2009-02-25, 09:23
Medlem
Finns det något smidigt sätt som man kan spela in ljud från tex introfilmer till spel? Gärna så att man får ljudet i mp3 format.
Citera
2009-02-25, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uberjedi
Finns det något smidigt sätt som man kan spela in ljud från tex introfilmer till spel? Gärna så att man får ljudet i mp3 format.

t.ex. i WoW så finns introfilmen som .avi i installationsmappen. I spelet Mafia finns all musik i .mp3 format. Titta runt där.
Citera
2009-02-25, 09:38
Medlem
Tack för tipset, men jag har redan letat efter såna filer och inte hittat några.
Jag tror att introljudet ligger inbakat på något sätt i nån fil.
Citera
2009-02-25, 09:44
Medlem
Jag hittade introfilmen på youtube, jag tror jag kan stjäla ljudet därifrån mha http://vixy.net/
Citera
2009-02-25, 09:50
Medlem
fisken420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uberjedi

Ladda ner soundtrack?
Citera
2009-02-25, 09:58
Medlem
Kyrioss avatar
Beroende på vad du tänkte göra med musiken sen så är det inte stöld. (Och beroende på hur du fick tag i spelet från första början.)

I och med att du köpt spelet så har du också köpt den media som medföljer. Det är alltså inte stöld att kopiera musiken och lägga på sin mp3-spelare t.ex.
Citera
2009-02-25, 12:13
Medlem
Megaforces avatar
En hel del spel lagrar ljudet i ogg för att slippa betala licenser.. Det är inte alltid de sparar ljudet med filändelsen .ogg heller.
Citera
2009-02-25, 12:24
Medlem
rotten_88s avatar
Googla soundcapture, skitbra program!
Tror det sparar i wave men det är bara att kovertera med lämpligt program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in