2009-02-25, 13:21
Bannlyst
Det sker en hel del inom Flashback, många avslöjanden och olika "sanningar". Jag föreslår att det skapas ett litet underforum där användare med insyn kan skriva en längre insändare om aktuella ämnen eller generella insikter.

Detta skulle naturligtvis ske på ett låst forum där man måste låtit en moderator läst insändaren innan. Det skulle vara en väldigt intressant del som ger lite mindre kladdiga inlägg, Självklart skall fakta faktiskt stämma och nedvärderande språk undvikas i största mån.

Tänk er specialarbete på Gymnasiet fast lite mindre för att föra fram olika åsikter eller kanske ett arbete om ett rättsfall där man känner att det mörkas väldigt mycket.
Citera
2009-02-25, 13:23
Medlem
Ful Fisks avatar
Jag har aldrig fattat poängen med hemliga klubbar för innebördes beundran på flashback. Förstår dessutom inte målet med den här...
Citera
2009-02-25, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Jag har aldrig fattat poängen med hemliga klubbar för innebördes beundran på flashback. Förstår dessutom inte målet med den här...

Den är inte hemlig? Det är bara inte fritt att blaja ut vadsomhelst utan det skall helst vara mycket längre inlägg som kan räknas som uppsatser. Men det är ju kul att du har läsförståelse.
Citera
2009-02-25, 13:30
Medlem
Förbannads avatar
Varför kan man inte bara skriva sitt "inlägg" i den tråden/forat som tråden lämpar sig till?

Du menar alltså att inlägg av den längre varianten skulle postas i detta forum? Om det nu var ett väsentligt inlägg vill säga, förstår att du inte bara syftar på längden.

Jag tycker i sådana fall inte att det låter som en bra idé, bättre att posta inlägget i den avdelning det hör hemma.
Citera
2009-02-25, 13:34
Medlem
erikps avatar
Det fanns ett debattforum för några år sedan på fb. Där skulle man debattera på lite högre nivå, men långa inlägg och mycket källanvisningar. Kanske är något sånt du tänkt dig. Har för mig att det las ner pga för lite intresse.
Citera
2009-02-25, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Varför kan man inte bara skriva sitt "inlägg" i den tråden/forat som tråden lämpar sig till?

Du menar alltså att inlägg av den längre varianten skulle postas i detta forum? Om det nu var ett väsentligt inlägg vill säga, förstår att du inte bara syftar på längden.

Jag tycker i sådana fall inte att det låter som en bra idé, bättre att posta inlägget i den avdelning det hör hemma.

Inte i detta forum, utan ett underforum. Det blir liknande ett debattforum med högre kvalitet fast lite mer aktivitet än i ett debattforum. Dvs jag vill ha ett forum där man kan faktiskt kunna läsa varje inlägg och få ut något av det än att behöva vada igenom 30 sidor med skit och oneliners.

Ett lite högre tak där användare som faktiskt brinner för sitt ämne/åsikt kan utala sig utan massa påhopp som endast förstör tråden.
Citera
2009-02-25, 13:45
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Den är inte hemlig? Det är bara inte fritt att blaja ut vadsomhelst utan det skall helst vara mycket längre inlägg som kan räknas som uppsatser. Men det är ju kul att du har läsförståelse.

Ja jo det är jag som står här och ser dum ut
Citat:
Jag föreslår att det skapas ett litet underforum där användare med insyn kan skriva en längre insändare om aktuella ämnen eller generella insikter.

Nu när du halvt förklarat vad det ska gå ut på så känns det som att du har en del att reda ut när det gäller skillnaden mot gamla debatt. Det funkade nämligen inte och varför skulle då detta göra det?
Citera
2009-02-25, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Ja jo det är jag som står här och ser dum ut

Nu när du halvt förklarat vad det ska gå ut på så känns det som att du har en del att reda ut när det gäller skillnaden mot gamla debatt. Det funkade nämligen inte och varför skulle då detta göra det?

Människor med insyn kan göra vettigare inlägg och när moderatorn väljer vad som ska skrivas så väljer han nog ett sådant inlägg framför ett inlägg som innehåller 3 ord var av 2 är kuk.
Citera
2009-02-25, 14:43
Medlem
Arch_Angels avatar
Det låter som TS har fått för många trådar låsta & vill ge igen

till frågan så ser jag absolut ingen mening med det.
Citera
2009-02-25, 15:49
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Människor med insyn kan göra vettigare inlägg och när moderatorn väljer vad som ska skrivas så väljer han nog ett sådant inlägg framför ett inlägg som innehåller 3 ord var av 2 är kuk.
Du vill ha Flashback Debatt tillbaka, säg som det är istället för att linda in det med insyn och förhandsgranskning. Varken du, någon annan eller någon moderator vet med säkerhet vem som talar sanning och inte, och så kommer det förbli.
Förhandsgranskning är av ondo, så jag förstår inte hur du ens kan förespråka en sådan sak. Alla ska ha rätt att skriva hur som helst om vad som helst, så länge det inte finns ett uttalat Flashback Debatt - där alla fortfarande är välkomna men ämnet är mer begränsat.
Citera
2009-02-25, 16:02
Bannlyst
Det där debattforumet som fanns förr vore kanske värt ett försök till. Fattar inte vad man har att förlora. Det verkar ju inte vara svårmoddat.
Citera
2009-02-25, 16:18
Medlem
chribsson2s avatar
Jag tycker att Lemasive har en rätt bra idé där. Han har dock inte rubriksatt sin trådstart särskilt informativt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in