoende för att folk skall tycka att det är någon ide att rösta på dem. Tyvärr tror jag politiker (som de flest andra) är fullblodsegoister och trivs ganska bra med sina välbetalda riksdagsjobb och helst inte vill bli utröstade. Så det gäller att på något sätt försöka profilera sig för att få röster.

Jag tror också att det största problemet de etablerade partierna har med Sverige Demokraterna är att det blir fler som skall slåss om platserna runt köttgrytorna. Att de inte tycker om deras politik är nog mest en bisak.
Citera
2009-03-02, 21:59
  #50
Medlem
möbelklisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatensEgendom
I dagsläget har vi minoritetsförtryck då politikerna skiter i vad folk tycker.

Både indirekt minoritetsförtryck och direkt minoritetsföretryck (som du förespråkar) är förtryck!

Citat:
Jag syftade inte på att man bör ha anarki. Jag sa bara att Staten har ofta missbrukat sitt våldsmonopol.

Och din poäng med en sådan truism är?

Citat:
Det är ändå bättre att låta majoriteten bestämma själv än att låta politikerna bestämma över majoriteten.

Jag föredrar att varken få pest eller kolera.

Citat:
Nej, jag bryr mig om rätten för föräldrar att inte bli stämda på fantasibelopp för att deras ungar tankat långfilm med Bittorrent.

Om man inte litar på sina egna barn bör man se till att de inte får sådana konton på sina datorer att de kan installera program själva, inte lämna ut lösenord för adminkonton och till datorer, modem, routers, etc. Att barnen begår brott är ingen ursäkt att inte ansvara för detta som förälder.

Citat:
"Snor" -Upphovsrättsbrott kan ej jämföras med stöld.

Förstod du inte vad jag menade? Det är inte din bild. Men du laddar ned den och lägger upp den på din egen blogg. Om man kan likna upphovsrättsbrott med stöld beror på vad man vill jämföra. Båda innebär kränkningar av andras rättigheter.

Citat:
Men du har väl blivit hjärntvättad av IFPI, eller du kanske jobbar hos dem?

Nej, jag kan tänka själv och kan sätta mig in i upphovsmännens situation. Har du slut på argument?

Citat:
Har fotografen offentliggjort bilden? I så fall borde jag få sprida den, så länge jag inte påstår att det var jag som tog den.

Nej, du borde inte få sprida den utan fotografens tillstånd. Det är inte din bild. Det är fotografen som bör få sprida den, få strunta i att sprida den, och få bestämma vem som ska få sprida den och i vilket sammanhang och vad de som vill använda bilden ska betala (noll eller mer). Det är det upphovsrätt handlar om. De flesta vuxna människor förstår denna grundläggande respekt för sina medmänniskor. Det är sunt förnuft och i praktiken fungerar det även på nätet om man inte stöter på vissa rättshaverister.

Citat:
Pedofilbloggar är inte ok. Men jag får skylla mig själv om jag offentliggjort bilden.

Nej, man ska inte behöva skylla sig själv. Det går att respektera upphovsrätten. Och nätet ska inte bara vara till för brottslingar. Alla bör kunna lägga upp bilder, skriva texter, publicera mjukvara, musik, konst, film eller annat på nätet och få välja själva om vilken licens som ska gälla, hur verken ska spridas, vem som ska få profitera, om det ska vara gratis eller ej, etc. Det är inte bara TPB m.fl. som ska få tjäna miljoner på andras skapande mot skaparnas vilja.

Citat:
Den avvägning som politikerna gjort är att de skiter fullständigt i integriteten. Dessa lagar tar överhuvudtaget ingen hänsyn till integritet. Det är det som gör dem så vidriga.

Det är förjävligt, men med tanke på vad du vill vara i fred att göra så har jag svårt att få fram några tårar. Väx upp!
Citera
2009-03-02, 23:08
  #51
Medlem
Citat:
Det är förjävligt, men med tanke på vad du vill vara i fred att göra så har jag svårt att få fram några tårar. Väx upp!

