2009-02-25, 08:58
Medlem
När jag ska skicka/ta emot e-post med hjälpa utan Thunderbird får jag följande felmed:

http://pici.se/pictures/PxpAvSKWD.jpg

Jag har dubbel (och t.o.m trippelkollat lösenordet så jag vet att det är rätt inskrivet. Från min mobil däremot (En Samsung Omnia) kan jag utan krångel både ta emot och skicka epost.

Jag har 100mbit fiber som anslutning och det av BBBs egna smtp-server jag använder när jag försöker skicka mail.

Är det någon inställning jag har missat? På min laptop fungerar det felfritt, där använder jag dock 3s mobila bredband och har ställt in deras egna smtp (smtp.tre.se) som utgående server vilket fungerar prima.

Tacksam för all hjälp jag kan på. Har jag missat att ta med något så påpeka gärna det så att jag kan fylla i med så mycket nödvändig information som möjligt.

Tack på förhand.

/jbeee
Citera
2009-02-25, 09:22
Medlem
Det var någon mer som hade exakt samma problem i en annan tråd för ett tag sen. Minns inte om det blev någon lösning på problemet.

Antar att du inte har någon router/firewall som blockerar mailportarna?

Ring bbb kundsupport, de brukar kunna hjälpa till me sånt här.
Citera
2009-02-25, 09:25
Medlem
Nix... varken router eller brandvägg ivägen utan fiberkabel direkt från uttaget in i datorn. Det funkar fint att kolla/skicka mail på laptopen men den är förvisso uppkopplad via 3s 3g nät.
Citera
2009-03-30, 20:27
Medlem
Popup_89s avatar
Jag har samma problem med detta. Det går prima att skicka, men att ta emot fungerar inte alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in