Förjävligt? Du gillar ju IPRED och FRA? Och vad fan vet du vad jag gör? Bara för att jag argumenterar emot upphovsrättsmaffian så anklagar du mig för att vara brottsling?

Jag tänker inte diskutera med dig. Helt uppenbart att du tar emot mutor/jobbar åt bolagen med tanke på hur hårt du slickar deras röv. Väx upp själv din korrupta jävel!
Citera
2009-03-04, 16:36
  #52
Medlem
DennisOlofs avatar
sverker11, jo det är klart. Att sitta kvar på sitt jobb har ju prioritet nummer ett.

möbelklister, man får hoppas att folk lär sig av misstag men det ligger något i "historien upprepar sig". Det är svårt komma ihåg saker eller ta till sig att göra efterforskningar hur det "egentligen var".

Det är så lätt att lyssna på propaganda eller låta andra göra jobbet åt en och sedan tror man blint på att det stämmer. Iofs är det inte så konstigt, det är nog mänskligt att det blir så.
Citera
2019-12-12, 20:04
  #53
Medlem
RedPitayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
sverker11, jo det är klart. Att sitta kvar på sitt jobb har ju prioritet nummer ett.

möbelklister, man får hoppas att folk lär sig av misstag men det ligger något i "historien upprepar sig". Det är svårt komma ihåg saker eller ta till sig att göra efterforskningar hur det "egentligen var".

Det är så lätt att lyssna på propaganda eller låta andra göra jobbet åt en och sedan tror man blint på att det stämmer. Iofs är det inte så konstigt, det är nog mänskligt att det blir så.
De flesta sossar skulle nära nog offra livet för regeringsmakten. Själva deras ideologi går ut på att bestämma. Detta är för dem en självklarhet då deras moral, deras rättvisa och deras historia (den delvis lite brunsmetiga) är så överlägsen alla andra inom politiken.
Att vara sosse är någonting mer än att inta en politisk ställning. Det är en livsstil, en svensk kvalitetsstämpel, en janteförklaring och idag även ett sätt att bli rik.
Citera
2019-12-13, 08:10
  #54
Medlem
Om det nu är sant att folk är korkade och röstar fel hela tiden (jämfört med allvetande och kloka politiker) så borde världens sämst skötta land vara Schweiz, där väljarna utövar direkt politiskt inflytande 20 gånger så ofta som i Sverige. Verkar Schweiz vara ett misskött land i misär?

I vissa schweiziska kantoner folkomröstar man om budgeten varje år. Dessa kantoner är de med minst budgetunderskott, lägst skatt och högst ekonomisk tillväxt. Enligt forskning har sådana kantoner 20% lägre offentliga utgifter än kantoner utan folkomröstningar om budgeten. Så alla som vill se mer konservativ politik och lägre skatter borde se folkomröstningar som sin bästa vän.
Citera
2019-12-13, 08:12
  #55
Medlem
Se skolexemplet kronogården som sätter fingret på sveriges tillstånd:
-"nyanlända" får härja fritt
-Etniska svenskars yttranden slås ner med kraft från polisen

Har svenskar folkomröstat om detta?

Hur hamnade sverige i detta tillstånd`?

SVAR:
#ideological subversion
#subversiv marxism
#samhällsomstörtande marxism
Citera
2019-12-15, 13:37
  #56
Medlem
AyBruhs avatar
För att detta är en skendemokrati.

Folk är tillräckligt korkade för att gå och rösta på personer de aldrig har träffat/hört in real life.

Svensken är nöjd med att låta andra ta beslutet åt dom och sen går man och gnäller på politiker som stävjar sina egna intressen framför folkets.

Det svenska folket har totalt glömt av att politikernas priolista ska se ut så här; folket, folket och folket.

Deras priolista är mer att skaffa fina jobb åt nära och kära så att även dessa kan knulla folket i röven och leva lyxliv på vår bekostnad. Detta vare sig du är vänster eller höger!

Aldrig i ett annat land har makten varit så orädda för folket som i detta. Knappt någon som ens funderar på motstånd.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback